2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
خوراکی های خوشمزه ای که می توان با آلبالو درست کرد

خوراکی های خوشمزه ای که می توان با آلبالو درست کرد

با آلبالو غذاها و خوراکی های مختلفی می توان درست کرد. همه خوراکی های عالی که با آلبالو می شود درست کرد را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -آلبالو از میوه های تابستانی است که خوراکی های متنوع و خوشمزه ای را با آن درست کرد. چند خوراکی خوشمزه که بتوان با آن از مهمان هم پذیرایی کرد را می توانید با آلبالو درست کنید. 

 


آب آلبالو

آب آلبالو
آلبالو ها رو بشویید و کمی نمک بزنید و داخل قابلمه بریزید. یک لیوان هم آب خالی یا آب آلبالو بیرون اضافه کنید و روی شعله کم تا بپزید. بعد از یک ربع از صافی رد کنید. بعد از ردکردن از صافی آب آلبالوی قرمز و خوشمزه شما آماده است. بهتر است کمی آب خنک و یخ هم با آب آلبالو مخلوط کرده و خنک میل کنید. وقتی خواستید آب آلبالو را میل کنید با کمی گلپر میل کنید تا طبیعت سرد آن شما را اذیت نکند. 
آب آلبالو خون را تصفیه می کند و برای کسانی که غلظت خون دارند بسیار مناسب است. همچنین باعث تنظیم فشار خون نیز می شود و برای پرفشاری خون بسیار عالی است. 

 


آلبالو خشک

طرز تهیه آلبالو خشک


برای تهیه آلبالو خشکه بازاری ابتدا سه چهارم یک قابلمه بزرگ را پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. در ادامه ۲ قاق چایخوری نمک داخل آب می ریزیم و صبر می کنیم تا آب به جوش بیاید.
در همین حین دم های اضافی آلبالو ها را جدا می کنیم و پس از شستشو  داخل یک آبکش دسته دار می ریزیم (قطر آبکش باید از دهانه قابلمه کوچکتر باشد) زمانی که آب جوش امد آبکش حاوی آلبالو ها را داخل آبجوش می کنیم.


تا سه می شماریم و آبکش را از آب جوش خارج می کنیم و تکان می دهیم تا آب جوش اضافی درون آبکش خارج شود. این کار دو تا سه بار انجام می دهیم، سپس آلبالوها را داخل صاف یا یک پارچه تمیز به صورت که روی هم نباشند می ریزیم.
لواشک یکی از انواع خوراکی های بسیار خوشمزه و محبوب ایرانی است که با میوه های بسیار متنوعی تهیه می شود
حالا آلبالوها را بادی به مدت یک الی دو روز جلوی نور آفتاب قرار دهیم تا حالت چروکیده پیدا کنند. پس از اینکه آلبالوها چروکیده شدند، آنها را داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم سپس ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری رب انار اضافه می کنیم.

حالا با یک قاشق مناسب به آرامی آلبالوها را زیر و رو می کنیم تا نمک و رب انار به تمام قسمت های آلبالوها برسد. پس از اینکه کار مخلوط کردن آلبالوها به پایان رسید مجددا آنها را به صورت پخش داخل صافی یا پارچه می ریزیم.
حالا مجددا آلبالوها را به مدت یک الی دو روز دیگر در مقابل نور خورشید قرار می دهیم تا کمی خشک شوند. توجه داشته باشید که حتما پس از گذشت دو روز آلبالوها را باید از جلوی نور خورشید جمع کنیم چون بیش از حد خشک می شوند.

 

 


شربت و مربای  آلبالو

طرز تهیه شربت و مربای آلبالو


برای تهیه شربت آلبالو 4 لیوان شکر را روی یک کیلو آلبالو که از قبل شسته و تمیز کرده اید بریزید و بعد به مدت یک روز در یخچال قرار دهید. سپس به مقدار یک لیوان آب به آن اضافه کنید و قابلمه را که بهتر است قابلمه لعابی باشد روی اجاق قرار دهید. شعله را کم کنید تا شربت کم کم بپزد. وقتی که آب جوشید و شربت قوام آمد یک قاشق غذا خوری به آن آبلیمو اضافه کنید تا از کپک زدن آلبالو جلوگیری شود. 
وقتی شربت خوب قوام آمد آلبالوها را جدا کنید و شربت را داخل یک بطری شیشه ای بریزید. بهتر است اینکار را با یک پارچه تترون تمیز انجام دهید تا اگر ضایعاتی در شربت هست گرفته شود. آلبالوها را می توانید با کمی شیره نگهداری کرده و به عنوان مربا استفاده کنید. اگر هم دوست ندارید می توانید مارمالاد کرده و مورد استفاده قرار دهید. بهتر است شربت آلبالو و مربای آلبالو یکی نباشد چون در قوام آمدن و خوشمزه شدن آن تاثیر دارد. 

 


آلبالو پلو

طرز تهیه آلبالو پلو


آلبالو پلو با آلبالوی تازه بسیار خاص و خوشمزه است. دستور پخت آلبالو پلو قبلا به شما آموزش داده شده است. آلبالو پلو را می توانید با مرغ یا گوشت قلقلی درست کنید. ابتدا آلبالو ها را دانه بگیرید و آماده کنید. سپس مرغ یا گوشت قلقی را بپزید و آماده کنید. حالا پیاز نگینی را سرخ کنید و زعفران ، خلال پسته و بادام را به آن اضافه کنید و به مقدار کافی شکر بریزید و آلبالوها را اضافه کنید. بعدمرغ یا گوشت را اضافه کنید و لابه لای برنج آبکش بریزیدو بعد از 45 دقیقه دم گذاشتن غذای مجلسی شما آماده است. میل کنید. 

 


لواشک آلبالو

لواشک آلبالو
برای تهیه لواشک آلبالو ابتدا آلبالوها را در آب ریخته و با کمی نمک بجوشانید. اجازه دهید آلبالوها خوب بپزد. و آب کم شود. بعد پوره به دست امده را در یک آبکش بریزید و آبکش را روی قابلمه قرار دهید و با دست آلبالوها را بسایید. تا کاملا ضایعات آن جدا شود. سپس میوه صاف شده را روی سلیفون کلفت یا سفره یکبار مصرف بریزید و مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود. دو روز قرار گرفت مقابل آفتاب کافی است اگر آن را زیاد خشک کنید طعم خوبش را از دست می دهد. 
می توانید اینکار را در سایه انجام دهید اما باید سه روز بماند تا به خشکی مطلوب برسد. 

 


رب آلبالو

رب آلبالو را چطور درست کنیم
رب آلبالو یک خوراکی عالی است تا به جای ماست با چیپس یا بیسکوئیت میل کنید. رب آلبالو را برای غذاهایی مانند آلبالو پلو هم بسیار خوب است و طعم آن را بهتر می کند. برای تهیه رب آلبالو ، آلبالوها را بجوشانید و زمانی که کاملا له و پخته شد به آن مقداری نمک و مقداری رب انار بزنید. برای هر یک کیلو آلبالو یک قاشق غذاخوری رب انار کافی است. وقتی آب  آلبالوها کشیده شد ، آن را درون یک صافی بریزید و صاف کنید. بعد دوباره روی اجاق قرار دهید و آن را بجوشایند تا قوام بیاید. سپس در ظرف های شیشه ای ریخته و در آن را ببندید.

 

ترشی آلبالو

طرز تهیه ترشی آلبالو

ابتدال آلبالو ها را بشویید و در یک ظرف شیشه ای دردار بریزید. به مقدار هر یک کیلو آلبالو دو لیتر سرکه و دو قاشق نمک و نیم قاشق برق گلپر اضافه کنید و بعد از دو هفته استفاده کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.