2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه سرکه انگور خانگی و بسیار مفید

طرز تهیه سرکه انگور خانگی و بسیار مفید

طرز تهیه سرکه انگور بسیار عالی و خوشمزه را اینجا بخوانید.

جامعه پویا - برای تهیه سرکه انگور خانگی بسیار خوب و با کیفیت حتما باید از انگورهایی با تنوع زیاد استفاده کنید و از فوت و فن حرفه ها استفاده کنید. 

طرز تهیه سرکه انگور خانگی


مواد لازم برای تهیه سرکه انگور


انگور(از هر نوع) :یک کیلو
آب :سه لیتر 
نخود :یک قاشق غذاخوری 
بلغور گندم : یک قاشق غذاخوری 
نمک : سه قاشق چای‌ خوری

 

طرز تهیه سرکه انگور خانگی 


برای تهیه سرکه انگور، ابتدا انگور‌ها را خوب بشویید و صبر کنید خشک شوند. سپس آنها را در یک دبه بزرگ بریزید. آب را به انگورها اضافه کنید تا روی انگورها را بپوشاند. نخود و بلغور را به آنها اضافه کنید. سپس روی دبه یک پارچه تنظیف بکشید و برای ۲۰ روز در فضایی تاریک با دمای حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. اگر دمایی که دبه را در آن قرار می‌دهید بالاتر باشد، انگورها کپک خواهند زد و اگر پایین‌تر باشد هم عمل تخمیر انجام نخواهد شد.
در روزهای اول، انگورها را هر روز زیر و رو کنید و بعد از گذشته چند روز، هر هفته دوبار آنها را زیر و رو کنید. بعد از گذشت ۲۰ روز، انگورها را تخلیه کرده و مایع را به ظرف کوچکتری منتقل کنید. تفاله‌های انگور را در یک پارچه نخی تمیز بریزی و با دست خوب فشار دهید تا آبشان گرفته شود. این آب را به مایع قبلی اضافه کنید. نمک را اضافه کنید و هم بزنید. در ظرف را بگذارید اما آنها را محکم نبندید تا امکان رد و بدل شدن جریان هوا همچنان وجود داشته باشد. حالا ظرف شیشه‌ای را برای ۳۰ تا ۵۰ روز در مکان قبلی بگذارید. البته در این روزها دیگر نیازی به هم زدن ظرف ندارید.

سرکه انگور سیاه

بعد از گذشت این مدت، مایع را با کمک یک پارچه تنظیف صاف کنید و سپس با قیف در بطری استریل شده بریزید. سرکه انگور را هرگز در ظرف فلزی نگه ندارید. بطری‌های شیشه‌ای که در آن‌ها به خوبی بسته می‌شود، بهترین گزینه برای نگهداری سرکه انگور هستند.

بیشتر بخوانید : آیا سرکه سیب لاغر می‌کند؟

 

نکته


اگر مایل بودید که رنگ سرکه انگورتان کمی شفاف‌تر شود، به یک بطری از آن نصف فنجان سرکه سیب خانگی اضافه کنید.
برای تهیه سرکه انگور نیازی به استفاده از خمیر مایه یا سرکه مادر ندارید. بلغور و نخودی که در این دستور به سرکه اضافه کردیم، برای انجام تخمیر کافی هستند.
در ابتدای کار می‌توانید انگورها را سالم در دبه بریزید، یا اینکه آنها را کمی له کنید. اما حواستان باشد که از انگورهای ترش و نارس برای این کار استفاده نکنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.