2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی کامل  همه بازیگران سریال خاتون

بیوگرافی کامل همه بازیگران سریال خاتون

بیوگرافی کامل همه بازیگران سریال خاتون را اینجا بخوانید.

جامعه پویا - سریال خاتون اولین ساخته سریال  تینا پاکروان کارگردانی ایرانی است که زندگی زنی به نام خاتون را در دهه 20ایران و در دوران اشغال ایران توسط متفقین روایت می کند. 


در خلاصه داستان سریال خاتون 


تاریخ ایران با همه فراز و فرودش در زندگی تک تک ما جریان دارد.
«خاتون» داستان زنی از زنان این سرزمین است که روزی روزگاری در ایران برای زندگی جنگیده‌اند.

 


نگار جواهریان در نقش خاتون 

نگار جواهریان در نقش خاتون سریال خاتون


نگار جواهریان همسر رامبد جوان و بازیگر ایرانی نقش خاتون که نقش اصلی این سریال است را بازی می کند . نگار جواهریان متولد سال 62 است و سال 95 با رامبد جوان آشنا شد و بعد از جدایی رامبد جوان از سحر دولتشاهی با او ازدواج کرد. آنها دختری به نام نوردخت دارند که تولدش در کانادا مورد انتقاد شدید هواداران رامبد جوان قرار گرفت. 

 


اشکان خطیبی در نقش شیرزاد ملک

اشکان خطیبی در نقش شیرزاد سریال خاتون


اشکان خطیبی اشکان خطیبی (زادهٔ ۱۹ مهر ۱۳۵۸ در شمیران استان تهران)، بازیگر، خواننده، مجری و کارگردان اهل ایران است. او تحصیلات را تا مقطع کارشناسی تئاتر از دانشکدهٔ هنر و معماری دانشگاه آزاد ادامه داده‌است. در سال ۷۹ به همراه بابک سعیدی یک گروه موسیقی به نام آپولون داشته‌اند که راک ایرانی می‌زدند اما از گروه جدا شد. وی پیانو، گیتار و گاهی نیز ساز دهنی می‌زند. او به غیر از موسیقی و بازیگری گاهی نمایش‌نامه‌های انگلیسی را هم به فارسی ترجمه می‌کند و مدیرگروه موسیقی ترافیک نیز هست. اشکان خطیبی همسر آناهیتا درگاهی است. آناهیتا درگاهی پیش از اشکان خطیبی با محمد پروین پسر علی پروین ازدواج کرده بود که یک سال بعد از او جدا شد و مدتی بعد با اشکان خطیبی ازدواج کرد. 
اشکان خطیبی در سریال خاتون نقش شرزاد ملک یک افسر ارتش را بازی می کند. 

 


شبنم مقدمی در نقش فخر النساء

شبنم مقدمی در سریال خاتون


شبنم مقدمی متولد سال 51 است او همسر علیرضا آراء دیگر بازیگر ایرانی است. شبنم مقدمی در جشنواره فیلم فجر جایزه بهترن بازیگر زن را دریافت کرده است. فیلم های به نام پدر  و شبی که ماه کامل شد از جمله بازی های تاثیرگذار شبنم مقدمی است. او در سریال خاتون نقش فخر النساء را بازی می کند. 

 


مهران مدیری در نقش جهانگیر روزبه

مهران مدیری در نقش جهانگیر روزبه


مهران مدیری بازیگر و کارگردان نخبه ایرانی در سریال خاتون نقش جهانگیر روزبه را بازی می کند. مهران مدیری نویسنده و کارگردانی است که آثار تاثیرگذار و سدشکن زیادی را از او دیده ایم.

 


میرسعید مولویان در نقش رضا فخار

رضا فخار در سریال خاتون


میرسعید مولویان در نقش رضا فخار در سریال خاتون نقش آفرینی کرده است. 
 میرسعید مولویان در دانشگاه در رشته نمایش درس خوانده و مدرک کارشناسی ارشد دارد. او در تئاتر بازی های درخشانی داشته و بسیاری کارهای او را پسندیده و وی را تحسین کرده اند.
مولویان علاوه بر این تجربه کارگردانی را هم به کارنامه هنری خود افزوده و از آن دست هنرمندانی است که انتخاب هایش بسیار دقیق و هوشمندانه است.
میرسعید مولویان اولین بار در فیلم سینمایی تومان بازی کرد. این فیلم از ساخته های مرتضی فرشباف است. در این فیلم داود و عزیز کارگران کارخانه شیر هستند که برای رسیدن به موقعیت مالی و اجتماعی بهتر دل به برنده شدن در شرط بندی فوتبال بسته اند.

 


بهناز جعفری در نقش رعنا

بهناز جعفری در نقش رعنا در سریال خاتون


بهناز جعفری در سریال خاتون نقش رعنا را برعهده دارد. 
بهناز جعفری در سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. اولین فیلم او که در نقش کوتاهی در آن حضور داشت روسری آبی در سال ۱۳۷۳ بود. او برای بازی کوتاهش در فیلم «خانه‌ای روی آب»، ساخته بهمن فرمان‌آرا از بیستمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را گرفت.

جعفری بازی در تئاتر را با نمایش سلطان مار به کارگردانی گلاب آدینه در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و در نمایشهای کارگردانان شاخصی چون بهرام بیضایی، محمد رحمانیان، علیرضا نادری و … به ایفای نقش پرداخته‌است.

بهناز جعفری مبتلا به ام‌اس است. وی در مصاحبه‌ای در شهریور ۱۳۹۶ اعلام کرد که به تازگی به اینستاگرام پیوسته و قصد ازدواج ندارد زیرا به باور وی ازدواج مانع فعالیت بازیگری وی خواهد بود.

 


فرخ نعمتی در نقش سرتیپ آریا

فرخ نعمتی در نقش سرتیپ آریا در سریال خاتون


فرخ نعمتی (زاده ۱ آذر ۱۳۳۰ در تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. وی بازی در سینما را از سال ۱۳۶۳ با «زائر خلف»، همکاری «یدالله نوعصری» آغاز کرد. نعمتی همسر سهیلا رضوی، بازیگر است و دارای لیسانس مدیریت اقتصادی است.
او در سریال خاتون نقش سرتیپ آریا را بازی می کند.

 


ستاره پسیانی در نقش پروین

ستاره پسیانی در نقش پروین در سریال خاتون


ستاره پسیانی در خاتون، اولین سریال تینا پاکروان در نقش «پروین» به ایفای نقش می‌پردازد. ستاره پسیانی در آتیلا پسیانی است او متولد سال 64 است و ازدواج نکرده است. 
«پروین» معلم مدرسه و دختری مبارز است که برای خاک این سرزمین و مردمش می جنگد. پروین، تنها دوست خاتون است.

 


بابک حمیدیان در نقش کمیسر رجب اف

بابک حمیدیان در نقش کمیسر رجب اف

بابک حمیدیان «کمیسر رجب‌اف» را زندگی می‌کند.

بابک حمیدیان در سریال خاتون در نقش کمیسر رجب اف بازی می کند. 
«کمیسر رجب‌اف» پر از کینه است. وطن برایش معنایی ندارد . کسی که وطن ندارد، عشق ندارد. ترسناک است، چون چیزی برای باختن ندارد.
بابک حمیدیان بازیگری و همسر مینا ساداتی دیگر هنرپیشه ایرانی است. بابک حمیدیان متولد سال 59 است و بازیگری را از سال 82 آغاز کرده است از مهمترین فیلم های او فیلم چ ساخته ابراهیم حاتمی کیاست.

 


مهتاب ثروتی در نقش ماری

مهتاب ثروتی در نقش ماری در سریال خاتون

«ماری» دختری دورگه از مادری آلمانی و پدری ایرانی است.
«ماری» دخترِ فریدون خان و دختر داییِ شیرزاد است. مهتاب ثروتی متولد 2 بهمن 1370 است.  مهتاب ثروتی زاده تهران است. مهتاب ثروتی فارغ التحصیل لیسانس رشته عکاسی است، مهتاب ثروتی از عکاسی در سریال و تلویزیون شروع کرد سپس به عنوان بازیگر وارد تئاتر شد و حالا در سینما و تلویزیون حضور دارد .

 

مهران غفوریان در نقش موسیو 

مهران غفوریان در نقش موسیو در سریال خاتون

 مهران غفوریان (زادهٔ ۳ شهریور ۱۳۵۳) هنرپیشه، کارگردان فیلم، کمدین، فیلم‌نامه‌نویس و مجری اهل ایران است. پیشتر مهران غفوریان را در بازی های طنز و بداهه گویی هایش دیده بودیم تپلی او دلیل اصلی بانمکی اش بود که این روزها با کاهش وزن 50 کیلو چهره اش کاملا تغییر یافته است. مهران مدیری علت لاغری اش را بیماری مضمنی که در قسمت لگن پایش داشت عنوان کرد. او در عرض 5 سال 50 کیلو وزن کم کرده است. مهران مدیری حالا با چهره ای جدید نقش موسیو در سریال خاتون را بازی می کند. موسیو مسئول پذیرش هتل پرشیا در سریال خاتون است. 

 


آیدا ماهیانی در نقش باربارا کُوالسکا

آیدا ماهیانی در نقش باربارا در سریال خاتون

آیدا ماهیانی  فعالیت خود را با مدلینگ آغاز کرد و سپس با فیلم آقای کاهانی وارد دنیای هنر و بازیگری شد.البته قد و چهره زیبا را نیز می توان از مهم ترین عوامل موفقیت او دانست. او با بازی در فیلم آقای کاهانی به نام ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا به شهرت دو چندان دست یافت. او در این فیلم همبازی بازیگران بزرگی مانند مهناز افشار و طناز طباطبایی است.

 

آیدا ماهیانی در نقش باربارا کوالسکا در سریال خاتون بازی کرده است. 
در بهار سال ۱۳۲۱ تعداد بسیاری از زنان، دختران، کودکان و کمتر مردان مسن و بیمار لهستانی از اردوگاه های سیبری بنا به توافقی به ایران در حال اشغال متفقین منتقل شدند. باربارا کوالسکا از جمله این زنان است. 

 

پیام دهکردی در نقش نظر بیگ

پیام دهکردی در نقش نظر بیگ در سریال خاتون

پیام نادری دهکُردی (زادهٔ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۶، شهرکرد) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون و کارگردان تئاتر و مدرس فن بیان و بازیگری و مدیر مسئول مؤسسهٔ فرهنگی هنری امید پیام دهکردی است.پیام دهکردی با مدرک کارشناسی ارشد در رشته تئاتر از دانشگاه تهران است. پیش از آن دهکردی مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ ادبیات دراماتیک (نمایشی) از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گرفته بود.

پیام دهکردی در سریال خاتون نقش نظر بیک را بازی می کند.  «نظربیگ» تاجر و رفیق دایی‌جون انگلیسی قصه‌ی ماست.

 

عاطفه رضوی در نقش قدرت در سریال خاتون 

عاطفه رضوی در نقش قدرت در سریال خاتون

عاطفه رضوی (زاده ۱۵ اسفند ۱۳۴۷) بازیگر و چهره‌پرداز ایرانی است. او همسر مهدی پاکدل و جاری رعنا آزادی ور است. 

عاطفه رضوی در سال ۱۳۴۷ در شهر تهران متولد شد. او در سال ۱۳۶۳ در دورهٔ دبیرستان موفق به کسب رتبهٔ اول در اجرای نمایش شد و به دنبال آن توسط آموزش و پرورش ناحیه به وزارت ارشاد معرفی گردید. او دوره دو سالهٔ تئاتر را در تالار محراب گذراند و سال ۱۳۶۵ به عنوان هنرجوی گریم زیر نظر عبدالله اسکندری شروع به کار نمود.

وی بیشتر در حوزه تئاتر و همچنین به عنوان گریمور و طراح چهره‌پردازی فعالیت داشته‌است.او خواهر بهروز رضوی است و نیز همسر اول مهرداد شکرابی بود که به دلایلی بعد از مدتی از هم جدا شدند.وی بعد از آن با حسین پاکدل نویسنده و کارگردان ازدواج کرده‌است.

آخرین کار وی در عرصه بازیگری حضور در سریال پرستاران در نقش سرپرستار پاک‌نهاد است . وی پیش از این در سریال کیمیا در نقش مهتاب نیز حضور داشت. عاطفه رضوی در نقش قدرت در سریال خاتون نقش آفرینی کرده است. 

 

 

مهدی قربانی در نقش فرهاد 

مهدی قربانی در نقش فرهاد در سریال خاتون

مهدی قربانی در ۳ آبان ۱۳۸۱ در کرمان بدنیا آمد با بازی در فیلم سینمایی «ابد و یک روز» وارد عرصه بازیگری شد. وی پس از آن با چندین اجرا در تئاتر و نمایشنامه خوانی همچون «کافه مک ادم»، «کرنومتر» و… به این حیطه نیز وارد شد

قربانی درر دومین حضور سینمایی خود در فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» نقش آفرینی کرد و برای این فیلم توانست جایزه بهترین بازیگر نوجوان را از جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان کسب کند.وی در سومین حضور سینمایی اش در فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی بازی کرد. مهدی قربانی در سریال خاتون نقش فرهاد را بازی کرده است .

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.