2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
فهیمه مومنی بازیگر نقش صبا در سریال افرا کیست

فهیمه مومنی بازیگر نقش صبا در سریال افرا کیست

بیوگرافی کامل فهیمه مومنی بازیگر نقش صبا در سریال افرا را اینجا بخوانید

جامعه پویا -فهمیه مومنی بازیگر جوان ، گزیده کار و پرانرژی است که در سریال افرا نقش صبا را بر عهده دارد. 


فهیمه مومنی متولد سال 65 است او در شهر خمام در گیلان به دنیا آمده و بزرگ شده است. او دانش آموخته رشته جغرافیا است و در کنار تحصیلات دانشگاهی بازیگری را هم ادامه داده است. فهمیمه مومنی با تئاتر بازیگری را شروع کرد و اولین بار در گیلان روی صحنه رفت. 

 

فهیمه مومنی بازیگر نقش صبا در سریال افرا
زندگی خصوصی فهیمه مومنی

 

فهیمه مومنی  در اردیبهشت ماه سال ۸۳ با مهرزاد فکری(بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون) ازدواج کرده است.از سال ۷۹ با بازی در نمایش راحیل که کارگردانی آن را زینب شعبانی برعهده داشت پا به عرصه تئاتر گذاشت و از سال ۸۱ در کلاس های بازیگری رضا حقی شرکت کرد .سپس به مدت ۶ سال از دنیای هنر و بازیگری فاصله گرفت،اما مجدداً در سال ۸۸ با بازی در نمایش روز دروغ که به کارگردانی علی حلوی در سالن آمفی تئاتر هلال احمر انزلی اجرا شد،فعالیت خود را از سر گرفت و با حضور در تله فیلم زندگی در اعماق فنجان قهوه به کارگردانی کامبیز کاشفی اولین کار تصویری خود را رقم زد.

 


زندگی حرفه ای فهیمه مومنی 


فهیمه مومنی از دوران دبیرستان به بازیگری فکر می کرد. او درباره اینکه چرا بازیگر شده  گفته است : انگیزه اصلی من از بازیگر شدن عشق و علاقه‌ی زیادی بود که به این رشته‌ی هنری داشتم و بزرگترین آرزویم در عرصه بازیگری دریافت جایزه فجر است که امیدوارم به یاری خداوند و تلاش خود در آینده دریافت نمایم.
مومنی بازی جلوی دوربین را از سال 89 با  تله فیلم زندگی در اعماق فنجان قهوه به کارگردانی کامبیز کاشفی شروع کرد و از آن زمان تا سال 98 در مجموع در 7 تله فیلم بازی کرد.
او همچنین در 9 فیلم کوتاه نیز بازی کرده که مطرح ترین آنها فیلم زونا است که در سال ۹۶ در جشن خانه سینما و جشنواره فیلم کوتاه تهران و جوایز بین المللی برگزیده شد.

 

صبا در سریال افرا
فیلم شناسی فهیمه مومنی


فهیمه مومنی در این سال ها در سریال های زیادی برای شبکه های سراسری و همچنین شبکه باران بازی کرده است. جایزه فصل اول، نیمه پنهان ماه، بازگشت، راه و بیراه، زندگی از نو، فصل دوم سریال ستایش،، پرستاران، تاریکی شب ، روشنایی روز،  وارش،  ترور خاموش،  محکومین و هابیل سریال هایی است که این بانوی هنرمند در آنها به ایفای نقش پرداخته است.
مومنی در سال 96 به صورت حرفه ای وارد سینما شد و در آن سال در دو فیلم در جستوجوی زن و ناجه بازی کرد.
فیلم  تابستان با امید به کارگردانی صدف فروغی و مسیر معکوس به کارگردانی ابوالفضل جلیلی که هر دو تولید سال 1398 هستند از دیگر فیلم های سینمایی این بازیگر گیلانی محسوب می شود.

 


فهیمه مومنی در نقش صبا در سریال افرا


فهیمه مومنی در سریال افرا نقش صبا را بازی می کند. صبا یکی از شخصیت های اصلی این سریال است و فهیمه مومنی در این سریال در کنار نسرین بابایی ، هامون سیدی ، روزبه حصاری ، سارا باقری ، محمد صادقی ، مهدی سلطانی و پژمان بازغی نقش آفرینی کرده است. سریال افرا ملودرامی عاشقانه با توجه ویژه به شغل محیط بانی است. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.