2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
سریال افرا ؛ آیا مهتاب و مسعود از هم جدا می شوند

سریال افرا ؛ آیا مهتاب و مسعود از هم جدا می شوند

آیا مسعود و مهتاب در سریال افرا از هم جدا می شوند ؟ اینجا را بخوانید

جامعه پویا -سریال افرا که روایت یک درام خانوادگی و منیت یک پدر ثروتمند است به نقطه حساسی رسیده و حالا رازهایی از زندگی فرزندان خانواده یک به یک فاش می شود. 

 


حاج محمود (مهدی سلطانی) مردی ثروتمند است که تصور می کند اقتدار یعنی منیت داشتن و سعی می کند زندگی فرزندانش را با تصمیم های خودش اداره کند و اجازه انتخاب به آنها نمی دهد. همین منیت چنان گره ای به زندگی او انداخته است که خانواده اش در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. 

 


حاج محمود نماد یک پدر مرد سالار است که آزادی عمل و زندگی را از فرزنداش گرفته است او پیمان (محمد صادقی) را چون بی پول است تحقیر می کند ، مسعود (روزبه حصاری) پسرش را به دلیل شغلی که انتخاب کرده و مهتاب ( مینا وحید ) عروسش را به خاطر سبک زندگی که دارد مورد شماطت قرار می دهد. همین منیت زندگی او را دچار چنان آشفتگی کرده است که مائده ( سارا باقری ) دخترش به دلیل مرگ پیمان برادرش را متهم به قتل عمدی می کند و مسعود پدرش را به دلیل اینکه اجازه نداده مسیرش را انتخاب کند متهم به خودخواهی.

مهدی سلطانی در سریال افرا


اما این همه ماجرا نیست بهرنکگ توفیقی کارگردان این سریال خانوادگی تلاش دارد منیت و قضاوت کردن انسان ها را به وضوح جلوی چشم بیاورد . مهتاب عروس خانواده که جراح موفقی هم هست بعد از اینکه راز جدایی از شوهرش فاش می شود حاج محمود را متهم به تمامیت خواهی می کند و به او می گوید هرگز از او نپرسیده چه چیز را دوست دارد. از سویی کارشناس پزشکی قانونی را متهم به قضاوت کردن می کند. کارگردان سعی دارد بگوید قضاوت ها و رفتارهای ما می تواند چه تاثیر عمیقی روی ذهن و زندگی افراد بگذارد. 

 


از سویی دیگر حاج محمود هنوز نتوانسته بر منیت خودش غلبه کند او همچنان تلاش می کند با پول همه را راضی کند و روشی که در گذشته داشته را ادامه دهد. او حتی وقتی برای گرفتن رضایت به خانواده پیمان مراجعه می کند به جای عذرخواهی به آنها پیشنهاد پول می دهد. فقر انها را به صورتشان می کوبد. او با بیرون کشیدن نقاط ضعف انسانها قدرت خودش را به رخ می کشد و باید دید بهرنگ توفیقی برای نشان دادن عاقبت چنین رفتاری در ادامه داستان چه چیز را برای ما تعریف می کند. 
به نظر می رسد یکی از گره های ایجاد شده در داستان که منیت حاج محمود را خاموش خواهد کرد طلاق مهتاب و مسعود است. این عصیان مهتاب دربرابر عمویی که او را بزرگ کرده و تا به حال برای زندگی اش تصمیم گرفته ، عصبان مائده که پدر و برادر عشق زندگی اش را از او گرفتند مهمترین عناصر شکست حاج محمود خواهد بود. طلاق مسعود و مهتاب هرچند ممکن است در نهایت پایان خوشی داشته باشد اما عبور از خط قرمزهای حاج محمود است تا نشان دهد همیشه همه چیز را حاج محمود تعیین نمی کند. 
هرچند به نظر می رسد در نهایت مسعود و مهتاب دوباره با انتخاب خودشان به زندگی مشترک برگردند اما  این طلاق می تواند یکی از گره های اصلی داستان را باز کند. 

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1402/07/22
مائده خوب کاری میکنه مسعود باید بمیره
ناشناس 1401/06/02
مائده برادرش رو به پیمان فروخت
ناشناس 1400/08/26
بیچاره مائده

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.