2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
محمد واقعی در سریال گاندو کیست

محمد واقعی در سریال گاندو کیست

آیا محمد شخصیت اصلی سریال گاندو در واقعیت نیز هست ؟ اینجا را بخوانید

جامعه پویا -هرچند سریال گاندو2 با همه حواشی که داشت به پایان رسید اما همچنان سوالاتی درباره این سریال باقی مانده است از جمله اینکه آیا محمد درواقعیت هم وجود دارد؟

 


سریال گاندو یک سریال ضد جاسوسی است که البته حرف و حدیث های زیادی  همراهش بود و با واکنش های شخصیت های سیاسی روبه رو شد. یکی از این واکنش ها را یک روز قبل از تمام شدن این سریال یک نماینده مجلس نشان داد و در مجلس گفت که اگر انچه در سریال گاندو گفته شده واقعیت دارد چرا روحانی رئیس جمهور وقت محاکمه نمی شود و اگر چنین سریالی دروغ است چرا متوقف نمی شود. 
این سریال با واکنش های زیادی روبه رو بود و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت روحانی نیز او را یک دروغ محض خوانده بود. 
اما تم جاسوسی این سریال جدای از محتوای سیاسی آن مورد استقبال مردم بود. 

محمد واقعی سریال گاندو


این سریال تلاش افسران اطلاعات سپاه را نشان می داد که برای جلوگیری از ورود جاسوسان به ایران تلاش می کردند. گفته شده است محمد افسر اطلاعاتی که نقش اصلی این سریال است و وحید رهبانی نقش آن را بازی کرده است از روی زندگی واقعی یکی از افسران اطلاعاتی الگوبرداری شده است. افسری که به دلایل امنتی نباید نام واقعی او گفته شود . ساخت فیلم و سریال از روی شخصیت های واقعی افسران امنیتی و اطلاعاتی سابقه چندین ساله دارد. در سریال خانه امن نیز شخصیت کمال از روی زندگی واقعی یک افسر اطلاعاتی ساخته شده بود. شهید علی کمالی که به کمال معروف بود یکی از افسران امنیتی کشور بود که در مبارزه با منافقین به شهادت رسید. 

 


فیلم ماجرای نیم روز  و رد خون دو فیلم دیگری بود که شخصیت های داستان واقعی بودند و این دو فیلم نیز ماجرای هجوم منافقین به  مردم و تلاش افسران اطلاعاتی و امنیتی برای جلوگیری از هجوم آنها و حفاظت از جان مردم بود. 
در سریال گاندو نیز هرچند سبک و سیاق تهیه کننده سریال موضوع گیری هایش منجر به انتقادهای شدیدی از وی شد اما باعث نشد تا تلاش افسران امنیتی برای حفاظت مردم نادیده گرفته شود و وجود شخصیت محمد در واقعیت نیز ادای دینی به این افسران اطلاعاتی است. هرچند به دلایل امنیتی نام واقعی این شخصیت بیان نشد اما یک کاربر فضای مجازی مدعی شده است محمد شهید حسن عشوری است که خواهرش گفته تا روز شهادتش از شغل برادرش خبر نداشتند. این ادعا هنوز تایید نشده است. 

 

دیدگاه‌ها
علیرضا 1400/06/17
ببخشید ولی محمد شهید نشدಠ_ಠ خود کارگردان هم گفت

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.