2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه پاستای ساده با شیر و بدون خامه

طرز تهیه پاستای ساده با شیر و بدون خامه

طرز تهیه پاستای ساده با شیر و بدون خامه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -پاستا به اشکال مختلفی پخته و سرو می شود. پاستا غذای ایتالیایی و بسیار جذابی است. برای اینکه بتوانید پاستای ساده میل کنید این دستور پخت را بخوانید. 

بیشتر بخوانید : 10 نکته درباره ماکارونی یا اسپاگتی، این غذای لذیذ


مواد لازم برای تهیه پاستا ساده


پاستا    ۳۰۰ گرم
قارچ    ۲۰۰ گرم
سینه مرغ    ۱ عدد
شیر    ۱ فنجان
سیر    ۱ حبه
آب مرغ    ۱ لیوان
پنیر پارمزان   یک چهارم  فنجان
آرد سفید    ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه    به اندازه کافی
جعفری و روغن    به اندازه کافی

بیشتر بخوانید : نکاتی برای تهیه " ماکارونی مجلسی" و رستورانی بسیار خوشمزه و خاص


طرز تهیه پاستای ساده


ابتدا مرغ را خرد کرده و کناری قرار دهید. سپس قارچ را خرد کرده و آن را هم کناری قرار دهید. حالا پاستا را داخل آب جوشی که از قبل تهیه کرده اید بریزید تا خوب بپزد. تا زمانی که پاستا می پزد فرصت دارید تا سس را آماده کنید. مرغ را داخل تابه ای بریزید و تفت بدهید.

 

سپس قارچ را تفت بدهید و کناری قرار دهید حالا نوبت تفت دادن آرد است.کره را داخل تابه آب کنید و  آرد را به حدی تفت بدهید که کرم رنگ شود. حالا شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس آب مرغ را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

سیر را هم به مواد اضافه کنید و وقتی که به جوش آمد مرغ و قارچ تفت داده شده را به آن اضافه کنید. مواد باید به حدی بجوشد که بتوانید سس حالت کششی پیدا کند. نه خیلی سفت و نه خیلی شل.

 


در این مدت پاستا هم آماده شده است. در ظرفی که قصد دارید مواد را سرو کنید پاستا را بریزید و با سس به خوبی مخلوط کنید. حالا نوبت اضافه کردن پنیر پارمیزان است. پنیر را روی پاستا بپاشید و بعد با جعفری خرد شده تزئین  و نوش جان کنید.  

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.