2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه به سبک گیلانی ها

طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه به سبک گیلانی ها

طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی و بسیار خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -میرزا قاسمی یک غذای بسیار خوشمزه و خاص است که در شمال کشور مخصوصا گیلان سرو می شود. طرز تهیه میرزا قاسمی شمالی را اینجا بخوانید.   

 

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی 

 
بادمجان    5 عدد متوسط
گوجه فرنگی    2 عدد
سیر    1 بوته
تخم مرغ    3 عدد
روغن
فلفل
نمک
به مقدار لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه


طرز تهیه میرزا قاسمی 


ابتدا بادمجان را روی اجاق یا زغال کباب کنید. بعد بادمجان را در آب یخ قرار دهید تا به راحتی پوستش کنده شود. حالا نوبت گوجه است گوجه ها را به مدت سه دقیقه در آب داغ بی اندازید تا به راحتی پوستش جدا شود. سپس گوجه را به صورت نگینی خرد کنید. و کناری قرار دهید. سیر را هم پوست کنده و رنده کنید. 
حالا در یک تابه روغن بریزید. وقتی روغن خوب داغ شد سیر را داخل آن بریزید و تفت دهید. سپس سیر را به گوشه ای از تابه هدایت کنید. بادمجان را که پوست کنده و کاملا هم زده اید را داخل تابه بریزید و تفت بدهید. بعد سیر و بادمجان را مخلوط کنید و کنار تابه قرار دهید. حالا نوبت گوجه است گوجه را داخل تابه بریزید و خوب تفت بدهید تا آبش کشیده شود سپس با مواد دیگر مخلوط کنید. نمک و فلفل اضافه کنید و در تابه را به مدت 5 دقیقه ببندید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شود. سپس نوبت اضافه کردن تخم مرغ است. تخم را روی مواد بشکنید و صبر کنید تا خوب بپزد. می توانید تخم مرغ را با مواد هم بزنید و می توانید به صورت نیم رو روی آن قرار دهید. 
میرزا قاسمی شما آماده است  و می توانید نوش جان کنید. 

 


نکته


میرزا قاسمی در گیلان با پلو سرو می شود. اما می توان آن را با نان نیز سرو کرد. 
می توانید به میرزا قاسمی رب و زرد چوبه هم اضافه کنید تا خوشرنگتر شود.
میرزا قاسمی غذایی با طبیعتی سرد است پس حتما سیر فراوان به آن اضافه کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.