2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
مناطق دیدنی بندر انزلی که تا به حال نرفته‌اید

مناطق دیدنی بندر انزلی که تا به حال نرفته‌اید

بندرانزلی شهر معروفی اس و هرچند سفر به آن زیاد است اما خیلی از گردشگران مناطق خاص دیدنی آن را نمی‌شناسند. همه چیز درباره بندر انزلی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -بندر انزلی به بهشت اروپایی ایران معروف است. آب و هوا و موقیعت جغرافیایی خاص بندر انزلی این شهر را به قطب گردشگری تبدیل کرده است. اما جالب است بدانید بخش هایی در بندر انزلی وجود دارد که هنوز برای گردشگران ناشناخته است. 
بندر انزلی با توجه به  قرار گرفتن در کنار دریا یکی از بندرهای استراتژیک ایران است و از کالاهای زیادی از کشورهای همسایه از طریق این بندر وارد ایران می‌شود.بیشترین کشتی‌هایی که در این بندر پهلو می‌گیرند کشتی‌های روسی هستند. با ایستادن کنار ساحل به راحتی می‌توانید رفت و آمد کشتی‌ ها به بندر را ببینید. 
گمرک انزلی که یک گمرک استراژیک است یکی از جاذبه‌های گردشگری این گمرک نیز هست.

مرداب انزلی

بیشتر بخوانید : دریاچه عروس کجاست و چطور به آن سفر کنیم


مکان‌های دیدنی انزلی که همه می‌شناسند

ساحل انزلی بارزترین محل دیدنی آن است نزدیکی این ساحل به بندر و گمرگ  و رفت و آمد کشتی ها زیبایی انزلی را چندبرابر کرده است. موج شکن یا  مل یکی دیگر از مناطق دیدنی انزلی است که تقریبا همه گردشگران آن را می‌شناسند. وجود یک فانوس دریایی بزرگ در مل این بخش را بسیار پررنگ کرده است. 
میدان شهرداری و ساعت قدیمی که در آن وجود دارد دیگ منطقه دیدنی بندر انزلی است. این ساعت قدیمی از زمان رضاخان در بندر انزلی نصب شده و مردم به خوبی از آن مراقبت کردند ساختمان قدیمی شهرداری هم یکی از بهترین مکان‌های دیدنی آن است. منطقه بلوار که کافه‌ های سرباز دارد نیز دیگر منطقه جذاب انزلی است که هرکس به این بندر زیبا رفته باشد به آن سر زده است. ساحل قو و پلاژهای آن دیگر مکان جذاب انزلی است. که گردشگران زیادی را هرساله به خود جلب می‌کند. تالاب انزلی یکی دیگر این جذابه خاص و زیباست که حتما باید آن را ببینید و از دست ندهید. گردش میان نیلوفرهای آبی و با قایق آرامش‌بخش‌ترین کاری است که می‌توان در این شهر زیبا کرد. عکاسی را فراموش نکنید چرا که جاذبه خاص مرداب انزلی هر لحظه‌اش برای عکاسی دل انگیز است.

 

مکان‌های دیدنی انزلی که کمتر کسی می‌داند


جذابه‌های گردشگری انزلی آنقدر هست که هرچه بیشتر این شهر زیبا را بچرخید بیشتر با جذابیت‌های آن آشنا می‌شوید.

 

بیشتر بخوانید: جنگل جهان نما کجاست و چطور به آن سفر کنیم


کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

زمان ساخت کشتی مسافرتی_تفریحی میرزا کوچک خان به سال1971 در ژاپن بر میگردد.این کشتی تفریحی شامل 5 طبقه،12متر عرض،20متر ارتفاع،74متر طول،27کابین درجه یک و دو می باشد که گنجایشی در حدود250مسافر دارد و جالب است بدانید مرکز اقامتی این کشتی در حد هتل های 4ستاره می باشد.

همچنین تردد این کشتی می تواند بین استان های خارجی و ساحلی باشد.امکانات و تجهیزات اقامتی کشتی مسافری_تفریحی میرزا کوچک خان همه ساله میزبان گردشگرانی است که علاقه مند به گذراندن شبی فراموش نشدنی در کنار دریای خزر هستند.

 

کلیسای مریم مقدس

کلیسای مریم مقدس یکی از کلیساهای اصلی استان گیلان است که در شهر بندر انزلی واقع شده است . این کلیسا در سال 1885 میلادی و توسط یکی از ارامنه شهر به نام «آواک ملک الله وردیان» و هزینه شخصی او بنا شده است.کلیسا به شکل مستطیل در جهت شرق به غرب می باشد و دیوارهای داخلی از گچ پوشیده شده و دیوارهای خارجی آن با سیمان پوشانده شده اند.

روستای اشپلا

روستای اشپلا

این روستا که در نزدیکی بندر انزلی قرار دارد یک محل خاص و زیبا و دنج است که کمتر گردشگری با آن آشنا است. پس از این روستا پارک جنگلی با یک برکه زیبا در درون آن ، وجود دارد که در کنار آن می توانید ساعاتی از سکوت جنگل لذت برده و زیبایی ها را مشاهده کنید.


بازارچه های خاص


شنبه بازارهای انزلی را از دست ندهید. زنان محلی محصولات خود را در شنبه بازار به فروش می‌رسانند و نحوه چیدمان این محصولات محلی بسیار زیبا و خاص است. بازار ماهی فروشان نیز بسیار دیدنی و زیباست. برای دیدن بازار ماهی فروشان صبح خیلی زود باید بیدار شوید. ماهی فروشان صید روزانه خود را از قایق ها به این بازار آورده و عرضه می کنند. در بازار ماهی فروشان می‌توانید انواع سبزی های محلی، ماهی‌های دودی و کولی شور ، سیر ترشی و تخم مرغ و ... را هم پیدا کنید.


آکواریوم انزلی


آکواریوم انزلی از جاذبه‌های خاص گردشگری این بندر است. در منطقه آزاد انزلی یک پاساژ بسیار بزرگ و خاص درست شده‌است که در انتهای آن یک آکواریوم خاص و بزرگ با ماهی‌های کمیاب دریایی هم قرار دارد. حتما سری به  بازار آزاد انزلی بزنید که هم اجناسی با قیمت مناسب در آن پیدا می کنید هم در یک منطقه قدیمی و تاریخی یک بازار خاص و زیبا و مدرن می‌بینید. 

آکواریوم انزلی


خوراکی‌های و غذاهای سنتی


ماهی سفید و ازون برون و اردک ماهی بهترین ماهی ها در بندر انزلی هستند پس از خوردن غذاهای دریایی غافل نشوید و این ماهی را در رستوران های سنتی انزلی تست کنید. غذاهای زیر را می توانید در بندر انزلی میل کنید و خاطره سفرتان را دوچندان نمایید:از غذاهای سنتی دیگر انزلی 
کال کباب
فسنجان انار
ترشه کباب
سیرقلیه
ترشه شامی
کباب های متنوع
باقالی قاتق
بندر انزلی پراست از رستوران‌های مختلف و جور واجور با این حال بهترین کباب‌ها را می‌ توانید در کبابی‌های اطراف پل پیدا کنید. حتما سری به این کبابی‌ها بزنید و از انواع کباب و جگر و ... لذا ببرید.


نکته

یادتان باشد اگر به انزلی سفر کردی در هر موقعی از سال که بود حتما چتر با خود ببرید. چتر و بوت از ضروریات سفر به انزلی است چرا که باران‌های انزلی هیچ وقت خبر نمی‌کند. بهترین زمان سفر به انزلی هم علاوه بر فصل‌ تابستان اوایل پاییز است. 


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.