2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
جنگل های حرا در ایران کجاست و چطور به آن سفر کنیم

جنگل های حرا در ایران کجاست و چطور به آن سفر کنیم

جنگل های حرا یکی از زیباترین جنگل های دنیاست که در سه منطقه رشد می کند و یکی از آنها ایران است. جزئیاتی از جنگل های حرا را اینجا بخوانید

جامعه پویا -جنگل های حرا ، جنگل های بسیار زیبایی هستند که در سه بخش کشورمان رشد کرده و جذابه های گردشگری محسوب می شوند. 
جنگل های حرا در سه جزیره جنگل حرای خلیج گواتر ، جنگل مانگرو؛جنگل حرا در چابهار قرار دارد وهرساله گردشگران زیادی را به آنجا می کشد. 
جنگل های حرا چیست

 

جنگل حرا
حرا درختی است که در آب رشد می کند و وجود این درخت باعث حیات بسیاری از جانوران ریز و درشت در منطقه حرا می شود. حرا در مرداب‌های نواحی گرم در کرانه‌های عربستان، مصر و جنوب ایران می‌روید. در جنگل‌های حرا گل‌ها شبیه گل‌های شاه‌پسند و میوه‌ به شکل کپسول تخم مرغی است که درون آن یک دانه وجود دارد و با دو شکاف بازمی‌شود. حرا گونه‏‌ای آفتاب‌پسند است که بسته به شرایط زیستی به بلندی پنج تا ۱۰ متر می‏‌رسد. ریشه در این گونه، سطحی و مشتمل بر یک ریشه عمودی کوتاه و تعداد زیادی ریشه جانبی مورب است. این درختچه ها ریشه هایی بیرون از آب هم دارند که به آن ریشه تنفسی می گویند. 

 


چطور به جنگل حرا سفر کنیم


جنگل حرا چابهار در حدود 350 هکتار وسعت دارد. درخت‌هایش تا حدود 5 یا 10 متر از سطح آب بالاتر هستند و در میان شاخه‌ها و ریشه‌های این درختان، حیاط جانوری بسیار متنوعی در جریان است.

 

در این جنگل انواع پرنده از جمله عقاب و فلامینگو و مرغ ماهی‌خوار زندگی می‌کنند و ماهیان زیادی نیز اطراف ریشه‌های این درختان خود را پنهان می‌کنند و به دنبال سرپناه می‌گردند. برای اینکه در جنگل های حرا گردش کنید بهترین راه اجاره قایق است. یکی از مهمترین نکاتی که جین قایقرانی باید در نظر داشته باشید این است که بسیار آهسته قایقرانی کنید تا حیات جانورانی که در این منطقه هستند را به خطر نیندازید. باید توجه داشته باشید گونه های مختلف پرندگان در این جنگل تخم گذاری کرده و لانه گزینی می کنند سرعت زیاد قایق به زندگی این پرندگان آسیب وارد می کند. ضمن اینکه تعداد بسیار زیادی جانور نیز زیر آب زندگی می کنند که در صورت سرعت زیاد قایق با مرگ مواجه می شوند. 

جنگل حرا قشم


برای دیدن جنگل های حرا یکی از بهترین جاهایی که می توانید سفر کنید چابهار است. بندر چابهار به دلیل اینکه یک جزیره تجاری توریستی است تعداد بسیار زیادی هتل و اقامتگاه بوم گردی دارد. مردم این منطقه بسیار مهربان هستند و پذیرای مهمان ها نیز هستند. راه سفر به چابهار هواپیماست. البته از طریق بندرعباس هم می توانید سفر کنید اما به دلیل اینکه راه طولانی است بسیار خسته می شوید بنابراین بهترین راه این است که از طریق هواپیما به چابهار سفر کنید و جنگل های حرا را ببینید. 

 


راه دیگر حضور در سیستان و بلوچستان است  

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.