2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
بیوگرافی کامل حمیدرضا عطایی بازیگر نقش کیان در سریال خانه امن

بیوگرافی کامل حمیدرضا عطایی بازیگر نقش کیان در سریال خانه امن

حمیدرضا عطایی بازیگری که کاملا اتفاقی وارد سینمای ایران شد و خوش درخشید. بیوگرافی کامل او را بخوانید.

جامعه پویا -حمیدرضا عطایی بازیگری‌است که قرار نبود بازیگر شود و به شکل کاملا اتفاقی وارد سینما شد. 
حمیدرضا عطایی متولد سال 63 است. او یک ورزشکار کاملا حرفه ای است. و تا سال 82 به عنوان نجات غریق و قهرمان شنا فعالیت داشته است. 
جالب است بدانید ورود او به سینما کاملا اتفاقی بود. وقتی تیم کارگردانی مختارنامه برای تمرین شنا و بوکس دنبال مربی می‌گشتند حمیدرضا عطایی که استاد نجات غریق است به این تیم معرفی شد. بدن ورزیده و همیشه اماده او دلیل موفقیتش برای حضور در بازیگری است. 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل سامان صفاری بازیگر نقش پیام در سریال خانه امن

او در مصاحبه‌ای گفته‌بود: نیمه دوم سال ۱۳۸۲  جهت تمرینات سوارکاری و شمشیر زنی عربی معرفی‌ شدم  ودر فروردین سال ۱۳۸۳ فیلمبرداری کلید خورد و من در تیر ماه همان سال  مقابل دوربین عظیم جوانروح قرار گرفتم و اینطوری وارد جریان کار شدم . شخصیت سائب بن مالک  اولین کاری که کردم رجوع به کتابهای تاریخ بود  وبه دنبال شخصیت سائب بن مالک می‌گشتم جوانی حدود ۳۵ سال ،متحول ، دلاور . شوق و ذوقی از این بابت که چنین شخصیتی در تاریخ وجود داشته پیدا کردم،بیوگرافی حمیدرضا عطایی

 

حمیدرضا عطایی همچنان حرفه اصلی‌اش نجات غریق است و از این راه امرار معاش می کند با این حال دومین بازی او در سریال  ترور خاموش باعث شد تا او به بازیگری شناخته‌شده‌تر تبدیل شود و بازیگری هم یکی از شغل‌های او شود. عطایی در سریال ترور خاموش هم نقش یک مامور امنیتی را بازی می‌کرد. 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل کاوه آفاق خواننده و بازیگر نقش فرزاد در سریال خانه امن

بازیگری که از بدل استفاده نمی‌کند

جالب است بدانید او از معدود بازیگرانی است که از بدل استفاده نمی کند، حمیدرضا عطایی درباره اینکه چرا از بدل استفاده نمی کند می گوید: چون در مختارنامه شخصیتهای بزرگی داریم که به آنها در تاریخ زیاد پرداخته شده است حالا من باید کاری می کردم نقشی که به من واگذار شده را  باور پذیر در بیاورم ، پس می رسیدم به جزئیات سائب که به دو بخش تقسیم می شد یکی ظرافتهای دراماتیک و دیگری ظرفیت های فیزیکی،‌ برای بخش فیزیکی سابقه نزدیک به ۲۵ سال ورزشهای مختلف داشتم ،اما سوار کاری ، شمشیرزنی بلد نبودم برای‌ همین روزی دوبار تمرین می کردم (صبح وعصر) وهمچنین چون شمشیرزنی در صحنه ها زیاد داشتم ، یکی از شمشیرها را به من داده بودند تا درمنزل تمرین کنم . من در تمام اکشن کاریها از بدلکار استفاده نمی‌کردم چون رفلکس بدن من اجازه می داد،در کنار شنا ورزش بوکس را هم داشتم این ورزشها در یک جای اساسی به دردم خورد ، به لطف خدا و همه عوامل اعتماد تهیه کننده محترم و لطف میرباقری توانستم از عهده همه سکانس ها بر آیم .  

حمیدرضا عطایی در خانه امن


حمیدرضا عطایی هرچند اتفاقی وارد سینمای ایران شد اما بعد از اینکه برای بازی در مختارنامه انتخاب شد، کلاس‌های بازیگری مختلفی رفت و از حرکات نمایشی تا فن بیان دوره گذراند و به یک بازیگر حرفه ای تبدیل شد. او به طور روزانه فیلم تماشا می کند و با کتاب‌خوانی و دیدن تئاتر و فیلم خود را به روز نگه داشته و دانش بازیگری‌اش را بالا برده است. 
البته فیزیک خاص حمیدرضا عطایی در انتخابش به عنوان بازیگر تاثیر زیادی داشته‌است. چشم‌های سبز و موهای خرمایی او را به فردی خاص میان بازیگران ایرانی تبدیل کرده است. 
به همین دلیل هم او برای سریال یلدا و آسمان نیز انتخاب شد و بازی کرد. 

 

حمیدرضا عطایی در سریال خانه امن نیز یکی از نقش‌های اصلی را بازی کرده است. می‌توان گفت این اولین کار حمیدرضا عطایی به عنوان بازیگر یکی از نقش‌های اصلی است. او در سریال خانه امن نقش مامور امنیتی به نام کیان را بازی می کند که برای نابود کردن داعش و جلویگری از حملات تروریسی به ایران به قلب داعش می‌زند و حتی خود را داعشی جا می‌زند. گریم خاص و متفاوت او در سریال خانه امن به عنوان یک داعشی ، بسیار مورد توجه قرار گرفت.
 

 

دیدگاه‌ها
سحر 1400/06/28
شما بهترین هستین،انشاالله هر کجا که باشین موفق بمونید
ناشناس 1399/12/22
هرچی بگم کم گفتم ازش نمیتونم کنترل کنم خودمو خیلی بازیگرخوبیه
دنی 1399/12/22
خیلی کم پیش میاد بازیگری اینهمه جذاب و حرفه ایی باشه ک انگارخودنقشش باشه من ک باورش کردم خدایییییییییییی
نعیمه 1399/12/07
پلیسی بیشتر بهت میاد
Neda 1399/11/28
مثل خودم تیر ماهیه
الهه 1399/10/28
سلام و عرض ادب خدمت جناب عطایی شما بازیگر مورد علاقه من هستید واقعا بازی ها تون حرف نداره امیدوارم همیشه در عرصه بازیگری بدرخشید
مهتاب 1399/10/13
ایشون بازیگر فوق العاده ای هستند و من عاشق بازیشونم خیلی خیلی خوب بازی میکنند ومحبوب هستن امید وارم هر جا که هستن سلامت باشن
نگارین 1399/09/28
سلام آقای عطایی بهترینید
زهرا 1399/09/27
سلام انشاالله سلامت باشیدوخوش بدرخشید ازتمام وجودم بهترینها روبراتون آرزو مکنم موفق باشیدبهترین هستید👌👌👌
آیلار 1399/09/27
ایشون بازیگرموردعلاقه ی من هستندانشاءالله هرجاهستندموفّق باشند

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.