2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه میوه خشک روی بخاری خیلی نرم و مجلسی

طرز تهیه میوه خشک روی بخاری خیلی نرم و مجلسی

طرز خشک کردن میوه روی بخاری و رادیاتور را اینجا بخوانید

جامعه پویا -میوه خشک یک تنقلات خیلی مفید و خوشمزه است که می توانید به راحتی آن را در خانه تهیه و آماده کنید. 
لازم نیست برای تهیه میوه خشک حتما دستگاه میوه خشک کن داشته باشید روی رادیاتور یا بخاری هم می توانید در زمستان میوه خشک کنید. 
ابتدا میوه هایی که برای خشک کردن در نظر دارید را خیلی خوب بشویید و به اندازه های یکسان به صورت ورقه ای برش بزنید. 

 

روش خشک کردن میوه روی بخاری

 

روی ورقه ی آلومینیومی، پارچه ی تمیزی از جنس نخی پهن می کنیم.باید دقت کنیم که پارچه ی مذکور حتما بدون پرز باشد. به این منظور پیشنهاد ما به شما پارچه ی نخی است. چون میوه ی خشک پرز را به خود گرفته و چسب می شود و هنگام خوردن  گرد لای دندان گیر می کند.

تا انجا که ممکن است برش های میوه  باید یک اندازه و به ضخامت سه میلیمتر باد. سپس برش های میوه را روی پارچه چیده و اجازه می دهیم تا کاملا خشک شود.

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه رانی هلو برای زمستان

بزرگترین مزیت استفاده از پارچه این است که لزومی به پشت و رو کردن اسلایس میوه ها نیست و خود میوه ها یکدست و یکسان کاملا خشک می شوند. مدت زمان برای هر میوه متفاوت و متغیر است. همچنین به ضخامت میوه و دمای محیط و حرارت بخاری ( یا رادیاتور) بستگی دارد.

اگر برشها ضخیم باشد روی میوه ها کریپسی می شود و درونشان نمناک (و آماده به فاسد شدن) می شود. مدت زمان مورد نیاز؛ به ضخامت میوه، حرارت بخاری یا شوفاژ، نوع میوه و … بستگی دارد.

 

میوه خشک خانگی

برای مثال می‌توانید آخر شب میوه‌ها را روی بخاری یا شوفاژ بچینید و ظهر فردا آن‌ها را جمع کنید، یعنی چیزی در حدود 10-12 ساعت زمان بدهید تا میوه‌ها خوب خشک شوند.

توجه کنید که میوه‌ها تا وقتی‌که روی بخاری هستند کمی نم‌دار به نظر می‌رسند اما وقتی خنک شوند، سفت می‌شوند. بعد از گذشت زمان مورد نظر، میوه‌ها را از پارچه جدا کرده و داخل ظرف در بسته بریزید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه سرکه انگور خانگی و بسیار مفید


نکته 


میوه ها را بعد از خشک شدن و جمع کردن در ظرفی مناسب در فریزر قرار دهید و کمی قبل از اینکه آن را استفاده کنید از فریزر خارج کنید تا نرم شود اینکار باعث می شود نرمی میوه کاملا حفظ شود. 
می توانید به میوه ها طعم بدهید مثلا اگر دوست دارید به میوه های ترش کمی نمک بزنید و بعد خشک شود این کار میوه را خوشمزه تر می کند. 
بهتر است هیچ میوه ای را با پوست خشک نکنید چون پوست سفت شده و آن را نامطبوع می کند. البته پوست مرکبات مستنثنی است. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.