2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
درمان فوری و  خانگی دندان درد

درمان فوری و خانگی دندان درد

درمان فوری دندان درد در خانه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -دندان درد از آن دردهایی است که هرکسی تا به حال تجربه کرده  ‌است. قطعا برای رها شدن از این درد باید پیش  دندان‌پزشک بروید اما برای تسکین و کم کردن درد ، درمان‌های خانگی بی‌نظیری وجود دارد که در ادامه به بررسی این راهکارها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: کیست دندان چیست و چه تفاوتی با آبسه دارد


  پودر فلفل قرمز و زنجبیل | نجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند و هر کدام از این دو ادویه را به تنهایی می توانید برای درمان دندان درد استفاده کنید ولی برای نتیجه بهتر، می توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید .میزان مساوی از آن‌ها را با آب مخلوط و یک مخلوط با غلظت سس آماده کنید.اکنون آن را با پنبه آغشته کنید و درست روی دندان تان بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد ، پنبه را از دهان تان خارج نکنید.
  روغن میخک | دو قطره روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان رفع درد، پشت دندان تان قرار دهید.روش دیگر استفاده از میخک برای دندان درد جویدن آن  است. یک دانه میخک را آن قدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.

دندان درد


  روغن کاری|  ما نیاز به یک یا دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل، آب گرم، مسواک و خمیر دندان دارید. 20 دقیقه آب مخلوط به روغن را در دهان خود نگه دارید و آن را قورت ندهید  سپس دندان تان را مسواک بزنید.
  دم کرده نعناع |  برای تسکین فوری دندان درد یک قاشق چای خوری نعناع خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و 20 دقیقه زمان بدهید تا خوب دم بکشد وقتی که دمنوش تان خنک شد، آن را در دهان‌تان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.

 


  آب نمک|  برای درست کردن آب نمک با هدف درمان سریع دندان درد یک قاشق غذاخوری نمک را در آب جوشیده حل کنید و بگذارید سرد شود. مقدار کمی آب نمک یا محلول نمکی را به مدت 30 ثانیه در دهان خود بچرخانید.
   یخ|  یک نسخه قدیمی می گوید اگر دست تان را با یخ ماساژ دهید، درد دندان تان آرام می‌شود. بر اساس گفته قدیمی ها، زمانی که یخ را بین انگشت سبابه و شست می گذارید، اعصاب انگشت شما پیغام سرما را به مغزتان می فرستد و پیغام آرام شدن درد را به دندان شما می رساند.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.