2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
رسید دستگاههای  کارت خوان سرطانزاست از خود دور کنید

رسید دستگاههای کارت خوان سرطانزاست از خود دور کنید

تحقیقات نشان داده رسیدهای دستگاههای پوز سرطانزاست و باید هرچه زودتر از خود دور کنید اینجا را بخوانید

جامعه پویا -امروزه خریدهای همه ما با استفاده از کارت‌های بانکی صورت می گیرد و متاسفانه عادت اغلب ما این است که بعد از خرید رسید‌ها را دور نمی‌اندازیم و آن‌ها را در کیف پول خود جمع می‌کنیم.

 

به تازگی پروفسور نیکلا اولئا از دانشگاه گرانادا در اسپانیا تحقیقات جدیدی را انجام داده که نتایج عجیبی داشته است.پروفسور اولئا از مردم خواسته که رسیدهای بانکی خود را  در کیف یا خودرو نگهداری نکنند زیرا حدود ۹۰ درصد رسیدهای خرید حاوی مواد شیمیایی سرطان زا هستند.این تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر رسیدهای جمع‌آوری شده در برزیل و اسپانیا حاوی این ماده هستند اما فقط نیمی از رسیدهای فرانسوی دارای این ماده بودند. در همین راستا دانشمندان هشدار داده‌اند باید در نگهداری این رسیدها تجدید نظر کرد.

 

اولئا در این باره می‌گوید: «به عنوان مثال بلیت‌ها نباید با مواد غذایی مانند گوشت یا ماهی تماس داشته باشند. علاوه برآن، نباید رسیدها را مچاله کرد و در سطل زباله انداخت، آن‌ها را لمس کرد  یا روی آن‌ها چیزی نوشت».محققان به این نتیجه رسیده اند که از هر 10 مورد رسید خرید کاغذی در فروشگاه ها و مغازه ها، 9 مورد آن ها حاوی مواد شیمیایی به نام BPA هستند که تعادل هورمونی را به هم می ریزند و احتمال ابتلا به سرطان‌های وابسته به هورمون  را بالا می برند. این ماده شیمیایی  می‌تواند باعث ناباروری، اوتیسم، ADHD، چاقی مفرط، دیابت نوع دوم و تولد زودهنگام نوزاد شود.BPA در زنان، هورمون استروژن را کاهش می‌دهد.
منبع : دیلی میل

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.