2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چطوری سبزه فوری درست کنیم

چطوری سبزه فوری درست کنیم

طرز تهیه سبزه فوری را اینجا بخوانید

جامعه پویا -سبزه هفت سین را با کاشت دانه‌های مختلف گیاهان میتوان تهیه کرد. یکی از دانه هایی که سبزه آن زود رشد میکند خرقه است.

نکته قابل توجه برای کاشت سبزه فوری عید نوع دانه‌ای است که استفاده می‌کنید. به عنوان مثال: برای کاشت سبزه گندم ۱۰ روز زمان نیاز است و یک پیمانه بزرگ باید استفاده شود. سبزه شاهی و خاکشیر ۱ استکان و زمان رویش ۵ روزه است. کاشت سبزه ماش و عدس نیز ۱ لیوان و ۱۵ روزه رشد می‌کند.

 


اگر هنوز وقت نکردین سبزه عید درست کنید می توانید سبزه فوری درست کنید. 

 

 

مواد مورد نیاز برای تهیه سبزه فوری

 

خرفه: ۱ قاشق

یونالیت منداب: ۳ قاشق

خاکشیر: ۲ قاشق

تور: به میزانی که لازم دارید

 

سبزه فوری


 

 

نحوه کاشتن سبزه فوری

 

ابتدا باید یونالیت که برای فرم دهی و شکل دهی به سبزه استفاده می‌شود را به شکل مورد نظرتان برش دهید و آن را با استفاده از فویل‌های ضخیم بپوشانید سپس لایه بعدی را با استفاده از پنبه یا اسفنج‌های نازک می‌پوشانید و در مرحله بعد پارچه تور را استفاده می‌کنیم و روی آن می‌کشیم. برای محکم کردن تور بر روی لایه‌های یونولیت از سوزن می‌توانید استفاده کنید.

در این مرحله از کاشت سبزه فوری مواد خود را در آب بخوانید و مدت ۴ ساعت به آن استراحت دهید سپس مواد را به شکل ترکیبی بر روی سطح آماده شده خود می‌کشید این مواد به دلیل غلظت و لیز بودن به راحتی به سطح طور می‌چسبند. اما برای دو رنگ کردن سبزه از گیاه منداب استفاده می‌کنید که قرمز رنگ است و در کنار ترکیب سبز رنگ خرفه و خاکشیر زیبا می‌شود. اگر می‌خواهید منداب را به شکلی که مد نظر دارید بر روی سطح قرار دهید از قبل سطح را با ماژیک بکشید و با قرار دادن خرفه و خاکشیر منداب را در جا‌های خالی و مطابق شکل دلخواه خود قرار دهید.

برای آب دادن به سبزه از آب پاش استفاده کنید و بر روی آن نایلون قرار می‌دهیم به طوری که نایلون به سطح مواد نچسبد بر روی نایلون چند سوراخ برای پیشگیری از رطوبت ایجاد می‌کنیم و بعد از مدت ۴۸ ساعت نایلون را از روی سبزه بردارید. از این مرحله به بعد سبزه شما مرحله رویش را طی می‌کند و باید در دو مرتبه صبح و عصر آن را آب پاشی کنید. در روش دیگری که برای کاشت سبزه فوری عید و به شکل دو رنگ پیشنهاد می‌شود می‌توانید از مواد خاکشیر، بذر شاهی و خرفه استفاده کنید. اگر می‌خواهید شکل سبزه شما تخم مرغی باشد می‌توانید از یک تخم مرغ پلاستیکی برای شکل دادن به آن استفاده کنید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.