2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
سبزه به شکل ببر را چطوری درست کنیم

سبزه به شکل ببر را چطوری درست کنیم

سبزه خیلی سریع و فوری به شکل ببر را اینطور تهیه کنید

جامعه پویا -یکی از زیباترین سبزه ها برای سفره هفت سین سبزه حیوان همان سال است 1401 سال ببر است و سبزه ببر بسیار زیبا می شود. 
با خاکشیر می توان سبزه حیوانات را خیلی فوری درست کرد. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه سبزه عدس پربار و زیبا

مدت زمان سبز نموده سبزه با خاکشیر پنج یا شش روز است، پس می توانید آن را در روزهای آخر سال نیز تهیه نمایید.
سعی کنید از خاکشیرهای تازه استفاده نمایید تا سبزه شما یکدست و زیباتر شود و به طور کامل سبز کند.

سبزه ببر


طرز تهیه سبزه ببر فوری


خاکشیر اگر به مدت پنج یا شش ساعت در آب باشد لعاب میدهد و برای استفاده آماده می شود.
برای خیساندن خاکشیر و نتیجه گیری بهتر به ازای یک پیمانه خاکشیر از پنج پیمانه آب استفاده کنید بذر خاکشیر تقریبا مشاهده با بذر شاهی است و نحوه سبز نمودن هر دو یکسان است.

در این روش ابتدا بذر خاکشیر را به مدت یک شب خیس نمایید. اسنفجی را مانند بدن ببر برش دهید هم می توانید روی آن را با پارچه تنظیف یا جوراب زنانه نازک بپوشانید یا به دلیل جنس اسفنج دانه های خاکشیر را روی خود اسفنج بمالید اما با پوشاندن پارچه تنظیف سبزه شما بهتر جواب می دهد. جوراب یا پارچه را خیس نموده و بذر های خاکشیر را که خوب لعاب داده اند با دست خیس روی اسفنج مدل دارتان بکشید.
توجه کنید که تمام سطح اسفنج به صورت یکدست با خاکشیر پوشانده شود. سپس اسفنج را در جای مناسب با نور کافی قرار دهید و روزی چند مرتبه با اسپری آن را آب پاشی کنید. و به سادگی شاهده سبز شدن ببر باشید. 

 

بیشتر بخوانید : آموزش کاشت سبزه در کاج مرحله به مرحله

سبزه شاهی یا خاکشیر به آبیاری مناسب نیاز دارد هر روز آن را آبیکاری کنید و کاملا فضای آن را مرطوب نگه دارید. 


در روش دوم می توانید یک عروسک سفالی ببر را انتخاب کنید دور آن را با اسفنج بپوشاید و اسفنج های اضافه را بگیرید بعد به همان روشی که در بالا گفته شد خاکشیر یا بذر شاهی خیس شده را به صورت فراوان و در همه جای اسفنج بمالید و در عرض 5 تا 6 روز شاهد سبز شدنش باشید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.