2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
هفت اشتباه بزرگ در پخت پیتزا خانگی که از خوشمزه شدن آن جلوگیری می کند

هفت اشتباه بزرگ در پخت پیتزا خانگی که از خوشمزه شدن آن جلوگیری می کند

برای اینکه یک پیتزای خوشمزه بپزید حتما این نکات را رعایت کنید

جامعه پویا -اگر شما هم از کسانی هستید که دوست دارید در خانه پیتزا رستورانی بپزید توجه داشته باشید فقط دستور پخت نیست که نیاز دارید. فوت کوزه گری پیتزا پختن را هم باید بدانید. اشتباهاتی در پخت پیتزا وجود دارد که اگر مرتکب شوید پیتزا خوشمزه نمی شود. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی با یک دستور طلایی


1-    قبل از ریختن اولین لایه از مایه پیتزا روی خمیر حتما باید سس و پنیر روی خمیر بریزید و کاملا آن را آغشته کنید. 
2-    قبل از اینکه قارچ را به مایه پیتزا اضافه کنید حتما آن را تفت داده و آبش را بگیرید. اگر قارچ خام روی مواد ریخته شود هنگام پخت پیتزا آب می‌اندازد و پیتزا آبکی وخراب می شود. 


3-    گوشت یا سوسیس را با روغن زیاد به هیچ وجه تفت ندهید چون وقتی مایه را روی خمیر می ریزید روغن پس می دهد و طعم بدی به پیتزا می دهد. 

پیتزا
4-    پیتزا را خیلی ضخیم نکنید. ضخیم شدن زیاد پیتزا باعث می شود که هنگام استفاده از آن از هم باز شود و پیتزا خراب شود. ضخامت زیاد انسجام مواد را می گیرد. 


5-    قبل از اینکه پیتزا را در فر قرار دهید حتما فر را روشن کرده و کاملا گرم کنید. با این روش زمان پخت کم شده و پیتزا برشته می شود. 


6-    حتما از زمان کم و شعله زیاد برای برشته کردن و پختن پیتزا استفاده کنید تا خوشمزه‌تر شود. 


7-    همیشه یک استکان کوچک آب هنگام پخت یا گرم کردن پیتزا در فر یا مایکرو فر قرار دهید تا خمیر خشک نشود. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.