2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
نشانه هایی که می گوید زیاد قند مصرف می کنید

نشانه هایی که می گوید زیاد قند مصرف می کنید

نشانه هایی که می گوید زیاد قند مصرف می کنید

جامعه پویا - مصرف زیاد قند می تواند مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد کند ، حتی اگر آزمایش ها قند خون بالا را نشان ندهد اما علایمی در بدن وجود دارد که نشان می دهد قند زیادی مصرف می کنید


  مشکلات گوارشی

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف قند ممکن است میزان توزیع باکتری‌های سالم را در معده به هم بریزد و در نتیجه مشکلات گوارشی ایجاد ‌کند. پس مشکلات گوارشی و معده درد می‌تواند نشان دهنده مصرف بالای قند باشد.

بیشتر بخوانید : خواص باورنکردنی گزنه؛ از بالا بردن میل جنسی تا درمان دیابت


چروک اطراف دهان و چانه

متخصصان بر این عقیده هستند که آکنه هیچ ربطی به رژیم غذایی ندارد، اما چین و چروک نشان دهنده مشکلات تغذیه‌ای به ویژه مصرف قند بالاست؛ به خصوص اگر در اطراف دهان و روی چانه باشد.


تغییرات روحیه و کلافگی

مصرف زیاد قند اختلالات روحی و افسردگی را در فرد ایجاد می‌کند. همچنین انتقال دهنده‌های عصبی در مغز را به هم می‌ریزد و فرد دیگر نمی‌تواند هورمون سروتونین را به اندازه کافی در بدن داشته باشد.


پیری زودرس پوست

مصرف زیاد قند پیری پوست را سرعت می‌بخشد، زیرا قند و پروتئین‌های موجود در جریان خون را کاهش می‌دهد و عاملی برای از بین رفتن کلاژن و انعطاف پذیری پوست خواهد بود.

بیشتر بخوانید : شکر قهوه ای چیست و چه مضررات و خواصی دارد


 پوسیدگی دندان

قند زیاد عاملی برای ایجاد پلاک‌های دندانی است که خودشان دلیل اصلی پوسیدگی هستند.


گرسنگی دایمی

اگر قندی که مصرف می‌کنید حاوی فیبر یا پروتئین باشد احساس سیری را به شما نخواهد داد. وقتی قند بیشتری مصرف کنید احساس گرسنگی شما بیشتر خواهد شد حتی اگر همین الان غذا خورده باشید.


 درد مفصل

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف نوشیدنی‌های شیرین عاملی برای ایجاد درد‌های روماتیسمی در خانم‌ها و درد مفصل و عاملی برای ایجاد التهاب است.


 نفخ مداوم

اگر می‌خواهید با نفخ برای همیشه خداحافظی کنید، باید از مصرف مواد و غذا‌های بسیار شیرین صرف نظر کنید.


 فشار خون بالا

رژیم قند غذایی با ساکارز بالا فشار خون دیاستولیک و سیستولیک را افزایش می‌دهد.
 از دست دادن انگیزه برای ورزش: مصرف زیاد قند باعث اضافه وزن می‌شود و در نتیجه افراد انگیزه خود را برای انجام فعالیت‌های فیزیکی از دست می‌دهند، زیرا احساس می‌کنند با این همه اضافه وزن دیگر نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.