2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه لواشک شلیل خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه لواشک شلیل خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه لواشک خیلی خوشمزه و مجلسی شلیل را اینجا بخوانید

جامعه پویا -لواشک یک تنقلات بسیار عالی و مفید است مخصوصا اگر در خانه کودک دارید می توانید لواشک را جایگزین هر نوع تنقلاتی کنید. 


مواد لازم برای تهیه لواشک شلیل


یک کیلو شلیل کاملا رسیده و تقریبا لهیده
نمک به میزان لازم 
آب لیمو تازه به میزان لازم


طرز تهیه لواشک شلیل


ابتدا شلیلها را در مقداری آب و سرکه خیس و بشویید. بهتر است شلیلها کاملا رسیده و لهیده باشد.  بعد از شستشو شلیل ها را داخل یک قابلمه بریزید ، به انداه نصف لیوان آب در آن بریزید شعله را کم کنید و صبر کنید تا شلیلها خیلی خوب بپزد و له شود. حالا شلیل را در یک آبکش خیلی ریزد بریزید و صاف کنید تا هسته و پوست کاملا جدا شده و میوه پوره شود. 
سپس یک سینی انتخاب کنید. کف آن را چرب کنید ونمک و آب لیمو را به مواد اضافه کرده و هم بزنید. حالا مواد به دست آمده را روی سینی بریزید و صاف و یکدست کنید. 
هرچقدر لواشکی که تهیه می کنید نازکتر باشد حرفه ای تر است. 
سینی را جلوی آفتاب بگذارید. بعد از 48 ساعت آن را در سایه قرار دهید تا بقیه روند خشک شدن در سایه اتفاق بیفتد و لواشک نرم شود. 
سپس لواشک را به آرامی از سینی جدا کنید ، لواشک را تکه کرده و در یخچال نگهداری کنید. می توانید هر روز مقداری از آن را نوش جان کنید. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک آلو زرد ، آلو قرمز و هلو  خانگی بسیار خوشمزه و عالی


نکته


در مصرف لواشک زیاده روی نکنید چون باعث اسهال می شود. 
می توانید برای طعم دادن به مرغ از لواشک استفاده کنید. 

اگر می خواهید لواشک شلیل ترش نباید به جای آب لیمو به آن مقداری پوره سیب اضافه کرده تا لواشک سیب و شلیل به دست آورید. این لواشک شیرین است.برای هر یک کیلو شلیل 300 گرم سیب اضافه کنید.  

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.