2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه لواشک آلو زرد ، آلو قرمز و هلو  خانگی بسیار خوشمزه و عالی

طرز تهیه لواشک آلو زرد ، آلو قرمز و هلو  خانگی بسیار خوشمزه و عالی

طرز تهیه لواشک آلو زرد و آلوقرمز و هلو بسیار خوشمزه و عالی در خانه

جامعه پویا -لواشک زرد آلو ، آلو و هلو یک لواشک بسیار خوشمزه و خاص است که برخی خانم ها آن را برای پذیرایی از مهمان هم استفاده می کنند. 


مواد لازم برای تهیه لواشک آلو زرد ، هلو و آلو قرمز

آلو زرد و آلو قرمز : یک کیلو 

هلو : نیم کیلو

نمک : به مقدار لازم 

آب : یک لیوان

لواشک آلوزرد

طرز تهیه لواشک


 ابتدا آلوزرد و آلو قرمز را به خوبی می شوییم.  بعد اینکه کمی آبش رفت  آلوها را در یک قابلمه روحی می ریزیم و به آن نمک اضافه می کنیم و یک لیوان آب هم اضافه می کنیم حرارت شعله را کم می کنیم تا آلوها بپزند و له بشوند تا جایی که دانه های آلو جدا شود.  و با پشت قاشق بتوان جدا کرد. حالا نوبت اضافه کردن هلوها را هم اضافه کرده و می پزیم . هلو خیلی زود می پزد و نیاز نیز در قابلمه ای جدا بریزیم. وقتی میوه ها کاملا پخته و له شد یک آبکش فلزی انتخاب می کنیم ، میوه های پخته شده را داخل آن می ریزیم و به آرامی با دست روی آبکش می ساییم تا گوشت از پوست و دانه جدا شود. 

بیشتر بخوانید : خوراکی های خوشمزه ای که می توان با آلبالو درست کرد


چیزی شبیه پوره میوه به دست می آید. حالا نوبت پهن کردن لواشک است. 
یک سینی استیل انتخاب می کنیم. روی آن را سلیفون می کشیم. روی سلیفون می کشیم و پوره میوه را روی ان می ریزیم و صاف می کنیم. لواشک را جلوی آفتاب قرار می دهیم تا خشک شده قابل استفاده شود. 

لواشک آلوزرد و هلو
می توانید لواشک را در یک مکان سایه هم قرار دهید. البته باید هوا در آن مکان جریان داشته باشد هرچند در این صورت خشک شدن لواشک کمی طول می کشد اما نرم و خوشرنگ خواهد شد. 
لواشک خانگی یک خوراکی بسیار مفید و عالی برای کودکان است چرا که بدون هیچ افزودنی مقدار زیادی ویتامین وارد بدن می کند و همچنین در همه فصول سال در دسترس است. 

 


نکته 


نمک برای جلوگیری از کپک زدن احتمالی لواشک است، البته نباید مقدار زیادی نمک اضافه کنید. 

نازکی لواشک نباید خیلی زیاد باشد ، چون خشک شده و طعم خود را از دست می دهد. هنگام ریختن پوره میوه توجه داشته باشید نازکی لواشک نیم میلی متر باشد
از لواشک برای غذاهایی مانند خورش آلو و مرغ هم می توانید استفاده کنید طعم بهتری استفاده می کند. 
لواشک یک خوراکی بسیار عالی برای پذیرایی هم هست. می توانید با برش های مدل دار آن را زیبا و از مهمانها پذیرایی کنید.  
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.