2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
طرز تهیه حلیم بادمجان کشدار خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه حلیم بادمجان کشدار خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه حلیم بادمجان کشدار و خیلی خوشمزه و مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -حلیم بادمجان یک غذای بسیار خوشمزه است که می توانید با طعمی فوق العاده و به صورت مجلسی آن را تهیه کنید. 


مواد لازم برای تهیه حلیم بادمجان


بادمجان ۳۰۰ گرم
سیر ۴ حبه
برنج ۱۰۰ گرم
عدس ۵۰ گرم
پیاز ۳ عدد
کشک ۱۰۰ گرم
گوشت سردست ۳۰۰ گرم
نعناع خشک ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی
نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

بیشتر بخوانید: طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی کشدار خیلی خوشمزه

حلیم بادمجان


طرز تهیه حلیم بادمجان مجلسی


ابتدا پیاز را نگینی کنید و در قابلمه بریزید تا سرخ شود. وقتی پیازها طلایی شد. ادویه ها را اضافه کنید و تفت بدهید تا یک دست شود. سپس گوشت را به مواد اضافه کرده و تفت بدهید تا رنگ گوشت عوض شود. سپس مقداری آب اضافه کنید و در قابلمه را ببندید و منتظر شوید تا خوب بپزد. باید آنقدر بپزد که به راحتی ریش ریش شود اضافه کردن سیر را فراموش نکنید.


تا پختن گوشت بادمجان را سرخ کنید. وقتی بادمجانها سرخ شد در روغنگیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. حالا نوبت پختن برنج و عدس است. آن را در یک ظرف بریزید و پر آب کنید و تا وقتی که کاملا نرم نشده روی اجاق نگهدارید. حالا گوشت را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش کنید. دوباره به قابلمه برگردانید. بادمجان و عدس و برنج را به آن اضافه کنید و حسابی هم بزنید. صبر کنید تا مواد با هم مخلوط شده و در هم غرق شوند. 
بعد با گوشت کوب حسابی بکوبید یا با همزن حسابی مخلوط کنید. در این مرحله حلیم بادمجان آماده است. البته صبر کنید. نعناع داغ را فراموش نکنید. 
حلیم بادمجان را در ظرف بکشید، روی آن را با کشک تزئین کنید، میزان کشک به ذائقه شما بستگی دارد. سپس نعناع را داخل روغن داغ ریخته و تفت بدهید. می توانید پیاز طلایی و سرخ شده هم استفاده کنید. حلیم بادمجان را نوش جان کنید. 

نکته

هرچه بیشتر حلیم بادمجان را بکوبید یا هم بزنید کشدارتر می شود. گوشت سردست با مقداری دنبه طعم آن را عالی می کند

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.