2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
سریال پوست شیر ؛ آیا ساحل زنده است

سریال پوست شیر ؛ آیا ساحل زنده است

چه کسی ساحل را در سریال پوست شیر کشت

جامعه پویا -سریال پوست شیر با مرگ ساحل دختر نعیم شوک اصلی را به بیننده داد. تا قبل از مرگ ساحل مخاطب فکر می کرد با یک درام روبه روست که تلاش پدری را برای به دست آوردن دخترش بعد از سالها نشان می دهد اما مرگ ساحل ما را با یک معما روبه رو کرد معمایی که قرار است شهاب حسینی آن را برایمان حل کند. شهاب حسینی در این سریال نقش کاراگاهی را بازی می کند که دخترش توسط یک قاتل سریالی کشته شده و غم هجران دخترک چنان بر دل پدر نشسته که او را دچار مشکلات روانی تنی کرده و او حتی نمی تواند کار کند. 
اما پرونده قتل ساحل دوباره انگیزه را در این کارگاه بیدار کرد تا به زندگی برگردد. حالا این کارگاه کارکشته قرار است معمای مرگ ساحل را حل کند .


آیا ساحل کشته شده است 


 یکی از فرضیه های مطرح شده این است که ساحل کشته نشده است و خودش را مخفی کرده تا مجبور نباشد به خارج از کشور سفر کند. این مساله ای است اصل کشته شدن ساحل را زیر سوال می رود. اما این فرضیه با یک اشکال مواجه است اول اینکه فردی که جسد را سوزانده چرا به روش قاتل درختی اینکار را کرده است ؟ او قصد داشته چه چیز را زیر سوال ببرد ؟ چرا ساحل باید مخفی کردن خودش کارگاه محب مشکات را زیر سوال ببرد؟ بنابراین فرضیه کشته نشدن ساحل ضعیف ترین و شاید فرضیه باطلی باشد. 

شهاب حسینی در پوست شیر
انتقام از محب مشکات


فرضیه بعدی که می توان درباره مرگ ساحل متصور شد این است که فردی قصد داشته محب مشکات را به چالش بکشد. او که بعد از قتل دخترش به دست قاتل درختی کار را کنار گذاشته و حتی استعفا داده بود با دیدن پرونده ساحل تصمیم گرفت دوباره به کار برگردد. محب مشکات در همان چند لحظه اول متوجه شد که قاتل درختی ساحل را نکشته و یک صحنه سازی اتفاق افتاده است. 
بنابراین فردی که ساحل را کشته هم از وضعیت محب مشکات خبر داشته و هم به طور دقیق می دانسته قاتل درختی کیست. آیا فرضیه انتقام گرفتن از محب مشکات به خاطر گیرانداختن قاتل درختی مطرح است ؟


انتقام از نعیم پدر ساحل


نعیم (هادی حجازی فر) سالها در زندان بوده است. ما هنوز نمی دانیم او به چه دلیلی در زندان بوده است فقط گفته اند او قاتل است. یعنی در بند قاتلان بوده و احتمالا قاتل درختی را هم دیده است. نعیم قبول ندارد که مرتکب قتل شده و به قول دوستش رضا پروانه او چوب رفاقت را خورده است. نعیم فرد شروری بوده است که زندانی شده و در نهایت بعد از 15 سال آزاد شده است. 
در همان ابتدا انگشت اتهام به سوی نعیم گرفته شد و حتی از او آزمایش دی ان ای گرفته شد اما بعد مشخص شد قاتل دخترش نیست . اما هیچگاه درباره اینکه او در زندان با قتل درختی در ارتباط بوده یا خیر تحقیق نشد. نکته ای که قطعا از چشم کارگردان و نویسنده دور نمانده  و آنها خواستند گره ای با این اتفاق ایجاد کنند. 


چه کسی به ساحل تجاوز کرد


تجاوز عمل خشنی است که در پی خشم اتفاق می افتد و فرد متجاوز انگیزه تحقیر و سلطه طلبی دارد. فیلم تجاوز به ساحل برای پدرش ارسال شده است . فردی که اینکار را کرده است قطعا قصد تحقیر نعیم را داشته است. نعیم هرچند شرور اما شخصیتی عیار دارد او به دیگری تعرض نمی کند و حریم خانواده برایش خط قرمز است. نعیم از قشری از جامعه است که ناموس برایش مهم است بنابراین فردی که چنین تصمیمی گرفته و فیلم تجاوز به ساحل را برای نعیم ارسال کرده قطعا قصد تحقیر او را داشته است. مساله ای که در گذشته نعیم نقطه سیاهی است و شاید این گره به دست پروانه دوست بسیار نزدیک نعیم باز شود. دوستی که حالا می دانیم با یک بیماری کشنده دست و پنجه نرم می کند. 


رازی که همسر صیغه ای رضا پروانه مخفی می کند


در این میان همسر صیغه ای رضا پروانه نیز رازی دارد او هر هفته به خانه مردی می رود و خانه او را تمیز می کند. ما مرد را در خانه نمی بینیم اما همسر و فرزند او را می بینیم. همسری که با تحقیر برخورد می کند. اما رابطه او با کودکی که در خانه است بسیار خوب است. رازی که ژیلا شاهی در نقش زن صیغه ای از شوهرش پنهان می کند قطعا کار کردن نیست. احتمالا نسبت او با پدر کودک دلیل اصلی این مخفی کاری است. 
اطلاعاتی که این زن از نعیم به بیرون داده ممکن است سرنخی باشد برای رسیدن به قاتلان ساحل و دلیل اصلی دشمنی با نعیم. 
اما آنچه مسلم است عاملان قتل ساحل در صدد به چالش کشیدن نعیم و محب به طور همزمان هستند. 

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1402/02/10
ترو خدا آخرفصل سه ساحل زنده هست یا نه
یسنا 1402/01/25
اینا چیه که شما می گید
علی 1401/12/29
ساحل نمرده اینا همش صحنه سازیه میخوان جاسوس توی اداره ی پلیس رو پیدا کنن چون نعیم و محب مشکات خون سردن
ناشناس 1401/12/23
اگه ساحل بمیره فیلم واقعا مسخره میشه
ناشناس 1401/12/20
ساحل زنده است یا مرده من ک فکر میکنم ساحل زندس
ناشناس 1401/12/20
ساحل داره کابوس میبینه و نمرده و اینکه دزد ساحل یکی هست که اسمش توی لیست بازیگران اومده ولی هنوز بازی نکرده و از اونجایی که تصویر محو شده دزد نشان دهنده این بود که وسط سرش کچل هست و بدنی کوچک دارد میتوانم حدس بزنم که ۹۹ درصد بهرام ابراهیمی پشت این ماجرا هاست ، این بهرام ابراهیمی کینه ای از نعیم دارد چون اگه یادتان باشد در قسمت اول لیلا به نعیم گفت تو دزدی کردی و رفتی زندان ، نعیم گفت من دزدی نکردم و لیلا در آخر گفت آدم ربایی دزدی نیست؟؟؟؟؟
کیمیا 1401/12/19
من میگم اگه قاتل دختر مشکات درختی بوده پس باید دخترش سوخته میشده ولی دخترش خون آلود بغل پدرش بوده پس یعنی درختی دختر مشکات رو نکشته یا مشکات ربطی به این موضوع داره
نازلی 1401/12/18
خواهش میکنم در اینجا یکی از بازیکنان بیاد بگه چون که من نمیتونم بگم چون قول دادم نه بچه ها خنگ بازی در نیارین ایلیا نزدیکی به جواب،سینا خیلیییی خیلییی از جواب دوری،فردین کارت عالیه، یه کلمه اضافه کن فقط، ندا فقطططططططط قسمت بدی رو ببنین و حالش و ببر
نازلی 1401/12/18
ساحل نمی‌میرد، چون که یادتان است در بیمارستان کابوس میبینه ۱۰۰/۱۰۰ اینم یکی از کابوس های او است نگران نباشید من مطمئن هستم چون عموی من این فیلم ساخته است و من فیلم پوست شیر قسمت ۳ فصل ، ۳ را دیده ام امداه است و چهارشنبه به دیدگاه شما می آید
ناشناس 1401/12/18
ساحل زنده است یا نه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.