2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه شیرینی کشمشی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -شیرینی کشمشی یک شیرینی به صرفه و بسیار خوشمزه و خاص است این شیرینی عالی را می توانید در خانه تهیه کنید. 

مواد لازم شیرینی کشمشی بدون فر


آرد قنادی    300 گرم
پودر قند    250 گرم
تخم مرغ    3 عدد
ماست    50 گرم
کشمش پلویی    100 گرم
وانیل    ½ قاشق چایخوری
روغن صاف قنادی    180 گرم

طرز تهیه شیرینی کشمشی

 

بیشتر بخوانید:طرز تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه و خانگی

دستور پخت شیرینی کشمشی بدون فر

برای تهیه شیرینی کشمشی درون قابلمه ابتدا پودر قند را داخل کاسه ای می ریزیم و روغن را به آن اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن برقی به مدت 7 الی 8 دقیقه آن ها را هم می زنیم تا پوک شوند.
در این مرحله تخم مرغ ها را یکی یکی داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن بعد از گذشت 7 دقیقه همزدن به مواد اضافه می کنیم و با دور متوسط هم می زنیم،همین طور بلافاصله وانیل مایع را نیز به مواد می افزاییم.
بعد ماست شیرین را به مواد اضافه می کنیم و به مدت 1 دقیقه با دور متوسط مواد را می زنیم تا با هم یکدست شوند. سپس آرد را از الک رد می کنیم و طی سه مرحله به موادی که در بالا اشاره کردیم اضافه می کنیم.

خمیر بدست آمده در این مرحله کاملا یکدست و صاف است و کمی سفت است. در ادامه کشمش ها را به خمیر اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی داخل خمیر مخلوط می کنیم و بعد خمیر را داخل قیف می ریزیم.

در این مرحله قابلمه مورد نظرمان را انتخاب می کنیم و سه پایه را داخل آن قرار می دهیم تا از راحت جا شدن آن داخل قابلمه مطمئن شویم و تا کمتر از یک بند انگشت آب داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود.

در این مرحله کف یک سینی مناسب که داخل قابلمه جا شود کاغذ روغنی قرار می دهیم و با قیف ساده روی کاغذ روغنی با کمی فاصله به صورت دایره قیف می زنیم.آب که گرم شد،سه پایه را داخل قابلمه قرار می دهیم.

سپس سینی را روی آن قرار می دهیم و درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا با حرارت بسیار ملایم به مدت 20 دقیقه شیرینی ها بپزند.بعد شیرینی کشمشی های تازه را آرام از کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف می چینیم.
نکته 
اگر می خواهید شیرینی کشمشی تازه داشته باشید روی آن را با سلیفون بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید. پس از هر بار پذیرایی حتما روی شیرینی را بپوشانید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.