2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
خواص فوق العاده وازلین برای پوست و برطرف کردن چروک

خواص فوق العاده وازلین برای پوست و برطرف کردن چروک

وازلین یک روغن بسیار پرخاصیت برای پوست است که فواید بسیاری از درمان خشکی پوست تا ضد چروک دارد. همه چیز درباره خواص فوق‌العاده وازلین را اینجا بخوانید

جامعه پویا -وازلین یک ماده نفتی بسیار موثر روی پوست است که تاثیرات شگفت انگیزی برای بهبود پوست دارد. جالب است بدانید وازلین یکی از کرم‌هایی است که روند پیری پوست را کند کرده و در درمان زخم بسیار موثر است. 

اگر تا به حال فکر می‌کردید برای جلوگیری از پیری پوست حتما باید از کرم‌های ضد چروک استفاده کنید باید بگوییم اکثر این کرم‌ها مقداری وازلین در خود دارند. بنابراین چیز بعیدی نیست که کرم‌های وازلین بتوانند به شما در روند پیری پوست کمک کنند.

 

تاثیر وازلین بر پوست

نقش وازلین در جلوگیری از پیری پوست

وازلین یک آب رسان بسیار قوی است به همین دلیل هم خیلی راحت می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کند.  وازلین از شکنندگی پوست جلوگیری می‌کند. باعث می‌شود تا میزان آب مورد نیاز در طی روز به راحتی تامین شود. شما می‌توانید در روز دوبار وازلین را روی پوست خود بمالید تا میزان چربی و آب پوست تامین شود.

 

وازلین یک پاک کننده قوی

 

وازلین می‌تواند مانند یک پاک کننده قوی روی پوست شما عمل کند.مخصوصا وقتی که گرد غباری روی صورت شما بوده یا اگر در جایی کار می‌کنید که ع آلودگی وجود  دارد می‌توانید به راحتی با کمک وازلین آلودگی‌ها را پاک کنید. این ماده مانند پاک کننده قوی پوست عمل می‌کند جالب است بدانید شما می‌توانید از وازلین برای پاک کردن آرایش هم استفاده کنید. هر روز مقداری وازلین را مانند شیرپاک روی پنبه بمالید و آرایش خود را با آن پاک کنید. وازلین آب رسان بسیار قوی نیز هست و منافذ پوستی شما را باز می‌کند و باعث می‌شود بتوانید به راحتی از پوست خود مراقب کنید

 

وازلین ضد چروک پوست

چروک های ریزی که روی پوست شما ایجاد می‌شود به دلیل خشکی پوست است. وازلین خشکی پوست را از بین می‌برد و کلاژن سازی در بدن را تحریک می‌کند. برای کاهش چین و چروک پوست، ابتدا پوست تان را با آب سرد و پاک کننده مخصوص صورت بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید ، سپس مقداری وازلین را با یک گوش پاک کن روی پوست صورت تان بمالید و آهسته و آرام روی وازلین ضربه بزنید تا وازلین را جذب پوست تان کنید. بانوک انگشتان خود به صورت ضربه ای روی چین و چروک ها را ماساژ دهید تا وازلین کاملا جذب شود.

وازلین و جوش سر سیاه

 

وازلین ترمیم کننده زخم

جالب است بدانید وازلین برای ترمیم پوست بسیار مفید است. مخصوصا اگر زخم روی بدن شماست می‌توانید با مالیدن وازلین روی آن از آلوده شدن زخم به انواع باکتری و میکروب محافظت کنید. همچنین وازلین پوست شما را مرطوب نگه می دارد و همین باعث می‌شود زخم خیلی زود خود را ترمیم کند. 
برای زخم‌هایی مانند خراشیدگی، چین و چروک‌های ، لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی و ... وازلین یک ترمیم کننده بسیار خوب است. 

 

وازلین برای چه پوست‌هایی خوب است

 

وازلین را می‌توانید برای پوست‌های خشک به صورت مرتب استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن برای تمیز کردن پوست و پاک کردن آرایش هم استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید نمی‌توانید به صورت روزانه از وازلین استفاده کنید چون وازلین منافذ پوستی را می‌بندد و اگر پوست چربی داشته باشید اینکار باعث می‌شود چربی پوست در منافذ پوستی باقی بماند. بنابراین باعث ایجاد آکنه می‌شود. اما اگر صورت خود را با صابون بشویید به راحتی می‌توانید از مزایای وازلین استفاده کنید.

 


وازلین ماده‌ای برای  از بین بردن جوش سرسیاه

جوش های سرسیاه یکی از آزار دهنده ترین ضایعات پوستی هستند برای اینکه جوش‌های سرسیاه را از بین ببرید لازم نیست خیلی هزینه کنید. کمی وازلین را روی موضع بمالید بعد آن منطقه را به مدت یک ربع گرم کنید. می‌توانید اینکار را با حوله گرم شده یا دستمال را کیسه آب گرم خیلی کوچک انجام دهید. منافذ پوست بازی می‌شود بعد با صابون موضع را بشویید و با کمی فشار جوش‌های سرسیاه را خارج کنید. باید به صورت بخش‌ بخش‌اینکار را انجام دهید. 


بهبود رزاشیا

 

رزاشیا یا رزاسه نوعی ناراحتی التهابیِ رایج پوستی است که علت متفاوتی دارد . وازلین با دارا بودن خاصیت محافظ و مسدودکننده ای این بیماری را بهبود می بخشد.


    
درمان پوسته شدن کف پا، انگشت ها و پاشته پا


ترک خوردگی و پوسته شدن کف پا یا پاشنه پا یک واکنش شایع بدن به خشکی پوست است می‌تواند بعد از استحمام یا شستشوی کف پا محل را با وازلین مالش دهید. روزی چندبار اینکار را بکنید تا ترک کف پا از بین برود.

وازلین برای آرایش


از بین بردن خشکی و سیاهی آرنج و قوزک


سیاهی قوزک و آرنج ناشی از خشکی شدید و در معرض باکتری قرار گرفتن است. می‌توانید محل را بشویید و تمیز کنید و روزی دوبار با وازلین چرب کنید. جالب است بدانید پزشکان زمانی متوجه قالبیت بالای ترمیم کنندگی وازلین شدند که متوجه شدند کارگران معدن برای درمان برخی زخم‌ها از وازلین استفاده می کنند و نتیجه خوبی هم می‌گیرند. از ان به بعد وازلین وارد مصارف پزشکی شد و پایه بسیاری از کرم های زیبایی قرار گرفت.

 

برجسته کردم گونه با وازلین

لازم نیست از کرم های گران قیمت استفاده کنید وازلین را روی تیغه ابرو و روی گونه بمالید تا کمی براق شد این روش گونه و ابروی شما را برجسته نشان می‌دهد. 
شما می‌توانید به جای استفاده از ریمل ابرو از وازلین استفاده کنید. اینکار ابروها را براق و زیبا و پررنگ می کند.

 

هشدار

 

مهمترین نکته‌ای که درباره وازلین باید درنظر گرفت این است که این ماده فوق‌العاده فقط برای استعمال خارجی است. هرگز آن را به صورت داخلی استفاده نکنید. استفاده از نقاط حساس بدن مانند الت تناسلی بدن زنان، داخل دهان یا معقد استفاده نکنید چرا که باعث آسیب جدی به بدن می‌شود.

از وازلین تصفیه شده استفاده کنید. وازلین هایی که تصفیه نشده باشند خطرات سنگینی برای پوست دارند. حتما باید وازلین را از داروخانه خریداری کنید
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.