2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
همه خواص و مضرات لیمو ترش برای پوست

همه خواص و مضرات لیمو ترش برای پوست

لیموترش خواص و مضراتی برای پوست دارد اینجا بخوانید

جامعه پویا -لیمو ترش یک ماده خوراکی است که برای تقویت پوست می توانید از آن استفاده خارجی هم بکنید. این ماده شگفتی‌های زیادی برای پوست دارد. 

 

 

روشن کننده پوست

 

لیمو، سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک است، بنابراین اگر بمدت طولانی از لیمو استفاده کنید، می تواند به درخشان و روشن کردن پوستتان کمک کند. دکتر مارینا پردو، متخصص پوست می گوید که ویتامین C، یک آنتی اکسیدان فوق العاده برای بی اثر کردن رادیکال های آزاد و افزایش تولید کلاژن است.

این بدان معناست که می تواند به روشن کردن لکه های سن، لکه های تیره یا پوستی که بیش از حد برنزه شده کمک کند. ولی به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از آب لیمو روی پوستتان، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا مرکبات می توانند پوست شما را نسبت به اشعه های UV حساس تر کنند.

خواص لیمو ترش برای پوست

 

لایه بردار لب

 

برای کمک به حذف سلول های مرده و پوست خشک شده، قبل از خواب کمی آب لیمو روی لب هایتان بمالید و در صبح آنها را بشویید. اخطار: متخصص پوست، گری گلد فادن می گوید: اگر در حال حاضر، لب هایتان شکاف و ترک دارند، این کار را امتحان نکنید.

 

بیشتر بخوانید : چطور یک پوست خوب و شفاف داشته باشیم

تقویت کننده ناخن

 

آیا بیش از حد از ژل مانیکور استفاده کرده اید؟ مخلوطی از روغن پخت و پز مورد علاقه تان (روغن زیتون را امتحان کنید) و آب لیمو تهیه کنید و ناخن های خود را در آن قرار دهید. اگر ناخن های شما خشک و شکننده هستند، اینکار برای آنها مفید است و همچنین یک راه عالی برای کمک به ترمیم ناخن هایی است که زرد رنگ شده اند.

 

لیموترش برای پوست خشک
روشن کننده مو

 

با آب لیمو می توانید بدون استفاده از رنگ و به روش خانگی، موهایتان را هایلایت کنید. قبل از قرار دادن موهایتان در معرض نور خورشید، روی آنها آب لیمو بزنید. آب لیمو می تواند به درمان خشکی پوست سر و شوره نیز کمک کند، بنابراین سخاوتمندانه از آن استفاده کنید.

 

 

جوان سازی پوست و ضد چین و چروک


رادیکال های آزاد تاثیرگذارین عامل روی پوست و ایجاد چین و چروک روی پوست هستند. رادیکال های آزاد باعث کاهش یافتن تولید مجدد سلول های پوستی می شوند و به این ترتیب پوست را پیر می کنند. بزرگترین دشمن رادیکال های آزاد آنتی اکسیدان ها هستند.

لیمو ترش سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که باعث کنترل رادیکال های آزاد مخرب می شوند و در نتیجه باعث بالا رفتن ظرفیت بازسازی سلول ها می شوند. برای سلامت و جوان سازی پوست به طور مرتب آب لیمو ترش تازه مصرف کنید.

 


درمان جوش های صورت و آکنه


آب لیمو ترش به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند و از رشد باکتری ها روی پوست صورت جلوگیری می کند. به همین ترتیب می تواند باعث از بین رفتن جوش ها و آکنه شود. برای از بین بردن جوش های صورت باید از ماسک لیموترش و عسل استفاده کنید.

برای ساخت این ماسک ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را به همراه ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس به آرامی روی محل جوش ها قرار دهید و کمی ماساژ دهید. در پایان بعد از ۱۵ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

 

 

افزایش کلاژن 


برخی از طرفداران استفاده از آبلیمو برای پوست معتقدند مرکبات می‌توانند تولید کلاژن را تحریک کنند. کلاژن عامل خاصیت ارتجاعی پوست است و با بالارفتن سن تولید آن کمتر می‌شود. ویتامین ث موجود از جمله ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است و رادیکال‌های آزاد مخرب کلاژن را از بین می‌برد. 

 


مضرات لیمو ترش برای پوست 

 


تحریک و سوزش پوست


سوزش و ایجاد حساسیت در پوست، یکی از مضرات آبلیمو برای پوست صورت محسوب می‌شود. به دلیل اسیدی‌بودن آبلیمو در صورت استفاده از آن ممکن است دچار خشکی، قرمزی و پوست‌پوست شدن بیش از حد شوید. اگر پوست حساسی داشته باشید این عوارض می توانند بدتر نیز باشند. بنابراین افرادی که پوست حساسی دارند، نباید از لیمو به صورت موضعی استفاده کنند. 

 

لیمو ترش و گلاب

فیتوفوتودرماتیت


برخی از افراد در اثر تماس مرکبات یا سبزیجاتی مانند کرفس یا پوست خود و قرارگرفتن در معرض نور خورشید دچار نوعی حساسیت به نام فیتودرماتیت می‌شوند. این حساسیت که یکی از مضرات آبلیمو برای پوست محسوب می‌شود با التهاب، تورم، قرمزی و تاول‌ همراه است. 

 

 

لکودرما


لکودرما یا ویتیلیگو نوعی اختلال پوستی است که در آن لکه‌های سفیدی روی پوست ایجاد می‌شود. علت این اتفاق از بین رفتن یا تخلیه سلول‌های رنگدانه دوست است. در حالی که بسیاری از آبلیمو برای از بین بردن جای جوش، خال و کک و مک استفاده می‌کنند، ممکن است با ایجاد لکه‌های سفید روی پوست خود مواجه شوند.

 


آفتاب‌سوختگی


استفاده موضعی از مرکبات بر روی پوست، می‌تواند خطر آفتاب سوختگی را افزایش دهد. بنابراین هرگز قبل از قرارگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب و انجام هرگونه فعالیت در فضای باز از آبلیمو برای پوست صورت خود استفاده نکنید.


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.