2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
برای اینکه زایمان طبیعی آسان داشته باشیم چه بکنیم

برای اینکه زایمان طبیعی آسان داشته باشیم چه بکنیم

زایمان طبیعی از نظر پزشکان بسیار برای زنان بهتر از سزارین است و زنانی که زایمان طبیعی دارند خیلی زود به زندگی برمی گردند و لازم نیست درد زخم های عمیق را تجربه کنند. برای اینکه بدانید برای زایمان طبیعی آسان باید چه کنید این مطلب را بخوانید

جامعه پویا-زایمان طبیعی از نظر پزشکان در صورتی که مادر بدن سالمی داشته باشد بهترین نوع زایمان است.

 

هرچند از درد زایمان طبیعی بسیار شنیده ایم و همین موضوع هم بسیاری از مادران جوان را از زایمان طبیعی به وحشت می اندازد، اما حفظ فرم بدن بعد از زایمان طبیعی و ترمیم زودهنگام زخم های ایجاد شده و بازگشت دوباره به زندگی عادی از مهمترین دلایلی است که پزشکان در آن مادران را به زایمان طبیعی تشویق می کنند.

  

تغذیه برای زایمان طبیعی

 

درد زایمان طبیعی را نمی توان از بین برد اما با تغذیه درست می توان شرایط را برای راحتی زایمان و درد کمتر تحمل کردن ایجاد کرد.

 

 

 

در دوران بارداری چاق نشوید

اغلب اوقات مادر باردار برای حفظ انرژی و سلامت جنین غذا می خورد. اما نکته ایی که برخی از مادران به آن توجه نمی کنند افزایش بیش از حد وزن آنها است.

زایمان طبیعی آسان

مادران بارداری که افزایش وزن نرمال و مناسبی دارند نیاز کمتری به درمان های پزشکی در طول دوران بارداری و در هنگام زایمان دارند.

 

- مکمل و ویتامین های دوران بارداری را مصرف کنید.

 

- غذاهای سالم بخورید.

 

- در مصرف چربی دقت کنید.

 

در اینکه باید در دوران بارداری غذای بیشتری بخورید شکی نیست ولی اگر افزایش وزن شما بیش از حد معمول باشد، احتمال نیاز به اقدامات پزشکی هنگام زایمان افزایش یافته و زایمان دشوارتری را پیش رو خواهید داشت.

 

بیشتر بخوانید: سندرم تخمدان پلی کیستیک چیست و چطور درمان می شود

 

نی نی بان نوشت: در هفته های پایانی بارداری غذاهای سبک استفاده کنید و از خورد غذاهای چرب پرهیز کنید.

 

جنین درهنگام عبور از کانال زایمانی از کنار راست روده عبور می کند. بنابراین اگر شما شب قبل غذای حجیم و سنگینی را خورده باشید، در هنگام خروج جنین دفع مدفوع بسیار بیشتری را تجربه خواهید کرد که به گفته بیشتر مادران یکی از تجربه های ناخوشایند زایمان است.

 

مصرف غذای کم حجم و سبک در روزهای پایانی بارداری نه تنها سبب می شود که دفع مدفوع کمتری را حین زایمان تجربه کنید بلکه احتمال حال بهم خوردگی و بالا آوردن محتویات معده و ابتدای روده باریک در هنگام دردهای زایمانی کاهش پیدا خواهد کرد.

 

غلات چندگانه مثل نان های غنی شده ، پاستا ، برنج قهوه ای و جو منابع بسیار مناسبی از فیبر هستند و می توانند با کربوهیدرات خود ، انرژی لازم را در دوران بارداری و زایمان فرد تامین کند و این کربوهیدرات ها اغلب با منابع پروتئینی غذا ها ترکیب می شوند و یک وعده غذایی مغذی را برای شما فراهم می آورند .

 

شب قبل از زایمان چه بخوریم

 

شب قبل از زایمان چه بخوریم

 

 

شب قبل از زایمان را می توانید از غذاهایی مثل سوپ مرغ استفاده کنید که هم خوردن راحتی دارد و هم انرژی بخش است و اگر در چنین زمان هایی نمی توانید سوپ بپزید، بهتر است که از قبل آن را اماده کنید و در فریزر بگذارید.

 

میوه هایی مثل انگور، تمشک ها ، طالبی و موز علاوه بر انرژی بخش بودن به راحتی نیز قابل مصرف هستند . مادران باردار بهتر است که از میوه های تابستانی استفاده کنند که بهترین راه استفاده از این میوه ها این است که آن ها را داخل یک ظرف به اشکال مختلف خرد کنید و در اوقات نزدیک زایمان مصرف کنید و حتی اگر فصل این میوه ها نیست ، می توانید از یخ زده آن ها استفاده کنید . اسموتی های میوه نیز علاوه بر طعم بسیار مطلوب ، خاصیت بسیار زیادی برای شما دارند.

 

 

نوشیدنی های زایمان را هوشمندانه انتخاب کنید

 

مرطوب نگه داشتن بدن برای زایمان یک نکته بسیار مهم و اساسی است . از آبمیوه های طبیعی و انرژی بخش در این دوران غافل نشوید و البته مراقب باشید که هرگز از نوشیدنی های مصنوعی و انرژی بخش ورزشی استفاده نکنید زیرا جز آسیب و ضرر چیزی برای افراد ندارند، مخصوصا اگر توسط مادر باردار استفاده شود . آب نارگیل یکی از بهترین و مقوی ترین نوشیدنی هایی است که در این دوران توصیه می شود چرا که آب نارگیل الکترولیت های ضروری بدن شما را فراهم می کند.

 

 زایمان طبیعی

 

از دستشویی رفتن نترسید و سعی کنید که خودتان این کار را به تنهایی انجام دهید اما بیش از حد مایعات نخورید تا مجبور باشید هر لحظه به دستشویی بروید . میزان مصرف مایعات باید برای تامین انرژی و رساندن رطوبت کافی به بدن شما باشد که بهترین انتخاب بعد از آب استفاده از نوشیدنی های ایزوتونیک می باشد که باید قبل از زایمان استفاده کنید و البته در صورتی که به دیابت مبتلا نباشید، زیرا این نوشیدنی ها میزان قند بسیار بالایی دارند .

 

در هر صورت در این زمان برای یک زایمان خوب نیاز به یک انرژی فوق العاده بالا دارید و همچنین بعد از آن نیز باید نوزاد خود را با غذاهای مناسب تقویت کنید تا رشد او مانند دوران بارداری به خوبی پیش برود و پس خودتان را برای طبخ غذاهای با کیفیت و تقویت کننده بعد از زایمان نیز آماده کنید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.