2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
بیوگرافی کامل نیما شاهرخ شاهی بازیگر سریال دادستان

بیوگرافی کامل نیما شاهرخ شاهی بازیگر سریال دادستان

نیما شاهرخ شاهی یکی از بازیگران گزیده کار سینما و تلویزیون ایران است او تا به حال چندکار مشترک با مسعود ده نمکی داشته است. بیوگرافی او را اینجا بخوانید

جامعه پویا -نیما شاهرخ شاهی  را شاید بتوان متفاوت ترین بازیگر ایرانی دانست که با اینکه فرصت های زیادی برای یک سپوراستار شدن داشته اما انتخاب کرده است که یک بازیگر متفاوت باقی بماند .


نیما شاهرخ شاهی متولد 17 مرداد ماه سال 1360 است و به صورت کاملا اتفاقی وارد سینمای ایران شده است.  

نیما شاهرخ شاهی در سال ۱۳۸۲ با بازی در فیلم سینمایی مکس به کارگردانی سامان مقدم وارد سینما شد. 
نیما شاهرخ شاهی که همراه دوست اش برای تست بازیگری رفته بود راه ورود به هنر را یک شبه طی کرد و با مکس سامان مقدم وارد سینما شد و به خوبی توانست در سینما و تلویزیون به جایگاهی دست پیدا کند .بازیگر جوان کشور مان در آمد اصلی خود را از راه ساخت وساز در میاورد و بازیگری را تنها برای عشقش است که ادامه می دهد. نیما شاهرخ شاهی یک کافی شاپ هم دارد. 
او یکی از بازیگرانی است که انتخاب های بحث برانگیزی داشته است و نقد های فراوان زیادی بر او وارد شده است. او یکی از دوستان نزدیک مسعود ده نمکی است. 

نیما شاهرخ شاهی


زندگی خصوصی نیما شاهرخ شاهی


نیما شاهرخ شاهی دارای یک خواهر به نام نیلوفر است که در کشور سوئد زندگی می نماید و تا بحال نیما شاهرخ شاهی ازدواج نکرده است و مجرد است اودر مورد کودکیش میگوید:از اون بچه های آب زیرکاه بودم ! ظاهری آروم داشتم ولی حسابی شیطون بودم.آتیش به پا می کردم و خودم کنار می رفتم و همه این شرارت ها به اسم بنده خداهای دیگه تمام می شد برعکس بچه های امروز، از صبح تا غروب تو کوچه بودم و مشغول فوتبال با توپ پلاستیکی...بازیگر جوان کشور مان در آمد اصلی خود را از راه ساخت وساز در میاورد و بازیگری را تنها برای عشقش است که ادامه می دهد. نیما شاهرخ شاهی یک کافی شاپ در مجتمع تجاری خلیج فارس محله ولنجک یه نام (الی) دارد.وی عاشق گردشگری و سفر است و عاشق فوتبال و طرفدار تیم استقلال است و به روزنامه های ورزشی علاقه دارد و در وقت بیکاری مطالعه می کنند.

 


ثروت نیما شاهرخ شاهی


نمیا شاهرخ شاهی همواره بازیگری را یک علاقه دانسته و به عنوان یک شغل به ان نگاه نکرده است. او درامدش را از طریق ساخت و ساز به دست می اورد و علا قه به بازیگری به عنوان شغل نگاه نمی کند. او در مصاحبه ای گفته است ساخت و ساز چیزی است که درسش را خوانده و هر وقت پول کم داشته باشد دوباره می تواند ساخت و ساز کند و خلع بی پولی را بپوشاند.

نیما شاهرخ شاهی


علاقه مندیهای نیما شاهرخ شاهی 


موسیقی را بسیار دوست دارد و بسیار سفر و مطالعه می کند. نیما شاهرخ شاهی درباره علاقه مندیهایش می گوید: 
موسیقی را خیلی دوست دارم، با سبک های مختلف آن آشنایی دارم، اما در زمینه موسیقی شخصا اقدامی نکرده از سال 82 با فیلم مکس سامان مقدم خوانندگی را تجربه کردم که جزو اولین موسیقی های رپ فارسی بود و دیگر تکرار هم نشد.
او درباره سفرهایش می گوید: جزیره ایبیزا در اسپانیا واقعا زیبا است. البته پاریس هم دوست داشتنی است. پاریس و خانه هایش اصالت بی نظیری دارند. پاریسی ها بافت خانه های قدیمی خودشان را حفظ کرده اند. این خیلی دلپذیر است.

بیوگرافی نیما شاهرخ شاهی


ورزش حرفه ای و توجه به سلامت نکته مهم زندگی نیمه شاهرخ شاهی


من ورزش می کنم و به شدت حواسم به سلامتی ام هست. به نظرم وقتی سلامتی نباشد روز مرگ یک بازیگر است، صخره نوردی ام بد نیست، بدن سازی، اسکواش، شطرنج و پینگ پنگ را هم از کودکی تا امروز ادامه داده ام، در تکواندو کمربند سبز دارم. همه این ورزشها را دوست دارم و عاشق فوتبال و طرفدار تیم استقلال است.


نیما شاهرخ شاهی تا کنون در بیش از ۱۳۰ فیلم و سریال تلویزیونی و نمایش خانگی ایفای نقش کرده‌است. وی در سال‌های اخیر در کلاس‌های کارگردانی پیشرفته اصغر فرهادی شرکت‌کرد و به‌تازگی دو فیلم کوتاه نیز ساخته‌است، که پخش جهانی آن‌ها به‌وسیله کمپانی بین‌المللی American Bright Light Movies شروع شده است. او همچنین در حال ساخت فیلم بلند خود با موضوعات مربوط به بیماری‌های اسکیزوفرنی و سایر بیماری‌های روان‌پریشی مشابه است.
نیما شاهرخ شاهی در سریال دادستان مسعود ده نمکی هم نقش افرینی کرده است. او در این سریال نقش یک دانشجوی گول خورده را بازی می کند.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.