2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
سریال نون خ چرا محبوب شد

سریال نون خ چرا محبوب شد

سریال نون خ توانست سریالی محبوب شود چرا؟

جامعه پویا -سریال نون خ ساخته سعید آقاخانی قرار بود در یک فصل ساخته شود اما استقبال بینندگان به قدری بود که سعید آقاخانی و تیم نون خ را بر آن داشت تا قسمت های دیگر را هم بسازند. 

 


نون خ ۳ فصل سوم مجموعه تلویزیونی نون خ است که از ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ از شبکه یک و شبکه تماشا در حال پخش می‌باشد. نون خ نام مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که فصل نخست آن در نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک پخش شد.

 

 

زبان بازیگران این سریال فارسی با لهجه کرمانشاهی هست، اما از ترانه‌های کردی سورانی و ترکمنی و لباس مردم مناطق کردنشین استان کردستان و آذربایجان غربی استفاده شده‌است. فصل سوم سریال «نون. خ» به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های نوروزی ۱۴۰۰ تلویزیون ایران تبدیل شد.

 


ساختار قوی داستان


امیروفایی نویسنده سریال نون خ است . او یکی از منسجم ترین داستانهایی در میان سریالهای دنباله دار ایرانی را نوشته است به نظر می رسد امیروفایی حدس میزده که ممکن است این سریال دنباله دار شود. نورالدین خانزاده با بازی سعید آقاخانی و دخترانش هسته اصلی داستان هستند که هربار یکی از اعضای خانواده نخ اصلی سریال را در دست می گیرد و در نون خ 3 شیرین و ماجراهایی که برای ازدواجش دارد نخ اتصال دهنده داستان بود. حتی با حذف کژال دختر قلدر نورالدین رونک را وارد داستان کرد تا به هسته اصلی داستان لطمه ای وارد نشود. 

 


نابازیگران کارکشته


دیگر علت موفقیت نون خ نابازیگرانی بودند که سعید آقاخانی آنها را وارد سریال کرد و از آنها بازیگرانی کارکشته ساخت. سعید آقاخانی مانند یک معمار از ابتدا همه چیز این سریال را پایه ریزی کرد. بازیگرانی که سلبریتی نبودند اما تسلط زیادی که بر فرهنگ و زبان کردی داشتند آنها را به یک ستاره در سریال نون خ تبدیل کرد. اگر آقاخانی بازیگرانی حرفه ای و ستاره را انتخاب می کرد و آموزش لهجه کردی به آنها می داد قطعا تا این حد موفق نبود چرا که آنها کردی را زندگی نکرده بودند و چنین منسجم بازی نمی کردند .

 


آقاخانی بازیگری بی حاشیه و کارگردانی کاربلد


مهمترین نکته سریال نون خ ، سعید اقاخانی است ، کارگردانی بی سر و صدا که کارش را خوب بلد است و توانسته به یک اهرم متعادل کننده بسیار قوی تبدیل شود و همه چیز از مسایل فنی تا کارگردانی و بازیگری و داستان را آنقدر زیبا به هم پیوند بزند که در درجه یک بودن آن شکی وجود نداشته باشد. نکته مهم و جالب در سریال نون خ این است که این سریال در انتهای هر فصل می تواند تمام شود  و می تواند ادامه داشته باشد. به قول منتقدین آقاخانی نقطه را می گذارد اما ممکن است به پارگراف بعدی برود. 
 

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1400/01/22
چون ديگر صدا و سيما برنامه قابل ديدني ندارد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.