2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
خواص روغن شترمرغ برای پوست

خواص روغن شترمرغ برای پوست

تاثیرات روغن شترمرغ بر پوست و مو غیر قابل انکار است همه خواص و مضرات روغن شترمرغ برای پوست را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -روغن شترمرغ از جمله محصولاتی است که ایرانیان و رومیان باستان از حیوان شترمرغ استخراج کرده و برای موارد مختلفی از جمله زیبایی استفاده می کردند. 

روغن شتر مرغ برای پوست


روغن شترمرغ خواص بسیار زیادی دارد و علاوه بر اینکه روی پوست تاثیر بسیار خوبی دارد برای دردهای مفصلی نیز استفاده می شود. 

 

بیشتر بخوانید: خواص معجزه گر روغن آرگان برای پوست و مو

 


خواص روغن شترمرغ برای پوست


روغن شترمرغ یک ضد چروک بسیار قوی و طبیعی است که اگر از سن 30 سالگی استفاده از روغن شترمرغ را شروع کنید پیری پوست شما را به شدت به تاخیر می اندازد. 
ترکیب اسید های چرب موجود در روغن شترمرغ شباهت بسیار زیادی به اسید های چرب موجود در پوست انسان دارد و حتی مولکول های آن کوچکترند و نقطه ذوب آن ها پائین است، لذا سرعت نفوذ آن به پوست انسان بسیار بالاست و بر خلاف سایر کرم های پوستی رایج، منافذ پوستی را مسدود نمی کند.

 این خصوصیات موجب شده تا از روغن شترمرغ برای تولید انواع محصولات آرایشی بهداشتی نظیر لوسیون ها، شامپو ها، کرم ها و صابونها استفاده گردد. البته از روغن خالص شترمرغ نیز می توان به صورت موضعی استفاده نمود.

 

روغن شتر مرغ برای در مفاصل

بیشتر بخوانید: دلایل خشکی پوست در پاییز و زمستان و راههایی سریع برطرف کردن آن

 

 روغن شترمرغ از زمان های بسیار قدیم برای بهبود بیماری های پوستی مانند درماتیت، اگزما، پسوریازیس و … و نیز سایر مشکلات پوستی مانند لکه های قرمز روی پوست، خراشیدگی ها، خشکی پوست، سوختگی های سطحی، آفتاب سوختگی، ترک لب ها، موهای خشک و … کاربرد داشته است. روغن شترمرغ حاوی اسید های چرب ضروری نظیر امگا ۳، ۶، ۹ و نیز برخی ویتامینها (نظیر ویتامین A) و اسید های آمینه است که در حفظ سلامت و طراوت پوست بدن انسان تاثیر به سزایی دارد.

 


اگر بیش از 30 سال دارید هنوز هم دیر نیست می توانید با استفاده از روغن شترمرغ برای پوست صورت و گردن خود یکی از بهترین و موثرترین روغن ها را برای به تاخیر انداختن پیری پوست استفاده کنید. 
توجه داشته باشید روغن شترمرغ را هر شب به صورت و پوست گردن خود بمالید و صبح به صبح موضع را بشویید. 
علاوه بر از بین بردن چین و چروک روغن شترمرغ برای بثورات پوستی و از بین بردن جای کبودی و خراش بسیار مفید است. 
به افرادی که از خشکی بیش از حد پوست رنج می برند و پس از استحمام دچار خارش پوست می شوند توصیه می گردد پس از هر بار استحمام صورت و دست های خود را با روغن شترمرغ به خوبی چرب کنند.

 

 

 برای از بین بردن جوش های صورت به مدت ۳-۲ هفته روزی یک مرتبه پس از شست و شو با صابون های غیر محرک، روغن شترمرغ به خوبی در حدود یک دقیقه روی پوست مالیده شود. لکه های پوستی زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارند.

 برای ترک های پاشنه و کف پا روزی دو بار (به خصوص یک مرتبه قبل از خواب ) روغن شترمرغ به خوبی مالش داده شود. حد اکثر در طی سه روز اثرات آن مشهود خواهد بود.

 استفاده از روغن شترمرغ بر روی خراشیدگی ها و زخم های پوستی و سوختگی ها روزی سه مرتبه در طی یک هفته تاثیر بسیار مطلوبی در التیام داشته و اثر زخم بسیار کمتری به جا می ماند.

 


درمان تبخال با روغن شترمرغ


یکی دیگر از فواید روغن شترمرغ تاثیر بسیار حیرت آور آن روی تبخال است. وقتی که تبخال به سمت خشکی رفت از روغن شترمرغ استفاده کنید. زخم ایجاد شده به شدت می افتد و جای آن نیز از بین می رود. 

 

 

روغن شترمرغ یک ضد التهاب قوی 


خواص ضد قارچی و ضد التهابی روغن شترمرغ به حفظ سلامت پوست کمک می کند. این روغن ویژه ممکن است به عنوان بخش عمده ای از پاک سازی پوست مورد استفاده قرار گیرد چون منافذ پوست را مسدود نمی کند. علاوه بر این، اثرات ضد التهاب در مبارزه با پسوریازیس و ورم مفاصل مفید هستند.

 

روغن شترمرغ برای ناخن و مو

تسکین دردهای عضلانی

 

روغن شتر مرغ طبیعی نیز می تواند برای تسکین درد و درد در گردن و یا ماهیچه ها و همچنین تسکین درد مفاصل به کار رود.با روغن های ضروری دیگر برای داشتن خاصیت تسکین درد ترکیب می شود. روغن شترمرغ یک ضد التهاب بسیار قوی است که از امگا 3 و امگا 9 تشکیل شده و سرشار از ویتامین ها و اسیدهای آمینه می باشد که همه این موارد به خاصیت ضد روماتیسمی این روغن کمک می کند.

 

 

کمک به زیبایی مو و ناخن

 

این روغن، یک کمک زیبایی فوق العاده است و برای پوست, مو و ناخن ها بسیار خوب است . کیفیت و سرعت رشد مو و پوست با استفاده از روغن شترمرغ بهبود می یابد. پوست و ترکیب مولکولی روغن شترمرغ شباهت زیادی به پوست ما دارد.

 


دیگر مزایای استفاده از روغن شتر مرغ


روغن شترمرغ مزایای دیگری که عبارتند از :

• تسریع روند بهبودی زخم های پوستی در بیماران مبتلا به دیابت
• بهبود بیماران سرطانی در صورت ترکیب این روغن با روغن درخت چای
• کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL)
• استفاده موضعی از روغن شتر مرغ و بهبود دردهای گوش و التهاب های چشمی
• درمان زخم های هموروئید
• بهبود سیستم عصبی و درمان دردهای میگرنی
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.