2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه فرنی بستنی بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه فرنی بستنی بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه فرنی بستنی سه رنگ و ساده را اینجا بخوانید

جامعه پویا - فرنی بستنى  یک دسر بسیار مناسب و خوشمزه برای ماه رمضان است. در ایامی غیر از ماه رمضان هم می توانید این دسر خوشمزه را تهیه کنید و به عنوان میان وعده یا دستر سرو کنید. 
برای تهیه فرنی بستی حتما باید از مواد تازه استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه فرنی با نشاسته


مواد لازم برای تهیه فرنی بستنی 


زرده ی تخم مرغ: ۲عدد
آردبرنج: ۳قاشق
نشاسته ی گل :۲قاشق
شیر:۲لیوان
شکر:۴قاشق غداخوری
بستنی وانیلی: یک لیوان 
وانیل:  به میزان لازم
گلاب :  نصف لیوان

طرز تهیه فرنی بستنی سه رنگ


دستور تهیه فرنی بستنی 


زرده ی تخم مرغ رابا نصف شکرخوب  هم میزنیم وانیل اصافه کرده 
شیر و آرد برنج و نشاسته و مابقی شکر روی هم ریخته و  مخلوط می کنیم و  روی حرارت گداشته تخم مرغ زده شده رابه آرامی اضافه  می کنیم ، گرم که شد گلاب و دراخربستنی را اضافه می کنیم و خوب مخلوط  می کنیم  بعد از اینکه مواد کمی غلیظ شد فرنی بستی تقریبا آماده است. 
می توانید مواد را سه قسمت کنید و به هر قسمت زعفران و  کاکائو اضافه می کنیم یک قسمت را هم سفید می گذاریم تا فرنی بستنی سه رنگ به دست آوریم. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه فرنی با آرد برنج مجلسی و بسیار خوشمزه


نکته 


فرنی بستنی می تواند برای افطار بسیار مناسب باشد. هم قند خون را تنظیم می کند و هم موادی که داخل ان است برای بدن مفید است. 
می توانید به دلخواه به این مواد طعم های مختلف اضافه کنید. آب توت فرنگی ، یا هر میوه دیگری می تواند فرنی بستنی شما را هم رنگی و هم خوشمزه کند. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.