2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
خواص هندوانه در دوران بارداری

خواص هندوانه در دوران بارداری

خواص هندوانه در بارداری بسیار زیاد است. برای اینکه بدانید خوردن هندوانه در بارداری چه کمکی به شما می کند اینجا را بخوانید.

جامعه پویا -هندوانه یک میوه بسیار پرخاصیت است که مخصوصا در دوران بارداری برای خانم ها بسیار مفید است. 
هندوانه اتفاقا برای جنین هم بسیار مفید است مخصوصا در ماههای آخر بارداری که حرکت های جنین باید مدام کنترل شود و مادران به حرکت های جنین باید بسیار حساس باشند هندوانه یک خوراکی مناسب برای چک کردن جنین است. 

 


خواص هندوانه برای کم کردن ورم دست و پا


هندوان می تواند باعث شود تا ورم دست و پا که ناشی از دوران بارداری است در خانم های باردار به شدت کاهش پیدا کند. 
هندوانه حاوی محتوای آب بالایی است که مسدود شدن رگ ها و عضلات را کاهش می دهد و در نتیجه کمک می کند تا از تورم جلوگیری شود.
کمک به حرکت جنین
در ماههای آخر بارداری پزشکان به مادران هشدار می دهند که حرکت های جنین را تحت کنترل بگیرند و جنین باید هر یک ساعت یکبار حتما حرکت کند. اگر جنینی در اینکار کرختی کند یکی از کارهایی که مادران باید انجام دهند خوردن خوراکی های شیرین و خنک است. این خوراکی ها می تواند منجر به حرکت جنین شود. برای اینکار می توانید از هندوانه خنک استفاده کنید. خوراکی هایی مانند بستنی یا شربت به دلیل اینکه قند مصنوعی زیادی دارد ممکن است باعث ایجاد اضافه وزن در ماه آخر بارداری شود به همین دلیل یکی از خوراکی هایی که می توانید استفاده کنید هندوانه است. 

خواص هندوانه برای بارداری


کمک به زایمان به موقع با استفاده از هندوانه 


یکی از دلایل زایمان زودرس کم آبی بدن مادر است ، از انجایی که هندوانه مقدار زیادی آب دارد و ماده اصلی ان آب است می توانید با خوردن هندوانه آب بدن را به اندازه تامین کنید. 

 


کاهش حالت تهوع دوران بارداری با هندوانه 


مصرف هندوانه می تواند باعث شود تا به خوبی بتوانید تهوع دوران بارداری را کاهش دهید. 
هندوانه، مصرفش در طول صبح ها، آرامش بخش است. همچنین حاوی خواص تغذیه ای و انرژی دهنده ای است که از وقوع بیماری صبح جلوگیری می کند این یک ایده خوب برای یک زن باردار است که روز را با یک لیوان آب هندوانه تازه شروع کند و امروز امتحانش کنید. توجه داشته باشید:اضافه کردن کمی لیمو و سنگ نمک به آب هندوانه مفید است، البته اگر طعمش را دوست داشته باشید.

 


کاهش دردهای عضلانی دوران بارداری با هندوانه 


هندوانه مقدار زیادی املاح دارد ضمن اینکه مصرف هندوانه باعث باز شدن رگ ها و عضلات می شود این اتفاق باعث کاهش دردهای بدون منشاء در دوران بارداری است. 

 

ویار هندوانه در بارداری
هندوانه برای تقویت ایمنی در دوران بارداری


هنگامی که حامله هستید، بدن شما برای دو نفر رشد می کند. هر گونه اتفاق در سلامتی شما می تواند به طور مستقیم بر رشد و تکامل نوزادان فرزند شما تأثیر بگذارد.

نگران نباشید خوردن هندوانه به طور مرتب می تواند به تقویت ایمنی شما کمک کند این میوه حاوی لیکوپن است، آنتی اکسیدانی که مسئول رنگ قرمز هندوانه می باشد، که به میزان 50 درصد باعث کاهش احتمال ابتلا به پره اکلامپسی می شود. همچنین نقش مهمی در ایمنی شما دارد که ممکن است در دوران بارداریتان کاهش یابد.

 


کاهش گر گرفتگی ناشی از بارداری با هندوانه 


تغییرات هورمونی سنگین در دوران بارداری باعث می شود خانم های باردار احساس گرگرفتگی شدیدی داشته باشند. برای اینکه گرگرفتگی از بین برود یکی از بهترین راهها استفاده از هندوانه است. در صورتی که دچار گرگرفتگی شدید می توانید یک قاچ هندوانه مصرف کنید با اینکار کمک بزرگی به خود کرده اید چون گرگرفتگی شما برطرف می شود. 

 


درمان عفونت ادراری (UTI) با مصرف هندوانه در دوران بارداری

 


در مراحل اولیه بارداری، بسیاری از زنان از عفونت ادراری شکایت دارند (uti). یک مشکل رایج و در عین حال مزاحم که با ناتوانی برای مصرف داروهای مناسب مخلوط می شود.در اینجا یک فرمول طبیعی آزمایش شده برای پایان دادن به این اختلال وجود دارد.

هندوانه ؛ این میوه آبدار با توجه به محتوای آب بالایش و خواص ضد باکتری آن کامل است به این ترتیب هندوانه کمک می کند تا باکتری های ممانعت کننده از دستگاه ادراری را از بین ببرد و از ادرار مکرر و دردناک رهایی یابند.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.