2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
طرز تهیه ماکارونی ساده و خوشمزه با سویا و گوشت

طرز تهیه ماکارونی ساده و خوشمزه با سویا و گوشت

طرز تهیه ماکارونی ساده و خوشمزه با سویا و گوشت را اینجا بخوانید

جامعه پویا -ماکارونی یک غذای خوشمزه است که بسیاری از افراد آن را دوست دارند. این غذای خوشمزه و خاص را خیلی فوری و ساده درست کنید. 

 


مواد لازم برای تهیه ماکارونی

 

پیاز ۱ عدد
قارچ ۴ عدد
ماکارونی ۴۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
روغن مایع به میزان لازم
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

 

طرز تهیه ماکارونی ساده
طرز تهیه ماکارونی ساده


ابتدا پیاز را نگینی کرده و سرخ کنید. سپس گوشت را به پیاز اضافه کرده و تفت بدهید. در ادامه قارچ و فلفل دلمه ای نگینی شده را به مواد اضافه کنید. وقتی که خیلی خوب تفت خورد نمک، فلفل، و زردچوبه را اضافه کنید و هم بزنید و یکی دو دقیقه صبر کنید تا با مواد مخلوط شود. حالا نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی است. وقتی رب را به خوبی تفت دادید نخود فرنگی را اضافه کنید. خوراک ماکارونی را روی شعله کم قرار دهید و در را بگذارید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شود. 

بیشتر بخوانید : نکاتی برای تهیه " ماکارونی مجلسی" و رستورانی بسیار خوشمزه و خاص


حالا یک قابلمه را پر از آب بکنید. مقداری نمک و روغن در آن بریزید و منتظر شوید تا آب به جوش بیاید. وقتی آب جوشید ماکارونی را اضافه کنید. وقتی ماکارونی در آب قل‌های درشت خورد تکه کوچکی از آن بکنید و اگر زیر دندان نرم بود موقع آبکش کردن آن است. 
قابلمه را در یک آبکش بریزید و با آب سرد آن را به خوبی بشویید. سپس قابلمه را روی اجاق قرار دهید کف آن روغن بریزید و سیب زمینی را ورقه کرده و کف قابلمه بچینید. سپس یک لایه ماکارونی بریزید و مقداری مایه به آن اضافه کنید. لایه به لایه اینکار را انجام دهید. سپس ته ظرفی که مایه ماکارونی بوده کمی آب جوش بریزید هم بزنید و آن را مانند سس روی ماکارونی بریزید و دم بگذارید.
ابتدا شعله را زیاد کنید تا سیب زمینی‌ها حالت سرخ شده به خود بگیرد. بعد از چند دقیقه زیر اجاق را کم کنید. و منتظر شوید تا ماکارونی دم بکشد. 
بعد از نیم ساعت که دم کشید نوش جان کنید. 


نکته


می توانید مقداری آویشن هنگام سرو روی ماکارونی بریزید تا خوش عطر و خوشمزه شود.
حتما ماکارونی را با آب سرد بشویید تا نچسبد و خمیر نشود.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.