2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی کامل آوا دارویت بازیگر نقش هاویر در سریال ایلدا

بیوگرافی کامل آوا دارویت بازیگر نقش هاویر در سریال ایلدا

آوا دارویت بازیگر نقش هاویر در سریال ایلدا هنرمندجوانی است که کارهای موفق زیادی داشته است.

جامعه پویا - آوا دارویت هنرمند ایرانی دو رگه از معدود هنرپیشگانی است که دو تابعیتی است و به دلیل ایتالیایی بودن پدرش تابعیت کشور ایتالیا را هم دارد. 
آوا دارویت از پدری ایتالیایی و مادری ایرانی در 22 شهریورماه 1372 در ایتالیا متولد شد و یک برادر به نام آرمان دارد.
پدر آوا پیترو دارویت ناظر ارشد کارخانه و مادرش منظر دارویت مهندس معمار (آرشیتکت) و یک برادر به نام آرمان دارد. پدرش اهل شهر رویت کشور ایتالیا است. 

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل کوروش سلیمانی بازیگر نقش شیرزاد در سریال ایلدا

آوا زمانی که هفت سال داشت به همراه خانواده اش به ایران بازگشت و بعد از فارغ التحصیلی در رشته روانشناسی بالینی در کلاس های بازیگری ثبت نام کرد و با بازی در سریال معمای شاه اولین تجربه بازیگری اش را کسب کرد.


اولین تجربه بازیگری در سینما


اولین تجربه بازیگری آوا دارویت در سینما مربوط به بازی او در فیلم تمرین برای اجرا در سال 94 است و بعد از آن فیلم اسکی باز دومین تجربه سینمایی او محسوب میشود. فیلم نفس های آرام و خون و آهن از دیگر فیلم های سینمایی خانم بازیگر است.

بازی در نقش باران در سریال هست و نیست، نقش لیلا در سریال خانواده دکتر ماهان و فلورا در سریال ترور خاموش از آوا دارویت چهره شناخته شده تری در میان مردم ساخت.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل دریا مرادی دشت بازیگر نقش گندم در سریال ایلدا


شرکت در جشنواره  خارجی 


 آوا دارویت به خاطر بازی در فیلم اسکی باز به جشنواره فیلم المپیا  در یونان دعوت شد.  در این جشنواره، اسکی باز بعنوان تنها نماینده ایران با آثاری همچون کشور شیشه ای (دانمارک) ،اسکی باز ( ایران) ، کوئیلو و پائول ( فرانسه)، جو آنسوی کوه ( انگلستان)، ماتی و سامی ( فنلاند) ، گنج( مکزیک)، دید و نادیده ( اندونزی، هلند، قطر، استرالیا) ، کبوتر ( ترکیه )،رویای پیککو ( هندوستان)، سوپ مودو (آلمان) ، مرکل مورلند (آفریقای جنوبی ) و فورتونا ( بلژیک) رقابت داشته است.
همچنین فیلم اسکی باز پیش از این با دریافت هفت پروانه زرین، پرافتخارترین و بهترین فیلم سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان و کاندیدای جایزه‌ آکادمی آسیا پاسیفیک شده بود.

بیشتر بخوانید:بیوگرافی ناهید عساکره بازیگر نقش راحیل در سریال ایلدا


بازی  پرحاشیه در سریال وارش


آوا دارویت در سریال وارش نقش همسر دوم یوسف را بازی کرد. این نقش برای آوا حاشیه هایی به همراه داشت. او بازیگر نقش نوبر در سریال وارش بود. ابراز عشق در لفافه از سوی نوبر برای یوسف که در آستانه جدایی از همسرش بود یکی از حاشیه های این سریال برای آوا دارویت بازیگر نقش نوبر بود که واکنش های منفی زیادی به همراه داشت. بسیاری نوبر را عامل جدایی یوسف از همسرش می دانستند.


بازی در ایلدا


آوا دارویت در سریال ایلدا که یک سریال در ژانر دفاع مقدس است نیز بازی کرده است او در این سریال نقش هاویر را بازی کرده است.  آوا دارویت در ایلدا با فاطمه گودرزی و مجید مظفری هم بازی شده است. 

 

دیدگاه‌ها
عسل 1400/06/15
آفرین
امیر عباس 1399/08/06
عالی بازی میکنند خانم دارویت..دوست داشتنی هم هستن
اریا 1399/08/05
دمت گرم اوا خانم ما خیلی دوست داریم
فاطمه 1399/07/26
بااین که کردم ولی خیلی خوشم از کارش امد دمت کردم
کارینا 1399/07/26
خیلی ناز هستند
سلام 1399/07/26
فداش بشم الهی
سارینا 1399/07/26
فداش بشم الهی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.