2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
خواص معجزه گر روغن آرگان برای پوست و مو

خواص معجزه گر روغن آرگان برای پوست و مو

روغن آرگان به طلای مایه هم معروف است خواص معجزه گر این روغن برای پوست و مو را اینجا بخوانید

جامعه پویا -روغن ارگان چندسالی است که حالت تجاری پیدا کرده و مردم با آن آشنا شده اند. اما این روغن معجزه گر برای پوست ، سالیان درازی است که در آفریقا مورد استفاده خانم های این منطقه است. 
خواص بی نظیر روغن آرگان برای پوست و مو از نظر علمی ثابت شده و به همین دلیل هم در لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. 

بیشتر بخوانید: چطور پوستی صاف و زیبا داشته باشیم


خواص روغن آرگان برای جوانسازی پوست


یکی از موارد مهم تحقیقات در علم پزشکی جوانسازی انسان است. روغن آرگان از این رو یک کشف مهم برای علم پزشکی محسوب می شود چرا که یک محافظ بسیار قوی برای پوست است. 

روغن آرگان برای مو


ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان برای افرادی که پوست خشک دارند و از بیماری اگزما رنج می برند مفید است.
مقدار کمی روغن آرگان را بر روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید، هر روز این روش را به کار ببرید تا زودتر نتیجه بگیرید.

 


ضد چروک قوی


بسیاری از کرم های ضد چروک که برای برطرف کردن چروک های عمیق صورت استفاده می شود متشکل از روغن آرگان است. روغن آرگان به طلای مایه هم معروف است. این اکسیر جوانی بیشتر در مراکش کشت می شود و دانه های آن صرف تجاری و بهداشتی دارد. 
درخت آرگان در برابر گرما، خشکی، ضعف خاک بسیار مقاوم است و همین مقاومت را به گیاه آرگان نیز داده است به همین دلیل هم برای پوست بسیار مفید است. 


روغن این میوه دارای مقدار زیادی اسید چرب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، امگا ۶ و ۹، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید است. این روغن در برابر اکسید شدن مقاوم است، حتی بیشتر از روغن زیتون


کمک به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو


ریزش مو یکی از معضلاتی است که در خانم‌ها و هم در آقایان وجود دارد. این روغن نه تنها در جلوگیری از ریزش مو موثر است، بلکه در صورت استفاده منظم رشد موهای جدید را هم افزایش می‌دهد. روغن آرگان را هنگام خواب به ریشه های مو بمالید و آرام آرام ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود ،فردای آن روز می توانید حمام کنید و اینبار روغن را به ساقه های مو بزنید. 
اگر قصد دارید به استخر بروید می توانید از این روغن برای اینکه موهایتان آب استخر نخورد استفاده کنید. این روغن یک ضد آب بسیار قوی است. 
همچنین می توانید از شامپوهایی که از روغن آرگان در ان استفاده شده است  استفاده کنید تا جلوی موخره را بگیرید. روغن آرگان به دلیل انعطاف و آب رسانی که برای مودارد می تواند بسیار کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانید: چرا برخی خانم ها پیر نمی شوند

 

 

روغن ارگان برای پوست
تقویت ریش و سبیل آقایان

 

روغن آرگان یک روش طبیعی برای تقویت ریش و سبیل ها بوده و علاوه بر این به عنوان نرم کننده و حالت دهنده ریش هم مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن آرگان همچنین می تواند برای افزایش رشد و پرپشت شدن ریش و سبیل استفاده شود.

 


روغن آرگان را چطور استفاده کنیم


یکی از مواردی که قبل از استفاده ی آرگان باید به آن توجه شود اینکه حتما پوست یا موی شما کاملا تمیز و خشک باشد. نبودن مواد آرایشی دیگر بر روی پوست و مو میتواند به جذب بیشتر این عصاره (روغن) کمک کرده و بهتر جذب لایه های سطی و زیرین پوست گردد. در نتیجه قبل از استفاده سطح پوست خود را با صابون شسته و کاملا خشک کنید. همچنین اگر موهای شما به طور طبیعی چرب است بهتر است آنها را بشویید و بعد از چند قطره روغن آرگان بر روی آنها ریخته و استفاده کنید.

 

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در زمان استفاده از این محلول مالش دادن آن بر روی سطح پوست به آرامی و نرمی است (به این معنا که نیاز نیست موها را با آن چنگ بزنید یا اینکه اگر روی پوست بدن استفاده میکنید با فشار آوردن به انگشت ها پوست را با آن ماساژ دهید). کافیست روغن ریخته شده بر روی پوست را به آرامی با کف دست ها یا نوک انگشت ها مالش داده تا علاوه بر پخش شدن در همه جای سطح بدن به آهستگی جذب پوست شود. همچنین پیشنهاد میشود حداقل تا دو ساعت بعد از شستن محل استفاده شده خودداری کنید

روغن ارگان اصل

یکی دیگر از مواردی که باید در استفاده از این روغن یا دیگر روغن های گیاهی و حیوانی به آن توجه کنید تا تاثیرگذاری آنان آشکار گردد، استفاده مکرر و مداوم است. روغن ها با اینکه به عنوان یک مرطوب کننده عالی به شمار می آیند، اما بهتر است برای تاثیرگذاری خواص و جذب ویتامین های آنها مانند ویتامین امگا 3 که در آرگان وجود دارد روزانه حداقل دوبار از آنها استفاده شده و به طور مکرر در طی روزهای متمادی این عمل تکرار شود.
خواص روغن آرگان برای آنها که خیلی کامپیور استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: مزوژل چیست و برای کدام قسمت های پوست مناسب است.


بله درست خواندید کسانی که زیاد پشت کامیپوتر می نشینند ممکن است دچار مشکلات شدیدی شوند و پوست آنها چروک بیفتند چرا که اشعه ناشی از نور کامپیوتر به اندازه آفتاب مخرب است. بنابراین اگر از جمله خانم هایی هستید که زیاد کامپیوتر استفاده می کنید از روغن آرگان به عنوان محافظ عالی برای پوست خود استفاده کنید. 


عوارض روغن آرگان


مطالعات زیادی روی روغن آرگان و عوارض آن انجام گرفته است اما تاکنون عارضه خاصی گزارش نشده است. البته باید توجه داشته باشید حتما قبل از استفاده گسترده ار روغن آرگان چه روی مو و چه روی پوست مقداری از آن را در قسمت کوچکی از پوست خود آزمایش کنید چرا که ممکن است این روغن مانند هر ماده دیگری عوارضی داشته باشد که ناشناخته است پس 48 ساعت قبل از ازاستفاده از روغن آرگان حتما باید آن را روی پوست خود امتحان کنید. 

 


تشخیص روغن آرگان اصل


به غیر از محصولات کارخانه‌ای پوست و مو که از این روغن ساخته شده‌اند، می‌توانید از نوع خام آن هم استفاده کنید. البته قیمت روغن آرگان ۱۰۰% طبیعی چندان ارزان نیست ولی عمر زیادی دارد که می‌تواند برای مدت طولانی هم بدون از دست دادن خواص خود، مورد مصرف قرار گیرد. برای تشخیص روغن آرگان اصل و این که مطمئن شوید روغن طبیعی و کاملا خالص است، برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد. روغن باید تنها در بطری شیشه‌ای تیره نگهداری شود چون نور می‌تواند ویژگی های مثبت آن را تحت تاثیر قرار دهد. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرمی دارد. محل تولید آن هم باید مراکش یا همان Morocco باشد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.