2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چرا برخی خانم ها پیر نمی شوند

چرا برخی خانم ها پیر نمی شوند

جوان ماندن کار دشواری نیست اگر سبک زندگی درستی داشته باشید. همه چیز درباره جوان ماندن را اینجا بخوانید

جامعه پویا -همه انسان ها چه زن و چه مرد تلاش زیادی می کنند که جوانی و انرژی خود را حفظ کنند. تلاش برای جوان ماندن میلی است که در همه انسانها وجود دارد. 
این امر ممکن است اگر سبک زندگی درستی داشته باشید.

 

راز جوان ماندن


مراقبت از پوست از دوران جوانی


توجه داشته باشید یکی از مهمترین کارهایی که باید برای مراقبت از پوست انجام دهید استفاده مرتب از ضد آفتاب است. ضد آفتاب به دلیل داشتن S.P.F جلوی سرایت اشعه خورشید به پوست شما را می گیرد و از آسیب رسیدن به پوست شما جلوگیری می کند بنابراین حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید حتی اگر در روز ابری و بارانی از خانه خارج می شوید چرا که اشعه ماوراء بنفش در صورت ابری بودن هوا باز هم به صورت شما آسیب می رساند. 

بیشتر بخوانید: میکروبلیدینگ ابروچیست؟ چه عوارضی دارد؟ چه فوایدی دارد؟


استفاده از کرم دور چشم 


کرم های دور چشم را در هردوره ای از زندگیشتان استفاده کنید. صبر نکنید که دور چشم شما چروک بیفتند و بعد برای استفاده از کرم دور چشم اقدام کنید. حتما از این کرم ها استفاده کنید و متناسب با سنتان از کرم دور چشم استفاده کنید. 

جلوگیری از پیری


ورزش کنید


افرادی که جوان می مانند به طور مرتب ورزش می کنند لازم نیست حتما برای ورزش به باشگاه بروید برخی افراد به دلیل گرفتاری های روزانه کمتر به باشگاه می روند یا روند باشگاه رفتن انها کند است. شما می توانید به راحتی در خانه ورزش کنید. ورزش های هوازی از جمله پیاده روی مهمترین کاری است که می توانید انجام دهید چرا که پیاده روی اضطراب شما را کم می کند ،تناسب اندام را حفظ می کند. 

بیشتر بخوانید: خواص گیاه اسطوخودوس چیست و چه تاثیری برپوست دارد


مطالعه کنید


شاید تصور کنید مطالعه کردن ربطی به جوان ماندن ندارد اما جالب است توجه شما را به عمر طولانی نویسندگان جلب کنم. بیشتر نویسندگان عمر طولانی دارند و علت ان مطالعه کردن است مطالعه کردن شما را از دنیای پیرامونتان جدا می کند و به دنیایی می برد که دوست دارید باشید. تخیل شما را قوی می کند و ساعت ها ذهن شما را مشغول می کند همین امر باعث می شود، اضطراب کمتر داشته باشید و راحت به خواب بروید. اخبار را پیگیری نکنید و سلامت اندام خود را حفظ کنید

 

ویتامین مورد نیاز پوست
سبزیجات و میوه بخورید


مصرف سبزیجات در سلامت بدن بسیار موثر است. حتما سبزیجات استفاده کنید. حتی می توانید پوست میوه ها را به صورت ماسک روی صورت استفاده کنید. مصرف چربی کمتر و سبزیجات بیشتر سلامت بدن شما را حفظ می کند و از هورمون هایی که روی رشد مو و سلامت پوست و حفظ عضلات موثر است تاثیر مثبتی می گذارد. 

 


خوب بخوابید


خوابیدن به موقع و به اندازه در جوان ماندن بسیار اهمیت دارد. شما حتما باید خوب بخوابید. منقطع خوابیدم و شب بیداری بسیار مهم است عضلات شما را از بین می برد سیستم ایمنی بدن را از ضعیف می کند و باعث می شود پوست شما اسیب جدی ببیند.

بیشتر بخوانید: پوست از چه سنی پیر می شود و چطور از پیری پوست جلوگیر ی کنیم


زیر نظر یک دکتر پوست باشید


به مرور زمان و با افزایش سن عضلات و اسکلت بدن تغییر می کند برای اینکه جوان بمانید حتما باید تغییرات بدنتان را زیر نظر یک پزشک پیگیری کنید. 
پزشکان پوست بهترین گزینه در این خصوص هستند. تغییرات پوست را پزشکان زودتر از بروز چشمگیر ان متوجه می شوند. ویتامین های مورد نیاز بدن شما را تامین می کنند. بهترین کار این است که به طور مرتب به پزشک پوست مراجعه کنید. 

نقش بزیجات در سلامت پوست


از تغییر چهره نترسید


چهره شما به مرور زمان تغییر می کند شما می توانید همچنان جوان و زیبا باشید اگر از تغییر چهره نترسید. تغییر عضلات صورت چهره شما را تغییر می دهد اما پیر نمی کند. سعی کنید کلاژن سازی را در پوست خود افزایش دهید علاوه بر تغذیه کمک گرفتن از مکمل ها در این خصوص بسیار مهم است. مکمل هایی را استفاده کنید که پزشک پوستتان به شما توصیه می کند.
عمل های جراحی باعث می شود شما شادابی خود را از دست بدهید بنابراین بسیار از بدن خود مراقبت کنید تا نیاز به عمل جراحی نداشته باشید. 

 


آب بنوشید


در روز 8 تا 10 لیوان آب بنوشید، خشکی پوست از بین می رود و بافت های بدنتان به خوبی از آب تغذیه کرده و سالم می مانند. کافئین را به حداقل برسانید و ان را جایگزین آب نکنید. چای و قهوه اب بدن شما را کم می کند بنابراین حتما اب بنوشید و چیز دیگری را جایگزین آب نکنید.

 


دندانهایتان را سلام نگه دارید


یکی از قسمت های مهم در صورت فک است باید فک شما سالم بماند و خرابی یا کشیدن دندانها یکی از مهمترین دلایل تغییر شکل فک است بنابراین سعی کنید حتما دندانهایتان را سالم نگه دارید. لبخندتان زیباتر و فکتان سالم می ماند. 

 

 


لاغر بمانید


حفظ وزن سالم کلید نگاه کردن و جوان تر شدن است، پس از چربی دور کمر خلاص شوید.
تجمع چربی امعا و احشا تنها نشانه سالخوردگی نیست، بلکه تقریبا سه برابر خطر زوال عقل را بالا می برد اضافه وزن نیز می تواند طول عمر را تا 7 سال کاهش دهد و همچنین شما را در معرض خطر توسعه شرایط دیگر مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی قرار دهد که خطر مرگ و میر را افزایش می دهد.

چرا برخی پیر نمی شوند


خانم ها کفش پاشنه بلند نپوشند


کفش پاشنه بلند اسکلت بدن شما را تحت فشار قرار می دهد بنابراین کفش پاشنه بلند نپوشید. کفشی بپوشید که پاهای شما در آن احساس راحتی می کند. کفش های پاشنه بلند را فقط برای مهمانی های مهم بگذارید. اجازه دهید عضلات بدنتان مخصوصا کمرتان به راحتی حرکت کند و شما را عذاب ندهد

 


 دمر نخوابید


دمر خوابیدن یکی از دلایل پیری پوست است. وقتی پوست به صورت مداوم چند ساعت در روز به سمت پایین کشیده می شود حتما دچار پیرپوستی می شوید. بنابراین دمر نخوابید و بهتراست روی کمر بخوابید تا پوست شما سالم بماند و عضلاتتان شل نشود.

 


روابط اجتماعی خوبی داشته باشید


با مردم معاشرت کنید. به حرف های نسنجیده انها اهمیت ندهید و از مهمانی رفتن و شاد بودن نترسید. معاشرت کردن، حرکات موزون و گوش دادن به موسیقی شما را جوان نگه می دارد.

 


لباس رنگی بپوشید


رنگ ها شما را شاداب میکند از اینکه لباس رنگی بپوشید اصلا نترسید. از قضاوت دیگران هراس نداشته باشید و با رنگ ها اشتی کنید. 
آرایش ملایم داشته باشید
هرگز پررنگ آرایش نکنید. صورت را بی آرایش هم نگذارید یک آرایش ملایم بسیار به شما کمک می کند تا زیباتر به نظر برسید و شادابی شما را حفظ می کند. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.