2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
عرق طارونه چیست و چه خواص و مضراتی دارد

عرق طارونه چیست و چه خواص و مضراتی دارد

عرق طارونه از درخت نخل به دست می آید، همه خواص و مضرات عرق طارونه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -عرق طارونه ، عرقی است که از شکوفه های  درخت نخل گرفته می شود. این عرق خواص بسیار زیادی دارد و مهمترین خاصیت آن از بین بردن تشنگی است که باعث می شود. عرق طارونه درمان بسیاری از بیماری هاست و ویتامین های بسیار زیادی که دارد آن را به یک عرق خاص میان مردم جنوب تبدیل کرده است. در اواسط تنه نخل مغز ترد و شیری‌رنگی مشاهده وجود دارد که شیرین و گس است و پنیر نخل یا مغز درخت خرما گفته می شود و بسیار مقوی و گران‌قیمت است. در ابتدای بهار که نخل شکوفه میکند، شکوفه‌ها را که طارونه تارونه نامیده اند چیده می شوند و از آن عرق طارونه به دست می آید. 

عرق طارونه چیست و چطور استفاده کنیم


خواص عرق طارونه

 

عرق طارونه طبیعتی گرم دارد. عرق طارونه مقدار زیادی ویتامین C و B دارد و برای ایمنی بدن بسیار مفید است.  کلسیم و فسفر موجود در عرق طارونه یک عرق را به یک خاص تبدیل کرده است. 

بیشتر بخوانید: علایمی در بدن که می گوید کمبود ویتامین ب6 دارید


خواص عرق طارونه برای پوست


عرق طارونه به دلیل اینکه ویتامین B زیادی دارد برای پوست بسیار مفید است. این عرق همچنین برای ریزش مو نیز بسیار موثر است و هفته ای یکبار ماساژ کف سر و ساق موها با این عرق باعث کاهش ریزش مو و همچنین درخشانی مو می شود.

 


تقویت ایمنی بدن با عرق طارونه 


عرق طارونه به دلیل داشتن ویتامین C ایمنی بدن را افزایش می دهد . این عرق برای جلوگیری از پیشرفت آلزایمر و همچنین تقویت تمرکز بسیار مفید است . 

 


درمان کم خونی با عرق طارونه 


 عرق طارونه بر کم‌خونی و سرگیجه تاثیر بسیار خوبی دارد. این عرق مقدار زیادی آب را در بدن نگه می دارد و گردش خون را آسان می کند. 

 


تاثیر عرق طارونه برسلامت  دستگاه گوارش


برای درمان مشکلات گوارشی و دل درد خود و کودکانتان، عرق طارونه استفاده کنید. این عرق تسکین دهنده دستگاه گوارش است .

بیشتر بخوانید: مصطکی چه خواصی دارد و برای چه بیماری های استفاده می شود


درمان اختلالات هورمونی و ناباروری با عرق طارونه


برای درمان مشکلات ناباروری، از خواص فراوان این عرق که به ماء الگاح شهرت دارد، استفاده کنید. عرق طارونه برای تنظیم چرخه قاعدگی بسیار مفید است. همچنین هورمون های زنان را تنظیم کرده و باعث آمادگی بیشتر بدن زنان برای باروری می شود. 

 

خواص عرق طارونه چیست
درمان دردهای استخوانی با عرق طارونه 


برای درمان رماتیسم و دردمفاصل، عرق طارونه را فراموش نکنید. عرق طارونه مقدار زیادی کلسیم و فسفر دارد و همین هم باعث می شود تا استخوان ها و مفاصل را تقویت کند و شکستگی ها را خیلی زود خوب کند. اگر پوکی استخوان یا شکستگی در بدن دارید هر روز یک لیوان عرق طارونه مصرف کنید. همچنین گفته می شود مصرف عرق طارونه از کودکی باعث بلند شدن قد کودکان می شود. 

برای کاهش رطوبت و سردی، غلبه‌ی صفرا و درمان یرقان عرق طارونه توصیه می شود. 

 

 

تاثیر عرق طارونه بر سلامت قلب


عرق طارونه باعث تقویت قلب می شود و خون را تصفیه می کند. 
شاید برایتان جالب باشد که بدانید اهالی جنوب در ماه مبارک رمضان، مصرف عرق طارونه‌شان را بیشتر می‌کنند. آن‌ها این عرق را به‌صورت شربت یا به‌جای آب مصرف می‌کنند تا تشنگی کمتری در طول روزه‌داری به‌سراغشان بیاید.

 


مضرات عرق طارونه


تا کنون عوارض خاصی از عرق طارونه گزارش نشده است. اما توصیه می شود افرادی که خونی رقیق دارند یا فشار خون پایین دارند نسبت به مصرف ان دقت بیشتری بکنند و در مصرف عرق طارونه زیاده روی نکنند. همچنین به خانم های باردار نیز توصیه شده عرق طارونه مصرف نکنند. 

نکته : آنچه در بخش سلامن و طب سنتی جامعه پویا منتشر می شود صرفا جهات اطلاع رسانی دارد و نباید به عنوان درمان از آن استفاده شود. پیش از هرگونه مصرف مواد برای درمان با پزشک خود مشورت کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.