2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
دلایل ریزش و نازکی مو چیست و با چه ویتامین هایی درمان کنیم

دلایل ریزش و نازکی مو چیست و با چه ویتامین هایی درمان کنیم

ریزش مو یکی از مشکلات شایع بین همه است. برای اینکه بدانید به چه دلیلی موهای شما می ریزد و باید چه کنید این مطلب را بخوانید

جامعه پویا -هرچند تصور عموم این است که ریزش مو به دلیل تغییرات هورمونی است اما اولین دلیل ریزش مو کمبود ویتامین است. 
برای اینکه بدانید چه ویتامین هایی برای درمان ریزش مو باید استفاده کنید. ابتدا باید ویتامین‌هایی که روی مو تاثیر می‌گذارد بشناسید

بیشتر بخوانید:ویتامین های مورد نیاز بدن چیست و از چه موادی تامین می شود


انواع ویتامین ب


ویتامینهای گروه ب مهمترین ویتامین‌هایی است که روی سلامت مو تاثیر می گذارد. جالب است بدانید ویتامین های گروه ب در صورتی که درست استفاده شود می‌تواند از سفیدی مو هم جلوگیری کند. 
ویتامین های ب5 و ب6 از ویتامین های تاثیرگذار روی مو هستند. این ویتامین‌ها را می‌توانید در قرص بیوتین پیدا کنید. اگر کمبود ویتامین ب5 و ب6 خیلی نباشد نیاز به قرص نیست می توانید با مواد غذایی هم غلات کامل، بادام، گوشت، ماهی، میگو و سبزیجات پهن برگ تیره سرشار از ویتامین B هستند.

درمان ریزش مو


ویتامین ب2


این ویتامین یک معجزه‌گر است اگر کمبود ویتامین ب2 داشته باشید دچار اضطراب شدید هم خواهید شد. توجه داشته باشید ویتامین ب2 را می توانید در غلات به دست آورید. این ویتامین باعث رشد سریع مو نیز می‌شود. 

بیشتر بخوانید: ویتامین e چه خواصی دارد و در چه خوراکی‌های وجود دارد


ویتامین ب7 یا ویتامین اچ


ویتامین ب7 یک ویتامین محلول در آب است این ویتامین از مهمترین ویتامین های مولد مو است. از آنجایی که تایر این ویتامین در رشد و رویش مو بسیار مهم است به آن ویتامین اچ hair هم گفته می‌شود. 

 

ویتامین ب6 و ب12

 

این دو ویتامین یکی از منابع عالی برای رشد مو و درمان ریزش آن هستند منابع حاوی ویتامین B6 شامل آووکادو، لوبیا سبز، غلات سبوس دار ، اسفناج ، مرغ، موز، و غذاهای دریایی می باشند . همچنین ویتامین B12 را می توان در غذاهایی مانند جگر، تخم مرغ ، شیر، غلات و غذاهای دریایی یافت.

 

 

انواع ویتامین ب

ویتامین ب5

 

پانتوتنیک اسید یا همان ویتامین B5 ، این یکی از ویتامین های مهم کنترل ریزش است. غذاهای غنی از ویتامین B5:قارچ ، پنیر ، ماهی چرب ، تخم مرغ ، آوکادو ، گوشت گاو ، تخم آفتاب گردان، سیب زمینی های شیرین و گوشت

 

ویتامین آ

این ویتامین از دیگر انواع ویتامین است که روی فولیکول مو تاثیر می گذارد. فولیکول مو استحکام مو را تامین می کند. اگر فولیکول ضعیف باشد استحکام موی شما نیز بسیار ضعیف خواهد شد. ویتامین آ را می توانید در هویج ، سیب زمینی های شیرین ، اسفناج ، سبزیجات سبز تیره ، ماهی ، کاهو ، فلفل قرمز شیرین و انبه پیدا کنید. 

 

ویتامین ث

 

 ویتامین ث هم در تقویت قوای ایمنی بدن بسیار موثر است هم کلاژن ساز است و می تواند برای پوست و موی شما بسیار خوب باشید. این ویتامین را در انواع مرکبات می توانید پیدا کنید. شما می توانید از پوست مرکبات در غذا هم استفاده کنید و هم می توانید به صورت ماسک آن را روی پوست خود بگذارید و از فواید آن استفاده کنید. 

 

توجه داشته باشید مهمترین عامل رشد و زیبایی مو ویتامین ها هستند هر ویتامینی در بدن اولین تاثیر را روی پوست و مو می گذارد. برای اینکه پوست و موی شما به صورت پایدار زیبا باشد از درمان هورمونی بپرهیزید و حتما ویتامین درمانی کنید. 

ویتامین موثر در مو

ویتامین دی

ویتامین دی را می توانید در موادی چون تخم مرغ، ماهی سالمون و میگو به دست آورید منابع غذایی که ویتامین دی دارند کم هستند اما از لبنیات غنی شده با ویتامین دی می توانید این ویتامین را بدن خود تامین کنید. ایرانیان به صورت وراثتی دچار کمبود ویتامین دی هستند حتما از مکمل این ویتامین استفاده کنید. این ویتامین علاوه بر مو روی استحکام استخوان ها هم تاثیر زیادی دارد. 

 

چکاپ مداوم هورمون ها

به طور مداوم هورمون های خود را چک کنید مشکلات هورمونی روی پوست و مو تاثیر می گذارد. در واقع پوست و مو آینه سلامت بدن شماست اگر دچار هر کمبود یا بهم ریختگی در بدن باشید پوست و موی شما حتما آن را نشان می دهد بنابراین برای سلامت کامل بدن حتما باید به سلامت پوست و موی خود توجه کنید

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.