2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
چطور ماسک تقلبی را از ماسک استاندارد تشخیص دهیم

چطور ماسک تقلبی را از ماسک استاندارد تشخیص دهیم

تشخیص ماسک استاندارد از ماسک های تقلبی یکی از مشکلات امروز مردم با توجه به شیوع کروناست. همه چیز درباره ترفند های تشخیص ماسک اصل از تقلبی را اینجا بخوانید

جامعه پویا - شیوع ویروس کرونا ماسک را به یک بخش از لباس برای مردم جهان تبدیل شده است. هرچند ماسک هایی با مد روز و زیبایی خاص نیز در بازار موجود است اما آنچه درباره ماسک بسیار مهم است سالم بودن است. ماسکی که بتواند جلوی عبور ویروس کرونا را بگیرد. 
برای اینکه تشخیص دهید چه ماسکی استاندارد است چند روش وجود دارد. 

 


ماسک نباید آب را از خود عبور دهد


ماسک های استاندارد ماسک هایی هستند که آب از آنها عبور نمی کند. برای اینکه تشخیص دهید چه ماسکی استاندارد است می توانید روی ان کمی آب بریزید اگر ماسک آب را از خود عبور نداد یعنی آن ماسک استاندارد است و لایه محافظی که در ان وجود دارد واقعی است.

بیشتر بخوانید: آیا ماسک پارچه‌ای جلوی ابتلا به کرونا را می‌گیرد؟

تشخیص ماسک استاندارد از تقلبی

 


آزمایش ماسک با استفاده از یک کبریت


چیزی که ماسک پرستاری و استاندارد را از ماسک های دیگر متفاوت می کند لایه ای به نام ملت بلون است .ملت بلون لایه میانی ماسک است که تنفس را سخت نمی کند ضمن اینکه هیچ چیز را از خود عبور نمی دهد.حتی آب. برای اینکه بتوانید تشخیص دهید لایه ای که در ماسک استفاده شده ملت بلون است یا خیر یکی از ماسک ها را با قیچی برش بزنید و لایه میانی آن را جدا کنید این لایه چیزی شبیه مشمع و دستمال کاغذی است اما تفاوت آن در این است که دستمال کاغذی به راحتی آتش می گیرد اما ملت بلون به هیچ وجه آتش نمی گیرد. شما می توانید این لایه را با کبریت یا فندک آتش بزنید فقط ذوب می شود وبه هیچ وجه آتش نمی گیرید. اگر لایه ای که به عنوان ملت بلون استفاده شده آتش بگیرد ماسک تقلبی است و نباید از آن استفاده کرد. 

 

بیشتر بخوانید: آیا از ماسک‌های معمولی می‌توان چندبار استفاده کرد؟

سفت کردن کش ماسک

فوت کنید


اگر آب دم دست ندارید یا فرصتی برای امتحان لایه ملت بلون وجود ندارد یک راه آسان برای تشخیص ماسک استاندارد از تقلبی وجود دارد. از پشت ماسک با قدرت فوت کنید.  یک شمع یا فندک روش کنید و با همه قدرت آن را فوت کنید. اگر لایه میانی ملت بلون باشد به هیچ وجه نفس شما عبور نمی کند و شمع خاموش نمی شود. اما اگر لایه میانی درست نباشد حتما خاموش می شود. 

 


ماسک استاندارد پارچه ای سفت دارد


ماسک استاندارد از نوعی پارچه خاص تولید می شود که کاملا شق است. الیاف این پارچه نانو است و مانند پارچه آهار خورده کاملا شق و سفت است و این شقی از بین نمی رود. تار و پود ماسک نیز از هم باز نمی شود. 

 

بیشتر بخوانید: "ماسکنه" عارضه جدید کرونا برای مردم


با کش شل ماسک  چه کنیم


اگر ماسک شما استانداردها را دارد اما کش آن شل است این نشان از بی استانداردی نیست.  دلیل اصلی ان فرم صورت است برخی صورت ها کوچکتر از صورت های دیگر است بنابراین می توانید کش ها را با گره های کوچک در اطراف محل اتصال سفت کنید و نگران عبور ویروس نباشید.

 

قالب خاص ماسک استاندارد


ماسک های استاندارد قالب خاص خودشان را دارند. این ماسک ها حتما باید از زیر چانه تا روی بینی را به طور کامل بپوشانند. ضمن اینکه از دو طرف به سمت گوش ها نباید اطراف آن باز باشد. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.