2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
خواص بی نظیر لیموترش ؛ از رفع چین و چروک تا لاغری

خواص بی نظیر لیموترش ؛ از رفع چین و چروک تا لاغری

اگر می خواهید بدانید چرا باید لیموترش میل کنید این مطلب را بخوانید

جامعه پویا -لیمو ترش یکی از انواع مرکبات است که علاوه بر طعم عالی فواید بسیار زیادی دارد که می تواند از انسان در برابر انواع بیماری محافظت کند. 


  تولید صفرا در کبد


اسید سیتریک موجود در لیموترش موجب افزایش تولید صفرا در کبد می‌شود و از این طریق می‌تواند به سم زدایی از بدن کمک کند.


  پیشگیری از سرطان  


لیمو ترش سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌هاست که می‌توانند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شوند و همچنین موجب خنثی سازی و از بین رفتن رادیکال‌های آزاد موجود در بدن که از عوامل ایجاد کننده سرطان‌ها هستند، می‌شوند.


  جلوگیری از پیرچشمی


لیمو ترش برای سلامت چشم مفید است. ویتامین C موجود در لیموترش می‌تواند موجب جلوگیری از بروز پیرچشمی و بیماری‌های چشمی در سنین بالا شود. همچنین فلاونوئید موجود در لیمو ترش می‌تواند از عفونت‌های چشمی جلوگیری کند.

لیموترش


  درمان یبوست


لیمو ترش غنی از فیبر است و این فیبر موجب بهبود حرکات روده می‌شود و از یبوست پیشگیری می‌‌‌کند. ترکیب آب لیمو ترش و نمک یک روش درمانی سریع برای یبوست است.


  پاک سازی صورت

آب لیموترش فواید بسیار زیادی برای پوست صورت دارد که یکی از آن‌ها از بین بردن لک‌های روی پوست صورت است. جالب است بدانید آب لیمو ترش علاوه بر رفع لک‌ها روی پوست صورت می‌تواند باعث سفیدتر شدن پوست  هم شود.


  بهداشت دهان و کاهش درد دندان


آب لیمو ترش می‌تواند درد دندان را کاهش دهد. برای این منظور باید آب لیمو ترش را روی دندان بچکانید. ضمن این که برای جلوگیری و توقف خون ریزی لثه بسیار مفید است. علاوه بر این موارد آب لیمو ترش می‌تواند باعث خوش بو شدن دهان شود.


  لاغری و کاهش وزن


لیمو ترش به عنوان یک چربی سوز طبیعی شناخته می‌شود. اسید سیتریک موجود در آن باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه چربی سوزی می‌شود. همچنین برای لاغری و کاهش وزن می‌توانید از معجون آب لیمو ترش و عسل استفاده کنید.


  ضد چین و چروک


رادیکال‌های آزاد باعث کاهش یافتن تولید مجدد سلول‌های پوستی می‌شود و به این ترتیب پوست را پیر می‌کند. بزرگ‌ترین دشمن رادیکال‌های آزاد، آنتی اکسیدان‌ها هستند.لیموترش سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که باعث کنترل رادیکال‌های آزاد مخرب می‌شود.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.