2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
خواص شگفت انگیز کندر و نحوه مصرف آن چیست

خواص شگفت انگیز کندر و نحوه مصرف آن چیست

کندر صمغ گیاهی از دست افراسانان است که خواص بسیار زیادی دارد. همه چیز درباره کندر را اینجا بخوانید.

جامعه پویا- کندر گیاهی است با طبیعت گرم و خشک که  از ریشه افراسانان است  و به دلیل خواص بسیار زیادی که در تقویت حافظه دارد در مواقع خاصی از آن استفاده می شود. 
کندری که مردم استفاده می کنند در واقع شیره گیاه کندر است و در طب سنتی بر خواص ان بسیار تاکید شده است. 


کندر چطور استفاده می شود


کندر را به سه شکل می توان استفاده کرد این صمغ را به صورت خوراکی، موضعی و بخور می توان استفاده کرد و از فواید آن بهرمند شد. 

خواص گیاه کندر

 


کندر در زنان باردار


گفته می شود کندر باعث رشد مغزی کودک و باهوش شدن او می شود اما باید توجه داشت اولا متخصصان طب سنتی هم تاکید کرده اند کندر در زنان باردار بعد از چهارماهگی کودک باید استفاده شود و بیش از یک ماه نباید از آن استفاده کرد چرا که کودک دچار بیش فعالی شدید شده و بعد از به دنیا آمدن مشکلات زیادی را برای مادر و پدر خود ایجاد خواهد کرد. 


نقش کندر در تقویت حافظه


کندر در تقویت حافظه بسیار مفید است. اگر فرزند کنکوری دارید یا برای شب امتحان فرزندتان دچار مشکل هستید  حتما به او کندر بدهید. کندر هرچند طعم گس و تلخی دارد اما با عسل به راحتی می توان ان را مصرف کرد و در تقویت حافظه بسیار مفید است. حتی گفته شده در ترمیم آسیب مغزی و فراموشی های ناشی از آلزایمر هم می تواند موثر باشد.

 

چطور کندر مصرف کنیم


نقش کندر در درمان سرطان پروستات


کندر سلولهای سرطانی در قسمت پروستات را هدف گرفته و آن را از بین می برد بدون اینکه به بخش های سالم آسیب وارد کند. 

 

 درمان لوسمی یا سرطان مغز استخوان

 

 نتایج تحقیقات دیگر نیز نشان می‌دهد که عصاره صمغ کندر لوسمی حاد ملوئیدی را درمان می‌کند. لوسمی حاد ملوئیدی، نوعی سرطان است که روی مغز استخوان تأثیر می‌گذارد. این بیماری زمانی شروع می‌شود که گلبول‌های سفید به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌شود. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد عصاره صمغ کندر به‌طور موثری مرگ سلول‌های سرطانی را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بادرنجبویه چیست و چه خواصی دارد

 درمان سرطان مثانه


نتایج تحقیقات دیگری که در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت نشان می‌دهد عصاره صمغ کندر بدون تأثیرگذاری روی سلول‌های سالم، سلول‌های سرطانی در مثانه را از بین می‌برد. محققان انگلیسی دریافتند که چگونه استایل- ۱۱- کتو- بتا- بوزولیک (Acetyl-11-keto-beta-boswellic acid) سرطان تخمدان را در حالت پیشرفته درمان می‌کند. این ماده ترکیبی است که در عصاره صمغ کندر یافت می‌شود. 


خواص درمانی کندر خوراکی


• تقویت حافظه
• تقویت معده و اعصاب
• ادرارآور
• مفید در درمان اسهال و استفراغ
• مفید در گرفتگی صدا و حنجره
• مفید برای بانوان باردار (زیبایی و هوش نوزاد)
• کاهش اختلالات قاعدگی

 

کندر را چطور مصرف کنیم


چطور کندر خوب را تشخیص دهیم


گفته می شود  کندر را در چند نوع می توان تهیه کرد اما با کیفیت ترین کندر کندر سفید است. کندر را از عطاری های معتبر خریداری کنید. 


نقش کندر در تقویت پوست و مو


روغن کندر در تقویت پوست و مو بسیار مفید است برای اینکه بتوانید پوستی سالم و ناخن های زیبا داشته باشید می توانید از روغن کندر هر روز یکبار استفاده کنید. روغن کندر را به مدت یک ساعت قبل از اینکه به حمام بروید به کف سر و ساقه های مو بمالید. اینکار باعث استحکام و درخشندگی موهای شما خواهد شد. 


روغن کندر را هفته ای دوبار روی ناخن هایتان بمالید و ماساژ دهید، ناخن های شما کاملا صاف و مستحکم خواهد شد. 
روغن کندر در پوست هم تاثیر بسیار خوبی دارد چروک های پوستی را از بین می برد و مانند بوتاکس عمل می کند. 


نقش کندر در لاغری


همانطور که گفته شد کندر طبیعی گرم و خشک دارد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد بنابراین در لاغری تاثیر بسیار زیادی دارد. 


نقش کندر در تسکین درد


روغن کندر در تسکین درد بسیار نقش دارد ،دردهای استخوانی مانند درد در گردن و کمر و پا به دلیل آرتروز و دردهای عضلانی از جمله دردهایی است که با مالیدن روغن کندر می توان آن را به راحتی درمان کرد.

بیشتر بخوانید: مصطکی چه خواصی دارد و برای چه بیماری های استفاده می شود

عوارض کندر


کندر مانند هر گیاهی همانطور که فوایدی دارد عوارضی هم دارد. نباید کندر را به طور مرتب استفاده کرد و بهترین روش استفاده از کندر هفته ای یکبار  یا استفاده به مدت دو هفته به صورت مستمر است. هر شش ماه یکبار کندر را استفاده کنید. 
در روش دیگر اگر احساس کردید بلغم در شما غلبه کرده برای مدتی از کندر استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: خواص سیاه دانه چیست، از درمان ضعف قلب تا تسهیل در زایمان


نکته


گروه سلامت و پزشکی جامعه پویا همواره تاکید می کند نسبت به عوارض داروهای گیاهی و تداخل با داروهای مصرفی خودتا هوشیار باشید و قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید. انچه منتشر می شود جهت بالا بردن سطح آگاهی شما نسبت به خواص گیاهان است. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.