2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
چطور تلخی بادمجان را از بین ببریم

چطور تلخی بادمجان را از بین ببریم

چطور تلخی بادمجان را از بین ببریم و بادمجان را کم روغن سرخ کنیم

جامعه پویا -بادمجان از سبزیجاتی است که بسیار کاربرد دارد و فواید زیاد آن باعث شده تا مردم بسیار ان را مصرف کنند. 
بهترین نوع بادمجان بادمجان های قلمی است که برای هر نوع غذایی کاربرد دارد. 
می توانید بادمجان را به صورت کبابی یا سرخ شده آماده کرده و در فریزر نگهداری کنید. 

 


اینکار مخصوصا برای خانم هایی که در خارج از خانه شاغل هستند بسیار مفید است. بادمجان را می توانید در انواع غذامورد استفاده قرار دهید. بادمجان و مرغ ، کشک بادمجان ، قیمه بادمجان و ... از جمله غذاهایی است که می توان با بادمجان درست کرد و لذت برد. 
برای اینکه بادمجان سرخ شده عالی تهیه کنید بهترین روش این است که قبل از سرخ کردن بادمجان ها مراحل آماده سازی را به دقت انجام دهید. 

 

گرفتن تلخی بادمجان


چه کنیم که بادمجان روغن کمتری به خودش بگیرد


برای اینکه بادمجان ها حین سرخ شدن روغن کمتری به خود بگیرد.بهتر است بعد از اینکه آنها را سرخ کردید در ظرفی قرار داده و جلوی آفتاب بگذارید تا آب آن به خوبی گرفته شود. می توانید کمی هم به آن نمک اضافه کنید. بعد از 24 ساعت بادمجان ها خشک شده و حجین سرخ کردن روغن کمتری به خود می گیرد. اینکار باعث می شود بادمجان طرد و خوشمزه شود. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه بادنجان(بادمجان) پلو بسیار خوشمزه و رستورانی

 


برای اینکه تلخی بادمجان را بگیریم چه کنیم 


برخی بادمجان ها تلخ هستند ما قبل از اینکه آنها را مزه کنیم نمی توانیم متوجه تلخی آن شویم. یک روش رایج برای گرفتن تلخی بادمجان این است که وقتی بادمجان را پوست کندید آن را به مدت 5 دقیقه بجوشانید. 
جوشاندن بادمجان تلخی آن را به طور کامل می گیرد و باعث می شود تا وقتی سرخ می کنید رنگ بهتر و زیباتری به خود بگیرد.  ضمن اینکه تلخی آن هم به طور کامل از بین می رود. همچنین می توانید بادمجان را بعد از جوشاندن خشک کنید و نمک بزنید و سپس سرخ کنید تا بهتر و زیباتر شود. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه "ترشی بادمجان کبابی" بسیار لذیذ و خوشمزه + مدل کارخانه ای

 


بادمجان را چطور سرخ کنیم 


اگر بادمجان هایی که تهیه کرده اید قلمی است می توانید پوست آن را بکنید. چند برش روی گوشت آن ایجاد کنید در آب قرار دهید و بعد نمک بزنید و بعد خشک کنید و سرخ کنید. اگر بادمجان ها درشت و بزرگ است می توانید آن را حلقه حلقه کنید و بعد به روشی که گفته شد خشک کرده و سرخ کنید. 
هردو بادمجان را می توانید برای انواع غذا استفاده کنید. اما نکته اینجاست که بهترین بادمجان ، بادمجان بدون تخم است بادمجان هایی که تخم زیادی دارند امکان اینکه تلخ باشند بسیار زیاد است. بنابراین سعی کنید بادمجانی را خریداری کنید که قلمی یا متوسط باشد. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.