2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
درمان بی خوابی مزمن با این خوراکی ها

درمان بی خوابی مزمن با این خوراکی ها

اگر دچار بی خوابی هستید با خوردن این اسموتی شب را آرام بخوابید

جامعه پویا -ملاتونین هورمونی است که باعث تنظیم ساعت بیولوژیک بدن می شود و مواد خوراکی که میزان ملاتونین را افزایش دهد، به خواب بهتر کمک می‌کند
خواب با کیفیت نه تنها از عملکرد سالم مغز پشتیبانی می‌کند بلکه باعث می شود در طول روز متمرکزتر باشیم. بر اساس مطالعه ای که از طریق مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا قابل دسترسی است، بی خوابی یکی از چالش های دانش پزشکی محسوب می شود و وقت آن رسیده است که از غذاها و نوشیدنی های طبیعی که خواب بهتر را پشتیبانی می کنند استفاده کنیم. در ادامه چند مورد  مواد غذایی و نوشیدنی به شکل اسموتی را معرفی می‌کنیم:
 

  موز


موز منبع خوبی از منیزیم است که می تواند با شل کردن ماهیچه‌ها به خواب راحت شبانه کمک کند.

 


   جو دوسر


بلغور جو دوسر سرشار از کربوهیدرات و فیبر است و  مصرف آن قبل از خواب باعث خواب آلودگی می شود که به احتمال زیاد به دلیل محتوای جزئی ملاتونین است.

 


   بابونه


چای بابونه حاوی آنتی اکسیدان «آپیژنین» است که به گیرنده های خاصی در مغز متصل می شود و ممکن است در ادامه سبب خواب آلودگی شود. این عملکرد توضیح می دهد که چرا در بیشتر دمنوش های خواب آور از بابونه استفاده می کنند.

 


   آب آلبالو


این میوه دارای غلظت بالاتر از حد متوسط  ملاتونین است. ملاتونین هم هورمونی است که به خواب سالم کمک می‌کند.

 


   بادام


بادام منبع عالی منیزیم و هورمون ملاتونین است. ملاتونین ساعت داخلی بدن را تنظیم می کند و به آن سیگنال می‌دهد تا برای خواب آماده شود.

 


   دستورالعمل «اسموتی خواب خوش»


 جو دوسر (نپخته) – یک چهارم فنجان
 اسفناج تازه – یک فنجان
 چای بابونه دم کرده (خنک شده) – نصف فنجان
 آب آلبالو (یا حتی چای آلبالو خنک شده)- نصف فنجان
 موز (تازه یا منجمد) – یک عدد
 کره بادام – یک قاشق غذاخوری
*  جو دو سر نپخته را در مخلوط کن بریزید تا به صورت ریز آسیاب شود.
* اسفناج، چای بابونه، آب آلبالو، موز و کره بادام را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا یکدست شود.
* اگر آب آلبالو شیرین نشده در دسترس نبود، آن را با چای یا آب بابونه اضافی جایگزین کنید. برای تهیه یک نوشیدنی آرام بخش در شب، این اسموتی را می توان به صورت گرم سرو کرد.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.