2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
از کجا بدانیم کمبود کلسیم داریم و راههای درمان آن چیست

از کجا بدانیم کمبود کلسیم داریم و راههای درمان آن چیست

اگر می خواهید بدانید کمبود کلسیم دارید و چطور باید آن را درمان کنید اینجا را بخوانید.

جامعه پویا -کمبود کلسیم روی بدن تاثیرات بسیار زیادی می گذارد و می تواند بیماری هایی چون پسوریازیس و افسردگی همراه داشته باشد.
مهمترین مشکلات و بیماری هایی که کمبود کلسیم می تواند ایجاد کند عبارتند از :


    خشکی پوست‌

 

 کمبود کلسیم پوست را پوسته‌پوسته و خشک می‌کند و ارتباط نزدیکی با ایجاد مشکلات پوستی از جمله اگزما و پسوریازیس دارد.


    خستگی

کمبود کلسیم می‌تواند بر سلامت کلی بدن تأثیر بگذارد. بنابراین اگر احساس خستگی مفرط، بی‌حالی، کمبود انرژی یا احساس سستی دایم دارید، کمبود کلسیم می‌تواند یکی از عوامل آن باشد.

کمبود کلسیم


    افسردگی

کلسیم برای تنظیم خلق‌وخو ضروری است. این ماده معدنی یک آرام بخش طبیعی است که آثار آرامش‌بخشی دارد. هر چقدر کلسیم کمتری مصرف کنید، ممکن است افسردگی و تحریک‌پذیری بیشتری را تجربه کنید.


    بی‌خوابی

هنگام خواب، سطح کلسیم بدن افزایش و کاهش می‌یابد و در طول خواب عمیق سطوح بالاتری از این افزایش و کاهش رخ می‌دهد. در صورت کمبود کلسیم، احتمالا خواب عمیق شبانه کافی ندارید. این مشکل به نقش کلسیم در تولید ملاتونین (هورمونی که کمک می‌کند به خواب برویم) مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید : ریزش مو را چطور کنترل کنیم


    خواب‌رفتگی اندام‌ها

این شرایط ممکن است با احساس سوزن‌سوزن‌ شدن و بی‌حسی در اطراف دهان یا انگشتان دست و پا، لرزش عضلانی، اختلال در حس لامسه، ضعیف‌شدن حافظه و توهم همراه باشد.


    مشکل در بلع

کمبود کلسیم می‌تواند به دیسفاژی یا مشکل در بلع منجر شود. دیسفاژی ــ احساس سفتی در گلو - ناشی از انقباض ضعیف عضلات این ناحیه - در موارد شدید می‌تواند به اسپاسم در حنجره منجر شود که تغییرات غیر عادی در صدا را به‌ همراه دارد.


    درمان کمبود کلسیم

همه بزرگ سالان باید حدود ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز مصرف کنند. سبزی‌های دارای برگ تیره، بیشتر ماهی‌های چرب  تن و همچنین پنیر، شیر، سویا، بادام و دانه‌های کنجد از مواد غذایی غنی از کلسیم هستند. همچنین برای کمک به جذب بهتر کلسیم، باید مصرف ویتامین D را افزایش دهید که در زرده تخم‌ مرغ، صدف، میگو، قارچ و غلات یافت می‌شود.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.