2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
ویژگیهای یک تشک مناسب برای خواب

ویژگیهای یک تشک مناسب برای خواب

اگر می خواهید خواب راحت داشته باشید باید تشک راحت داشته باشید اینجا را بخوانید.

جامعه پویا -داشتن خواب با کیفیت و کافی یکی از مشکلات بزرگ انسان امروز است.اغلب ما به دلیل انواع محرک بیرونی  ممکن است خواب درست و کافی نداشته باشیم. داشتن یک تشک خوب و مناسب به خواب راحت ما کمک خواهد کرد. در ادامه  انواع تشک‌ها را معرفی و شما را برای خرید بهترین تشک راهنمایی خواهیم کرد.


 انواع تشک را بشناسید


 تشک‌های فنری یا کلاسیک |  این تشک‌ها از دو فنر بزرگ برای نگه داشتن جرم بدن استفاده می‌کنند. طول عمر آن‌ها بیش از شش سال است. مزیت‌شان راحت بودن و بزرگ‌ترین عیب‌شان هم نرم بودن آن هاست.
 تشک طبی | حتما شما هم هنگام خرید بار‌ها از فروشنده شنیده‌اید که این تشک طبی است! یادتان باشد یک تشک طبی باید سطحی صاف و بدون شیب داشته باشد. تشک‌های طبی نباید به اندازه تشک‌های کلاسیک نرم باشند زیرا همین نرمی باعث درد کمر می‌شود.
 طبی_فنری | تشک‌های «طبی- فنری» نوع دیگری از تشک‌ها هستند که همان خصوصیات تشک‌های فنری را دارند، اما فنر آن‌ها بسیار سخت‌تر است و راحتی تشک‌های فنری را ندارد. این تشک‌ها معمولا به افرادی که ناگزیرند زمان زیادی در بستر بمانند توصیه می‌شود.
 تشک هوشمند | یکی از محبوب‌ترین انواع تشک‌ها، تشک‌های مموری فوم هستند که از فوم پلی یورتان تشکیل شده و چگالی بسیار بالایی دارند. فوم‌های پلی یورتان حالتی میان ویسکوز و کشسانی دارند که در برابر فشار و حرارت واکنش نشان می دهند و پس از چند دقیقه قالب بدن را به خود می‌گیرند. این تشک‌ها به تشک‌های هوشمندهم  معروف اند.


 تشک استاندارد کدام است؟


یک تشک استاندارد باید پارچه‌ای با دوخت محکم و جنس خوب داشته باشد. اگر پارچه استفاده شده در تشک دارای درصد مناسبی از الیاف طبیعی نباشد، ممکن است باعث بروز بیماری‌های آلرژیک و ناراحتی‌های پوستی شود.


 چگونه انتخاب کنیم؟


بهترین تشک، تشکی است که از سطح تخت بالاتر بیاید و کم ارتفاع نباشد. محتویات تشک‌ها و نوع مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها در انواع مختلف این محصول متفاوت است . در نمایندگی‌ها می‌توانید مواد تشکیل دهنده هر تشک را از نزدیک ببینید. نمد، ترموفلت، اسفنج، ریباند و مموری فوم از مواد تشکیل‌دهنده تشک‌های خوب هستند، در حالی که تشک‌های معمولی فقط از فنر درشت همراه با فوم پلی اتیلن و نمد سبک تشکیل شده‌اند.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.