2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
ترفندهای سرآشپزها برای پخت دلمه برگ مو

ترفندهای سرآشپزها برای پخت دلمه برگ مو

طرز تهیه دلمه برگ مو رستورانی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -دلمه برگ مو در این فصل بسیار محبوب است. می توانید با ترفندهایی خاص دلمه برگ مو نرم و رستورانی درست کنید. 

  اگر قصد دارید دلمه برگ مو بپزید بهتر است یک دسته از برگ‌های مو را بعد از شستن روی هم دسته‌کنید و با یک نخ شبیه بسته‌بندی جعبه شیرینی به آرامی ببندید. در قابلمه‌ای مقداری آب و نمک را روی حرارت‌بگذارید تا به‌جوش بیاید. برگ‌های بسته‌‌شده را درون آب‌جوش و نمک بگذارید. حرارت را کم‌کنید و بلافاصله بعد از تغییر رنگ (حدود2تا3دقیقه) بسته‌های برگ مو را از قابلمه خارج‌کنید و داخل آبکش بگذارید. اجازه‌دهید تا خوب آب برگ‌ها گرفته‌ و سرد شود. این برگ مو هم برای پخت دلمه نوبرانه مناسب است و هم برای نگهداری طولانی‌مدت در فریزر.


 بهتر است از نسبت 4به یک شوید و جعفری در پخت مواد داخلی دلمه استفاده‌کنید. اگر برگ ‌مو کم بود می‌توانید دلمه بادمجان و فلفل‌دلمه‌ای را هم به قابلمه اضافه‌کنید تا هم به غذایتان تنوع‌بدهید هم سلیقه اعضای خانواده را در پخت دلمه لحاظ‌کنید.


  وقتی دلمه را آماده‌کردید بهتر است کف قابلمه را با چند برگ مو بپوشانید و بعد دلمه‌ها را بچینید. همچنین می‌توانید به جای آب از آب گوشت استفاده‌کنید. آب گوشت را به همراه کمی روغن و یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب‌کنید و روی دلمه‌های چیده‌شده بریزید. اضافه‌کردن ماست به این ترکیب باعث‌می‌شود برگ‌های دلمه به اندازه‌ای نازک‌شوند که حتی نیاز به جویدن هم نداشته‌باشند.


اگر اهل امتحان‌کردن طعم‌های جدید هستید، می‌توانید از یک ترکیب ترش برای سس روی دلمه استفاده‌کنید. برای تهیه این سس از یک لیوان آب‌جوش، یک لیوان آبغوره، یک قاشق غذاخوری رب انار ملس، یک عدد عصاره مرغ یا گوشت و کمی روغن مایع استفاده‌کنید. این سس بیشتر در مناطق شمال غربی ایران و کشور ترکیه طرفدار دارد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.