2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
مه لقا مینوش زاده چطور برای بازی در نقش نیکان انتخاب شد

مه لقا مینوش زاده چطور برای بازی در نقش نیکان انتخاب شد

مه لقا مینوش زاده درباره بازی در سریال نیکان می گوید

جامعه پویا -مه‌لقا مینوش‌زاد بازیگر نقش نیکان در سریال نیکان از اینکه چطور بازیگر شد و چه راهی را طی کرد تا به عنوان نیکان انتخاب شود گفته است. 
مه لقا مینوش زاده  در گفتگو با صبا درباره برگزیده شدن خود به عنوان نقش اصلی در سریال «نیکان» و روند بازیگری‌اش در سینما و تلویزیون صحبت کرد و از مشابهت بسیاری از خصوصیات نیکان با خودش گفت...

مینوش‌زاد: من روز دوم پیش تولید برای تست بازیگری رفتم و پنج ماه هیچ خبری نشد. گویا در آن مدت عوامل تولید به بسیاری از آموزشگاه‌ها و شهرهای مختلف رفته بودند تا از بازیگران و استعدادهای دیگر نیز تست بگیرند. پس از چندماه خوشبختانه با من تماس گرفتند و مجددا برای تست رفتم.

بسیاری از خصوصیات اخلاقی و درونی نیکان شبیه مه‌لقا بود. مثلا جفت ما درون‌گرا هستیم؛ البته شاید خیلی‌ها این نزدیکی را دوست نداشته باشند و یا خیلی‌ها بیشتر کاراکتر نیکان را باور کنند. همچنین تلاش هر دوی ما این است که قوی باشیم، نبازیم، برای زندگی بجنگیم و ادامه دهیم اما می‌توان به صراحت گفت در مسیر زندگی تفاوت‌های بسیاری داشتیم و من سعی کردم در موقعیت‌های مختلف به نیکان نزدیک‌تر شوم و تمام تلاش خود را کردم و اینکه درست صورت گرفت یا نه، به بازخورد مخاطبان بستگی دارد.

زمانی که برای ایفای نقش انتخاب شدم، حدود ۲۲ سال سن داشتم اما نیکان یک کاراکتر ۱۸ ساله بود. به هر حال من دیگر چندین سال بود که مدرسه نمی‌رفتم و از فضا و جو خاص آن دوران دور شده بودم، برای همین دائما با لباس مدرسه تردد می‌کردم، با جمع‌های نوجوانان دبیرستانی هم سن و سال نیکان نشست و برخاست می‌کردم، به مدرسه می‌رفتم و سر کلاس می‌نشستم. همچنین تمرکز ذهنی و مرور تمام زندگی نیکان و جستجو در قلب و ذهن او از پالش‌هایم بود.

در پیش تولید که خبر ساخت سریال «نیکان» آمده بود، شنیده بودم که داستان آن شبیه داستان فیلم سینمایی «لاک قرمز» است ولی فکر نمی‌کنم شباهتی به یکدیگر داشته باشند. اکرم با بازی پردیس احمدیه در «لاک قرمز» ذاتا در فقر بود اما نیکان از ابتدا دختر فقیری نبود. مگر تنها شباهت‌شان این باشد که هر دوی آنها، دخترانی قوی هستند که در زندگی نمی‌بازند، قهرمان داستان هستند و زندگی را نجات می‌دهند.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.