2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
برای جلوگیری از پوکی استخوان چه کنیم؟

برای جلوگیری از پوکی استخوان چه کنیم؟

مراقبت از استخوان‌ ها برای جلوگیری از پوکی استخوان یک امر ضروری است. همه چیز درباره مراقبت از استخوانها را اینجا بخوانید

جامعه پویا -استحکام استخوان‌ها یکی از مهمترین مسایلی است که انسان از بدو تولد باید مراقب آن باشد. 
اسکلت بدن سلامت بدن را تضمین می‌کنداگر همه اعضای بدن شما سالم باشند اما اسکلت بدنتان سالم نباشد کیفیت زندگی شما به شدت افت می‌کند. 


اسکلت بدن از 35 سالگی افت خود را شروع می‌کند بنابراین باید از دوران جوانی از استخوان‌های بدنتان مراقبت کنید. 


کارهایی که برای سلامت استخوان‌ها باید انجام داد


دوکار به صورت هم‌زمان روی تحکیم استخوان‌های بدن تاثیر دارد. تعذیه و ورزش. لازم نیست حتما به سالن‌های ورزشی بروید و بسیار ورزش کنید. روی نیم‌تا یک ساعت پیاده‌روی بدن شما را آماده کرده و استخوان‌های بدنتان را محکم می‌کند. 
هرچه بیشتر ورزش کنید استخوان‌های بدن شما برای سلول‌سازی آمادگی بهتری پیدا می‌ کنند. بنابراین در هیچ شرایطی پیاده‌روی را ترک نکنید. پیاده‌روی و انجام حرکات کششی برای رسیدن به وزن ایده‌ال و یا نگه داشتن وزن روی یک عدد بسیار مهم است. 
بجز ورزش کردن تغذیه نیز روی بدن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. برای داشتن استخوان هایی محکم نیاز به میزان کافی کلسیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین دارید. 
انواع میوه و آجیل برای سلامت بدن شما بسیار مهم است. 

سبزیجات و پوکی استخوان


تخم کتان


تخم کتاب یک دانه بسیار ارزشمند برای استخوان است از آنجایی که این ماده غذایی مقدار زیادی امگا 3 دارد در استحکام استخوان ها بسیار موثر است. می توانید به صورت تنقلات یا با ریختن آن روی سالاد از تخم کتاب استفاده کنید. 

 


بادام


بادام یک آجیل بسیار مهم است. شما می‌توانید بادام را مقدار زیادی کلسیم، پتاسیم و پروتئین است به صورت روزانه استفاده کنید. 10 عدد بادام بی نمک ارزش غذایی بالایی دارد و استخوان های شما را محکم می‌کند. بادام را می‌توانید به ماست هم اضافه کنید. 

پوکی استخوان


کلم بروکلی و کلم بروکسل


کلم بروکلی و کلم بروکسل را می‌توانید در غذا مصرف کنید یا اینکه اینکه می‌توانید آن را در سالاد استفاده کنید. کلم مقدار زیادی کلسیم دارد به همین دلیل هم برای بدن بسیار مفید است. کلسیم کلم بروکسل و بروکلی از نوع کلسیمی نیست که در بدن رسوب کند. بنابراین استفاده از آن برای شما مفید است. 

 

تغذیه در پوکی استخوان
کشک 


میان انواع لبنیات کشک کلسیم بیشتری از سایر مواد لبنی دارد. کشک را می‌توانید در انواغ غذا استفاده کنید. همچنین کشک را می‌توانید به عنوان تنقلات برای بچه‌ها سرو کنید. طعم کشک دلچسب است ، بنابراین بچه‌ها از ان استقبال می‌کنند. 
همچنین کشک را می‌توانید در انواع آش، کشک بادمجان و ... استفاده کنید. 

 


استفاده از انواع انجیر


انجیر را به صورت خشک، یا تازه مصرف کنید. انجیر فسفر و کلسیم زیادی دارد. حتما انجیر مصرف کنید. 
انجیر را در شیر هم می توانید استفاده کنید.  انجیر، شیر، موز را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید، به عنوان یک معجون استفاده کنید. 

 


آووکادو


هر روز به عنوان صبحانه یک نصفه آووکادو میل کنید. آووکادو مقدار زیادی چربی سالم دارد ضمن اینکه مقدار زیادی کلاژن نیز در آووکادو وجود دارد. کلاژن در استخوان سازی تاثیر زیادی دارد و یکی از مواردی است که روی جوانسازی پوست هم تاثیر زیادی دارد. 

 


سبزیجات تازه


همانطور که گفته شد سبزیجات مقدار زیادی فسفر و کلسیم دارد از انواع این سبزیجات کلم، لبو و گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی  سبزیجاتی در دسترس است گوجه فرنگی را در انواع غذا استفاده کنید. حتی می‌توانید در سالاد به مقدار زیادی استفاده کنید. گوجه فرنگی همچنین می تواند مشکلات گوارشی  


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.