2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
نحوه شست وشو و برق انداختن ظرف استیل

نحوه شست وشو و برق انداختن ظرف استیل

ظرف استیل در همه خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جامعه پویا -تمیز کردن ظروف استیل یک دردسر بزرگ برای خانم‌هاست اگر ندانند که چطور باید این ظروف را تمیز کنند. 


ظروف استیل همانقدر که می‌توانند زیبا باشند و به آشپزخانه شما نما بدهند همانقدر هم تمیزکردن آن می تواند برای شما دردسر درست کند. 
برای اینکه ظروف استیلی داشته باشید که هم زیبا باشد و هم همیشه تمیز بماند راهکارهایی وجود دارد که یک به یک در این مطلب برای شما توضیح می‌دهیم. 

تمیز کردن ظرف استیل


جنس ظرف استیل خود را بدانید


روی هر ظرف استیلی درباره جنس آن نوشته شده‌است ابتدا باید جنس ظرف استیل خود را بدانید تا بتوانید تشخیص دهید از چه موادی نباید برای ظرف خود استفاده کنید. 

 


سرکه یک پاک کننده عالی


بعد از اینکه جسن استیل خود را تشخیص دادید می‌توانید در اولین اقدام سرکه را امتحان کنید. سرکه از جمله پاک کننده‌هایی است که اسیب بسیار کمی به استیل وارد می‌کند و در واقع می‌ توان گفت استیل در برابر سرکه کاملا مقاوم است. 

نحوه تمیز کردن ظرف استیل


ضمن اینکه سرکه حلال بسیار قوی برای چربی است اگر ظروف شما سوختگی و چربی داشته باشد به راحتی می تواند از بین ببرد. برای استفاده از سرکه حتما باید آن را روی ظرف خود اسپری کنید و به مدت نیم‌ساعت ظرف را رها کنید. بعد با یک ظرف شور یا فرچه روی ان را فرچه بکشید تا همه درزها پاک شود. 

 


اسکراپ جوش شیرین و سرکه 


یکی دیگر از تمیزکننده‌های بسیار قوی برای براق کردن استیل جوش شیرین استفاده کنید. مخلوط جوش شیرین و سرکه را روی ظروف استیل اسکراپ کنید و اجازه دهید نیم ساعت بماند. بعد با فرچه روی آن را بسایید و تمیز کنید. همه سوختگی‌ها وچربی های جمع شده اطراف قابلمه‌ ها و ظروف استیل از بین می‌رود. 

 


شستشو بلافاصله بعد از استفاده از ظرف


بلافاصله بعد از اینکه قابلمه یا تابه را استفاده کردید آن را بشویید. سعی کنید هیچ فاصله‌ای در شستشو قرار ندهید. چرا که استیل خاصیت چسبندی مواد را در حین شستشو وقتی که  داغ است از دست می‌دهد. 

 


تمیز کننده شیرآلات


برای اینکه قابلمه و تابه استیل خود را برق بی‌اندازید می توانید از براق کننده های شیرآلات استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که این براق کننده‌ها خاصیت تمیز کنندگی ندارند. بعد از اینکه ظروف خود را شستید می‌توانید از این براق کننده‌ها استفاده کنید. براق کننده را روی ظرف اسپری کنید و بعد از دو دقیقه آن را با ابری نرم بشویید و آب بکشید.

 چطور ظرف استیل را تمیز کنیم


 تمیز کننده مبل و موکت


یکی دیگر از چیزهایی که می‌تواند ظروف استیل را براق و تمیز کند، تمیزکننده‌هایی است که برای مبل و موکت یا فرش استفاده می‌شود. این تمیز کننده را روی قابلمه اسپری کنید به مدت 5 دقیقه قابلمه استیل را رها کنید و بعد با فرچه روی آن را بسایید و بعد آب بکشید به راحتی سوختگی ها و کثیفی های آن از بین می‌رود.

 


خاک اره و سرکه


این ترکیب کمی عجیب به نظر می‌رسد اما خاک اره و سرکه برای تمیز کردن استیل ظرف‌ها مخصوصا تابه و قابلمه بسیار مفید است. خاک اره خاصیت تمیزکنندگی دارد سرکه را در خاک اره بریزید و مانند خمیر روی ظرف بمالید بعد از چند دقیقه آن را با فرچه یا سیم ظرفشویی بشویید. این ماده استیل شما را بسیار شفاف و تمیز می‌کند و می‌توانید برقی که روز اول در آن بود باز هم ببینید

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.