2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
نکات کلیدی برای چیدن میز شام مهمانی

نکات کلیدی برای چیدن میز شام مهمانی

برای چیدن میز شام مهمانی اصول مهمی را باید رعایت کنید. همه چیز درباره چیدن میز شام را اینجا بخوانید

جامعه پویا -چیدمان میز شام برای مهمانی به اندازه غذایی که آماده می کنید اهمیت دارد و میزان محبوبیت مهمان شما را نشان می دهد. 
برای اینکه یک میز شام حرفه ای آماده کنید. حتما باید نکاتی را در نظر داشته باشید. 

میز شام مهمانی


نحوه قرار دادن لیوان برای میز شام 


در مدل های خارجی حتما دیده اید که سه نوع لیوان روی میز قرار می دهند. از آنجایی که آنها مشروبات الکلی سرو می کنند چنین چیدمانی دارند ،اما در فرهنگ ایرانی اسلامی ما چون مشروبات الکلی حرام است معمولا برای میز شام دو نوع لیوان قرار می گیرد. یک نوع گیلاس هایی است که برای سرو نوشابه یا آب میوه استفاده می شود و لیوان دوم که لیوانی ساده است برای سرو آب مورد استفاده قرار می گیرد. .
فنجان قهوه با نعلبکی در سمت راست گیلاس نوششابه قرار می گیرد.

 


 نحوه قرار دادن دستما سفره برای میز شام 


دستمال سفره را دقیقا در مرکز بشقاب به صورت لوله ای یا مثلثی شکل قرار دهید البته می توانید دستمال را روی میز سمت چپ چنگال ها یا کنار بشقاب قرار دهید. بعضی ها دستمال را لوله می کنند و داخل لیوان نوشیدنی قرار می دهند.

 

 

نحوه قرار گرفتن بشقاب و چنگال و قاشق


یک بشقاب کوچک همراه با یک چاقو در سمت چپ و فوقانی و گوشه بشقاب قرار دهید )به سبک آمریکایی( یا کنار بشقاب اصلی قرار دهید )به سبک انگلیسی و کارد را روی آن قرار دهید.

دو تا سه چنگال قسمت چپ دقیقا در کنار بشقاب قراردهید )چنگال سالاد، چنگال غذای اصلی و چنگال برای ماهی
در بالای بشقاب، چنگال دسر خوری را قرار دهید و طوری بگذارید که دندانه های چنگال سمت راست دقیقا روبروی لیوان قرار گیرد و قاشق دسر خوری را دقیقا بالای چنگال قرار دهید ولی سر قاشق به سمت چپ، دقیقا مخالف چنگال قرار گیرد.
چاقوی غذاخوری را دقیقا در سمت راست بشقاب قرار دهید و چاقوی کوچک کره خوری را کنار آن بگذارید.
قاشق سوپ خوری را دقیقا بعد از چاقوی کره خوری قرار دهید. اگر قاشق کوچک دیگری هم مورد استفاده است باید بین چاقوی کره خوری و قاشق سوپ خوری قرار گیرد.
اگر خوراک دیگری دارید که با چنگال سرو میشود، چنگال مربوط به آن را باید بعد قاشق ها، در دورترین نقطه قرار دهید.

میز شام لاکچری

 

نکته 


حتما قبل از آمدن مهمان ها میز شام را بچینید و چندبار چک کنید تا ایرادی وجود نداشته باشد. اگر مهمانی ساعاتی قبل از سرو شام آماده می شود سعی کنید میز شام را دورتر از محلی که مهمان ها قرار دارند بگذارید که فرصت چک کردن وسایل دوراز چشم مهمان ها وجود داشته باشد. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.