2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
چطور چربی مانده را از آشپزخانه پاک کنیم

چطور چربی مانده را از آشپزخانه پاک کنیم

برای از بین بردن چربی چسبیده روی وسایل آشپزخانه چه کنیم؟ اینجا را بخوانید

جامعه پویا -چربی ماسیده و مانده روی وسایل آشپزخانه از مهمترین مشکلات خانم های خانه دار است. 
آشپزی مخصوصا وقتی که غذا را سرخ می کنید باعث می شود تا روغن بخار شده روی وسایل بنشیند و تبدیل به چربی سفت شود. تمیز کردن این چربی ها از روی وسایل مشکل است مگر اینکه روش ان را بلد باشید.


خیلی سریع وسایل را تمیز کنید


یکی از بهترین کارهایی که می توانید بکنید این است که بعد از آشپزی خیلی سریع وسایلی که روغن روی آنها ماسیده را پاک کنید. اینکار کمک می کند تا قطرههای پاشیده شده روغن خشک نشود و اصطلاحا نماسد. یک دستمال نمدار که با آب داغ نمدار کرده اید گزینه مناسبی برای تمیز کردن است. سپس یک دستمال خشک هم روی ان بکشید تا کدری ایجاد شده از بین برود. 

 


پاک کردن وسایل با جوش شیرین


اگر اجاق گاز، فر یا دیوار شیشه ای هود یا قسمت های اینچنینی دچار چربی ماسیده است بهترین کار این است که با جوش شیرین تمیز کنید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را داخل نیم لیتر آب بریزید و مقداری هم آب لیمو یا سرکه سفید به آن اضافه کنید. 
مواد اسیدی یک حلال قوی برای چربی است بنابراین ایجاد یک حلال اسیدی می تواند به شما کمک کند تا خیلی زود چربی را از بین ببرید. مقداری از محلول به دست آمده را روی محل موردنظر اسپری کنید و سپس با یک دستمال پاک کنید. اگر چربی ها پاک نشد دوباره محلول را اسپری کنید و چند دقیقه صبر کنید تا خوب درون چربی نفوذ کند سپس دوباره پاک کنید دراین صورت به خوبی تمیز می شود.
تمیز کردن چربی از روی اجاق گاز شیشه ای
اگر اجاق گاز شیشه ای دارید چربی را خیلی راحت می توانیدپاک کنید. بهترین راه این است که از شیشه پاک کن استفاده کنید. شعله های چربی گرفته را هم با جوش شیرین تمیز کنید. اینکار باعث می شود اجاقی داشته باشید که همیشه تمیز است. 

چربی آشپزخانه


تمیز کردن یخچال چرب شده


اگر یخچال شما چربی گرفته و دیواره هایی دارد که چربی های سخت روی ان نشسته است بهترین کار این است که با سرکه سفید آن را تمیز کنید. سرکه سفید را با مقداری آب مخلوط کنید و روی محل اسپری کنید چند دقیقه بعد آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید .حالا می توانید به راحتی یخچال را تمیز کنید. 
توجه داشته باشید آب داغ یکی از بهترین تمیزکننده های چربی است بنابراین حتی موقع استفاده از موادی که گفته شد بهتر است بعد از استفاده با آب داغ محل را یکبار دیگر تمیز کنید. اینکار باعث ضدعفونی شدن محل و البته از بین رفتن چربی ها می شود. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.